کد خبر 1141980
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
دیدار مقامات ارشد ترکیه با رییس جمهوری آذربایجان

"مولود چاوش اوغلی"، "حلوسی آکار" و "هاکان فیدان" به ترتیب وزیران امور خارجه، دفاع و رییس سازمان اطلاعات ترکیه امروز (سه شنبه) با " الهام علی اف " رییس  جمهوری آذربایجان دیدار کردند.

به گزارش مشرق، سایت ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد: علی اف با اشاره به این که  امروز همچنین  با " رجب طیب اردوغان " همتای ترکیه ای خود گفت و گوی تلفنی داشته و طرفین پیروزی ارتش آذربایجان در قره باغ را تبریک گفتند، افزود : در این گفت و گوی تلفنی همچنین در باره فعالیت آتی تبادل نظر کردیم.

علی اف  از همتای ترکیه ای و  نیز مردم این کشور در رابطه با همبستگی با جمهوری آذربایجان قدردانی کرد و با اشاره به درگیری های نظامی در قره باغ گفت : در این ۴۴ روز گذشته همواره حمایت های ترکیه را احساس کردیم.

بیشتر بخوانید:

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که در گفت و گوی تلفنی با اردوغان همچنین در باره فعالیت آتی مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به آتش در قره باغ، تبادل نظر شد، تاسیس این مرکز را  گامی مهم و فرمت جدید همکاری در منطقه عنوان کرد.  

 علی اف تصریح کرد : ما همواره می خواستیم که ترکیه و روسیه نقش یکسان در حل مناقشه قره باغ داشته باشند و در حال حاضر به ان هم نایل شدیم.

  رییس جمهوری آذربایجان خطاب به وزیران امور خارجه،  دفاع و رییس سرویس اطلاعات ترکیه گفت که  امروز فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه بر آتش بس در قره باغ را بررسی می کنیم  و این موضوع را با طرف روسیه نیز مذاکره خواهد کرد تا این مرکز هر چه سریع تر تاسیس شود  .

  علی اف با اشاره به این که جدول زمان بندی خروج نیروهای ارمنی از سرزمین‌های اشغالی جمهوری آذربایجان تدوین شده  است و آنها باید تا پایان ماه جاری از تمام سرزمین‌های تحت اشغال خارج شوند،   گفت :  بنا بر این تاسیس هر چه سریع این مرکز از اهمیت خاص برخوردار است.

  چاوش اوغلی نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در  قره باغ  ، گفت : با وجود دستاوردهای باکو در میدان  جنگ، در راستای حل این مناقشه از طریق صلح و آتش بس تلاش های لازم از خود نشان دادید ولی متاسفانه ارمنستان از این فرصت های پیش آمده استفاده بهینه نکرد.

   وی ابراز امیدواری کرد  که مسوولان  ارمنستان  از این شرایط پیش آمده  نتیجه گرفته و نیروهای ارمنی طبق جدول کوتاه مدت تدوین شده از سرزمینهای اشغالی باقی مانده جمهوری آذربایجان در قره باغ  خارج شوند  .

 چاوش اوغلی افزود:  ما همواره اعلام  کردیم  که ترکیه و رییس جمهوری آن چه در میدان نبرد و چه در پشت میز مذاکرات در کنار جمهوری آذربایجان قرار گرفته  و بنا بر این گام‌هایی  که  قرار است در قالب فعالیت های  آتی برداریم از جمله مربوط به  تاسیس مرکز نظارت مشترک بر آتش بس را نیز بررسی خواهیم کرد و به  این منظور هم این سفر را انجام دادیم.

 تاسیس مرکز نظارت بر آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ یکی از مفاد بیانیه سه جانبه امضا شده از سوی روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان می باشد.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 22
    با امید به اتمام اشغالگری و بازگشت صلح به منطقه ، ایران اسلامی توطئه پان ترکها را در استفاده ابزاری از وصعیت گذر و نفرت افکنی در نطفه خفه خواهد کرد.
    • نادر IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      28 0
      سوزش ، دارید خیلی
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    45 4
    یاشاسین قارداشلار
  • ایرانی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    50 4
    دو دولت و یک ملت . یاشاسین
  • ایرانی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 2
    زنده باد رهبر انقلاب زنده باد ایران اسلامی
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    35 0
    خبرها از ایجاد یک پایگاه نظامی ترکیه در نزدیکی شوشا حکایت دارد
  • حق FR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    22 2
    مشکلی که مذاکره مینسک در سی سال نتوانتست حل کند یک جنگ ۴۴ روزه حل کرد. خطاب به اصلاح طلبان مذاکره باغرب فایده ای ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس