پشت پرده گرانفروشی حبوبات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: زد و بند فروشندگان و شرکت‌های بسته بندی عمده‌ترین تخلف موجود در بازار حبوبات است.

به گزارش مشرق، محمدعلی اسفنانی در استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما افزود: آن دسته از تخلفاتی که در مورد عرضه حبوبات صورت می‌گیرد و بعضاً در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم مشاهده می‌شود اغلب تحت عنوان بسته بندی و هزینه‌های مربوطه اعمال می‌شود، البته برخی هم حبوبات درجه ۲ و ۳ را به نام درجه یک و اعلا بفروش می‌رسانند که این اقدام مصداق بارز تخلف محسوب می‌شود.

او ادامه داد: بعضاً دیده می‌شود که فروشندگان با همکاری و زد و بند با شرکت بسته بندی کننده و یا تولید کننده، قیمت روی کالا را بالاتر ثبت می‌کند که بعداً برای اعمال تخفیف‌های جذاب، آزادی عمل بیشتری داشته باشد.

اسفنانی نظارت مؤثر و دقیق در مرحله تولید، بسته بندی و سپس قیمت گذاری و عرضه را راهکار و چاره جلوگیری از تخلفات عامدانه بازار حبوبات عنوان کرد و افزود: برای نظارت دقیق و مؤثر بر این چرخه، باید از رفتارها و تصمیمات جزیره‌ای پرهیز کرد و مسئولیت نظارت را بر عهده یک واحد متمرکز و منظم قرار داد در این خصوص وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی می‌توانند مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را ایفا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    ایران پر از رئیس جمهور و وزیر صنعت و کشاورزی و... شده. هر کی هر تصمیمی که بخواد میگیره و بالمره اجرا میکنه
  • علی IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    تمام فروشگاهای زنجیره ایی اکثرا" هستن خیال میکنند مردم نمیدانند .فقط تخیفیفاشون رو نوشابه .دلستر .آب .وپفک وچیپسه. مرغ .گوشت .حبوبات .تواین فروشگاها همش کشکه .مخصوصا" حبوبات .
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    فروشگاههای بزرگ ....یک سری فروشگاههایی هستند که بافروش بعضی محصولات بنجل وقیمت بالای حبوبات..محترمانه جیب ملت را خالی میکنند وکسی دم نمیزند
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    فروشگاه های زنجیره ای محل شیوع کرونا هستند و جبهه مخالف سلامت مردم .بجای حمایت از فعالیت این فروشگاه های سوداگر که به قول خودتان به این گونه عمل میکنند به جهت سزای اعمال این فروشگاه ها که در محوطه سربسته و بدون رعایت هیچ گونه پروتکل بهداشتی باز هستند و فعالیت می کنند ساعت کاری محدود تعیین نمایید.
  • عاب IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    به هیچ عنوان از فروشگاهای زنجیریی گوشت مرغ .حبوبات .ماهی .چرخ کرده خرید نکنید .چون از بالا تا پایین همه گران فروش هستن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس