کد خبر 1142514
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر به مناسبت شهادت سردار و پدر موشکی ایران، شهید طهرانی مقدم نوشت: آن شنبۀ سیاه، درست ۹ سال پیش بود. من دانش آموز کلاس پنجم مدرسه ای در جنوب شرق تهران بودم و به همراه دوستانم برای درس جواب دادن پای تخته ایستاده بودیم. ناگهان زمین زیر پایمان لرزید. همزمان صدایی وحشتناک و مهیب فضا را پر کرد و پنجره ها را به لرزه انداخت. شب که تلویزیون را روشن کردیم با خبر شدیم گویا در آن سوی تهران بمبی منفجر شده. آن موقع نمی دانستیم چه بر سرمان آمده؛ اما اکنون می فهمیم که در آن روز چه عزیزی را از دست دادیم.

 شهید حسن طهرانی مقدم، که همکارانش به او لقب «پدر موشکی ایران» را داده اند، در ظهر روز شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در انفجار انبار مهمات یکی از پایگاه های سپاه پاسداران در حوالی شهر ملارد کرج به همره تعدادی از یارانش به شهادت رسید. مردی با آرزوهای دوربرد که روزی فرماندۀ توپخانۀ سپاه در جنگ تحمیلی بود. توپخانه ای که در ابتدا حتی یک توپ هم نداشت و با غنیمت گرفتن تجهیزات از دشمن بعثی سرپا شد! اندک اندک و با شعار «موشک جواب موشک» مردم ایران که از مسئولان خود پاسخ قاطع به حملات موشکی صدام را می خواستند، حسن طهرانی مقدم تیپ موشکی سپاه را بنیان نهاد و در طی دو دهه به کمک همرزمانش ایران را به یک قدرت موشکی تبدیل کرد.

 زلزال، نازعات، فجر، فاتح، شهاب، سجیل و... گوشه ای از دستاوردهای موشکی شهید مقدم برای امنیت ایران اند. فعالیت های او راه را برای پرتاب ماهواره ها و کاوشگرهای ایران هموار کرد تا جایی که در آخرین ماه های فعالیتش بر روی پروژه ای کار می کرد که ایران را به مدار ژئو (۳۶ هزار کیلومتری از سطح زمین) می رساند... ابتدا گفته شد که انفجار صرفاً یک حادثه بوده اما بعدها مشخص شد که موساد در شهادت وی نقش داشته است.

شهید طهرانی مقدم، وصیت کرده بود که روی قبرم اینچنین بنویسید: «اینجا مدفن کسی است که می خواست اسرائیل را نابود کند»

روحش شاد و راهش پاینده باد

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • EXtremist IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    15 1
    یادمه ساعت یک ظهر بود و تازه از مدرسه اومده بودم بیرون که خبر رو توی گوشی از همین مشرق نیوز خوندم... اون موقع دوم دبیرستان بودم
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      5 0
      من هم همینطور... خاطره تلخی بود
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    5 0
    روحش شاد وراهش پر رهرو باد
  • ایرانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    14 0
    این همه از اسرائيل نامرد و بزدل ضربه خوردیم ولی طرفدارای موزی و سیاه دلش ( بهاییان ) هر روز جسورتر و زباندرازتر مشغول سیاه نمایی و شایعه سازی هستند و هیچکس هم بفکر نیست
  • DK ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 0
    موساد؟؟؟!!! چرا جواب ندادیم؟ چرا انتقام سخت نگرفتیم؟؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    واقعاکه ایران قدرت نظامی خودرامدیون چنین عزیزانیست یادش گرامی راهش پاینده✌✌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس