به احتمال بسیار قوی، برای شما هم پیش آمده است که یک یا چند وسیله برقی خانگیتان، به صورت ناگهانی با مشکلی فنی مواجه شده باشد. مثلا دیگر روشن نشدند یا بخشی از عملکرد خود را به درستی انجام ندادند یا بر روی صفحه مانیتور آنها اخطار هایی نمایش داده شده است. این مشکلات برای لوازم برقی مختلف به اشکال گوناگونی خود را آشکار میسازند و ابدا هم ارتباطی به نو یا قدیمی بودن وسیله برقی ما ندارند.
به طور مثال برای یک ماشین ظرفشویی ممکن است مشکلات ناگهانی اساسی اعم از نمایش اخطارهای گوناگون مشکل ورود و خروج آب یا ورود مواد شوینده و غیره حین انجام عملیات شستوشو و خاموش شدن در میانه کار باشد، یا مشکلات کم دردسرتر مانند تمیز نشستن ظرفها یا کدر تحویل دادن کریستالها علیرغم استفاده از شویندهها و قرصهای باکیفیت لازم باشد.
ماشینهای لباس شویی ممکن است لباسها را خوب آبکشی نکنند و هنگام خروج آنها ما را با کفهای باقی مانده یا بوی تند مواد شوینده مواجه نمایند. و هزاران مثال دیگر که نشان از یک خرج تراشی پیشبینی نشده و برنامهریزی نشده برای خانه یا محل کار ما به حساب میآید.
از این رو در این مقاله قصد داریم کارهایی که لازم است برای جلوگیری از بروز ناگهانی این قبیل مشکلات برای لوازم برقی خانگی انجام دهیم را معرفی کنیم و همچنین راهکارهایی برای حل و رفع این دست مشکلات در صورت بروز ارائه دهیم.
راهکارهای مناسب، ایمن و مقرون به صرفه برای مواجه با خرابی لوازم برقی خانگی
هنگامی که یک وسیله برقی در خانه یا محل کار شما دچار مشکل فنی میشود، برای رفع آن به این نکته توجه نمایید: چشم بسته وسیله برقی خود را به تعمیرکاران نسپارید!
مسئلهای که باید نسبت به آن واقع بین باشیم این است که همه ما از کارهای فنی سر در نمیآوریم و با بیشتر از نصف قطعات به کار رفته در لوازم خانگی برقی و عملکرد آنها هیچگونه آشنایی نداریم. پس مجبوریم یک تعمیرکار پیدا کنیم که ضمن اعتماد کردن به او گاهی هزینههای سنگینی را نیز جهت تعمیر وسیله برقیمان به وی پرداخت نماییم.
برای آنکه بتوانید یک تعمیرکار مطمئن بیابید و تا حد ممکن خیالتان آسوده باشد که هزینههای پرداخت شده توسط شما واقعی هستند و به طور حتم صرف تعمیر وسیله شما شدهاند، چند نکته زیر را مد نظر داشته باشید:
- تعمیرکاران یا شرکتهای فعال در زمینه تعمیرات که با نمایندگی برند وسیله برقی شما قرارداد دارند را بیابید.
- اگر در اینترنت به دنبال یک تعمیرکار میگردید، حتما نظرات مردم عادی مبنی بر تجربهای که از خدمات آن شخص یا شرکت دارند را مطالعه کنید.
- اگر مشکل وسیله برقی را میدانید، آن را به صورت تلفنی برای شرکت یا شخص تعمیرکار توضیح دهید و از حدود قیمتی که ممکن است برای تعمیر وسیله برقی شما لازم باشد آگاه شوید؛ البته این احتمال را فراموش نکنید که ممکن است پس از بررسی وسیله برقی شما توسط تعمیر کار، متوجه شوید که مشکل اصلا آنچه که شما شرح داده بودید نیست، اما به هرحال این پرس و جوها سبب میشوند که شما نسبت به هزینههای احتمالی پیش رو آگاهانهتر قدم بردارید.
- حتما از تعمیرکار بخواهید پیش از انجام دادن کوچکترین اقدامی در جهت تعمیر وسیله برقی شما، جمع هزینههای احتمالی را برایتان بازگو نماید. اینطور نباشد که وسیله برقی شما را تعمیر کرده و سپس یک فاکتور طولانی از شرح آنچه انجام داده است را به شما ارائه دهد و شما به طور ناگهانی با یک هزینه از پیش تعیین نشده مواجه شوید.
- پیش از آمدن شخص تعمیرکار به محل وسیله برقی شما جهت بازدید، حتما نسبت به هزینه ایاب ذهاب وی آگاه شوید تا پس از آمدن شخص، به مشکل برخورد نکنید.
- مشکل عملکردی وسیله برقی خود را به همراه برند آن در اینترت جستوجو کنید و آنچه را که از تجربیات مردم عادی در بلاگها نوشته شده است یا توسط متخصصین در مقالات آموزشی درج شده است را بخوانید تا به طور حدودی از اتفاقی که برای وسیله برقی شما افتاده است مطلع باشید و با آگاهی بیشتری به متخصص یا تعمیرکاری که قرار است وسیله برقی شما را تعمیر کند، اعتماد کنید.
- حتما از شرکتها یا تعمیرکاران معتمدی که قبلا یک یا چند بار با آنها کار کردهاید و از خدماتشان راضی بودید، اشتراک بگیرید یا شماره آنها را در لیست مخاطبین خود ذخیره داشته باشید. شرکتها تاریخچه وسیله برقی شما را به صورت پرونده ذخیره میکنند و تعمیرکاران نیز در خاطرشان میماند که وسیله برقی شما با چه مشکلاتی مواجه بوده است و از این رو بهتر میتوانند شما را در حل مشکلات جدید وسیله برقیتان یاری دهند.
راهکارهایی جهت پیشگیری از بروز خرابیهای ناگهانی لوازم برقی خانگی
اگرچه بسیاری از اختلالات و مشکلات در لوازم برقی خانگی عمدتا از پیش خبر نداده و ناگهانی به وجود میآیند، اما بسیاری از این اتفاقات پر هزینه قابل پیش بینی و پیشگیری هستند. نکات زیر ما را در پیشگیری از بروز این مشکلات یاری میکنند:
- مطمئن شوید که سیستم توزیع برق ساختمان شما به درستی تنظیم شده و ایمن است. ایمنی عملکرد کنتور برق، سالم بودن فیوزها و مواردی از این دست را میتوانید با پرسوجو از همسایگان یا مدیر ساختمان و در مواقع جدیتر با آوردن یک برق کار مطمئن، بررسی نمایید.
- از اتصال وسایل برقی گران قیمتی مانند یخچال، ماشین ظرفشویی و ماشین لباس شویی، تلویزیون و سیستم صوتی و مواردی از این دست به صورت مستقیم به برق ساختمان خودداری کنید و حتما بر سر اتصال آنها یک ترانس اصولی و سالم قرار دهید.
- بازدیدهای دورهای را فراموش نکنید؛ در بهترین حالت هر 4 الی 6 ماه یکبار و در مواقعی که قادر به انجام این بازدیدهای دورهای نیستید، هر یکسال یکبار از یک تعمیرکار و متخصص بخواهید با حضور در محل شما، از وسایل برقیتان بازدید نماید تا از صحت عملکرد آنها اطمینان خاطر حاصل شود و در صورتی که موردی از قطعات داخلی نیاز به نظافت، تعمیر یا تعویض دارد، پیش از آنکه به سایر قسمتها آسیبی پر هزینهتر وارد نماید، در جهت انجامش اقدامات لازم را انجام دهید.
شرکتهای معتبر و متخصص در زمینه بازدید دورهای از لوازم خانگی برقی
امروزه وجود اینترنت و برنامههای متعدد گوشیهای هوشمند، سبب شده است بسیاری از مواردی که پیشتر وقت و هزینه زیادی از ما میگرفتند، به بهترین و سریعترین شکل ممکن رفع شده و به انجام برسند. با استفاده از گوشیهای هوشمند میتوان حتی برای مثال از اخطارهای ارائه شده توسط ماشین لباسشویی فیلم گرفت و آن را برای متخصص یا تعمیرکاری فرستاد و از پرداخت هزینههای اضافی و کارهای وقت گیری مانند ایاب و ذهاب جلوگیری کرد.
این روزها شرکتها در سرتاسر کشور با ایدههای خلاقانه در زمینه سهولت ارائه خدمات به مشتریان مشغول به فعالیت هستند. برای مثال یکی از معتبرترین شرکتهای فعال در زمینه تعمیر لوازم خانگی و ارائه خدمات بازدید دورهای مجموعه آچار به دست است که کار خود را در استان مازندران آغاز کرده است و در حال حاضر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی مازندران و سایر استانها فعالیت میکند.
آچار به دست خدماتی اعم از تعمیرات تلویزیون مازندران و تعمیرات کولرگازی مازندران و... را به مردم این ناحیه ارائه میدهد و نیازمندی افراد برای انجام بازدیدهای دورهای را بر اساس برند و مدل دستگاهها از طریق سایت خود به ثبت رسانده و سپس نیروهای متخصصش را به محل اعزام میکند.
** این محتوا تبلیغاتی است