کد خبر 1141447
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
جو بایدن نمایه

بایدن حتی اگر وانمود کند، قطعا به تعهدات برجامی بر نمی‌گردد؛ او هم تحریم‌ های ترامپ را فرصت فشار بیشتر می‌داند. اما حتی اگر هم اراده‌ای برای بازگشت به برجام داشت.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در خصوص سیاست‌های جو بایدن در قبال ایران در کانال تلگرامی خود نوشت: جو بایدن، خواستار سخت‌گیری بر ایران است نه گشایش؛ «سیاست ترامپ شکست خورد. روش‌ های زیرکانه‌ تری برای سخت‌گیری بیشتر علیه ایران وجود دارد». دموکرات‌ ها بارها گفته‌اند به تعهدات برجامی ایران بسنده نمی‌ کنند و امتیازات جدید می‌ خواهند.

مشاوران بایدن می‌ گویند ایران، هم باید دائمی‌ سازی بندهای رو به پایان برجام را بپذیرد و هم، توانمندی نظامی و نفوذ (امنیت) منطقه‌ای خود را واگذار کند. اینها در حالی است که دموکرات‌ها با تحریم‌های جدید، تعهدات برجامی را به استهزا گرفتند.

بایدن حتی اگر وانمود کند، قطعا به تعهدات برجامی بر نمی‌گردد؛ او هم تحریم‌ های ترامپ را فرصت فشار بیشتر می‌داند. اما حتی اگر هم اراده‌ای برای بازگشت به برجام داشت، تحریم‌ هایی که با هماهنگی اوباما و ترامپ در کنگره تصویب شده، مانع از این کار می‌ شد.

آرزو اندیشی درباره انتخابات آمریکا برای کسانی که هفت سال تمام، مرتکب سوء‌مدیریت فاحش شدند، کارنامه نمی‌ سازد. زمزمه دوباره رفتار التماسی، معنایی جز این ندارد که راسا هیچ هنر و کفایتی ندارند و نباید در این نُه ماه باقی‌مانده نیز، انتظار همت و تدبیر و تلاش از آنها داشت!

آنها اقتصاد را با دلار  3700 تومانی تحویل گرفتند و با تدابیر وارونه، به 33 هزار تومان رساندند. هیچ وعده و ادعای جدیدی از این کلان بدهکاران طلبکار نما مسموع نیست. سی هزار تومان گران شدن ارز و سپس هشت هزار تومان ارزان شدن آن، مایه عار است، نه افتخار.

مردم ما هر چه با احترام به تولیدکننده می‌نگرند، از زندگی انگلی دلالان منزجرند. اولی زحمت می‌کشد، ارزش افزوده می‌آفریند و تولید قدرت می‌کند. اما دومی، به سودای سود نامشروع و برای عافیت خود، زندگی مردم را در معرض دستبرد قرار می دهد.

نگاه برخی محافل به حکمرانی، مدیریت و سیاست خارجی، همین سبک دلالانه است، نه تولیدکننده قدرت و سرمایه و اعتبار. به جای این که نگاه درون‌زا به اقتدار و اقتصاد و امنیت ملی داشته باشند و برای آن تدارک کنند، دلالی بیگانه را می‌کنند.

درباره تعامل با آمریکا، حقیقت همان است که چندی قبل آقای ظریف گفت: «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد». و به تعبیر آقای عراقچی: «نتیجه پایبندی به برجام، تحریم‌های بیشتر بود. درسی که از برجام گرفتیم این بود که مقاومت بهتر از رویکرد فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می دهد».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 2
    این بایدن اگر ادم باشد بایدغرامت این چند سال ایران را بپردازد و شروطایران راقبول. کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس