بهره برداری از خط تولید گیربکس شش‌سرعته به زودی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه به زودی اتفاقات خوبی در گروه ایران‌خودرو اتفاق خواهد افتاد، از بهبود عملکرد قوای محرکه و کاهش مصرف سوخت خبر داد و اعلام کرد که به زودی از خط تولید گیربکس شش سرعته بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش مشرق، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در دیدار با مدیرعامل بانک آینده، با اشاره به فعالیت‌های مختلف تحقیق، توسعه و نوآوری در محصولات ایران‌خودرو، اظهار کرد: دستاوردهای ارزشمندی در حوزه ساخت داخل کسب کرده‌ و موفق شده‌ایم تهدیدات ناشی از تحریم را به فرصت تبدیل کرده و با تکیه بر توان متخصصان کشور، شرایط ایجادشده را به نفع صنعت کشور هدایت کنیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو  با بیان اینکه به‌زودی اتفاقات خوبی در ایران‌خودرو روی خواهد داد که ذی‌نفعان مجموعه از آن بهره‌مند خواهند شد، گفت: برای بهبود عملکرد قوای محرکه و کاهش مصرف سوخت خودروها مطابق با منویات مقام معظم رهبری، اقدامات موثری انجام داده‌ایم. همچنین بهره‌برداری از خط تولید گیربکس شش‌سرعته به زودی رخ خواهد داد.

وی افزود: راناپلاس نخستین محصولی خواهد بود که به این گیربکس مجهز خواهد شد. طراحی موتور سه‌سیلندر و ارتقای موتور TU۵ نیز در راستای کاهش مصرف سوخت در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به این‌که در برنامه‌های توسعه‌ای، هیچ مشاوره‌ای از کشورهای خارجی نگرفته‌ایم، گفت: هر چند موضوع تحریم و فشارهای حاصل از آن اتفاق خوشایندی نیست، اما دستاوردهایی که در این دوران کسب کرده‌ایم قابل توجه است.

همچنین محمد فطانت‌فرد-مدیر عامل بانک آینده- نیز در این دیدار گفت: خودروسازی صنعت پیشرو و پیشران در عرصه اقتصاد کشور است. تحولات بسیار مهم و ارزشمندی در حوزه محصول، متنوع‌سازی آن و افزایش تولید در ایران‌خودرو اتفاق افتاده که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در سال جهش تولید رکوردهای متعددی در تولید ایران‌خودرو به ثبت رسیده و زمینه‌های بسیار خوب و مناسبی فراهم شده تا صنعت مالی و بانکی نیز خلاقیت ایجاد کند و محصولات مالی بدیع و نوینی متناسب با این حرکت و اقدامات عرضه کند.   پیشنهاداتی برای همکاری مطرح و مقرر شده است تا در کارگروه مشترک میان ایران‌خودرو و بانک آینده، زمینه‌های اجرایی و عملیاتی برای تسهیل افزایش تولید و عرضه محصولات جدید ایران‌خودرو فراهم شود.

همچنین لازم به ذکر است که چند روز پیش، کیانوش پورمجیب-معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودر- با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات، مطابق با نقشه راه موتور و قوای محرکه ایران خودرو، ارتقای موتورهای جاری، تولید موتور سه‌استوانه و عرضه خودرو با گیربکس های جدید در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد: توسعه گیربکس یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این خودروسازی خواهد بود.   رانا با گیربکس شش دنده نیز امسال به بازار خواهد آمد و در پی آن، نقشه راه گیربکس نیمه‌اتوماتیک AMT را داریم که تا آخر سال نمونه اولیه آن تولید خواهد شد.

وی افزود: دناپلاس توربو با گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک و موتور EF۷TC نیز که اوایل سال جاری تولید شد، به زودی به گیربکس شش سرعته دستی نیز مجهز خواهد شد. تا آخر امسال  نیز ۲۰۷ را هم با گیربکس شش سرعته اتوماتیک تولید خواهیم کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس