سازمان هواپیمایی: قیمت بلیط هواپیما تا آخر هفته کاهش می‌یابد/ تایید گران‌فروشی توسط برخی ایرلاین‌ها

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به گران‌فروشی برخی ایرلاین‌های داخلی از کاهش قیمت بلط هواپیما تا آخر هفته جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالقاسم جلالی با اشاره به جلسه اخیر مدیران شرکت‌های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری و اعضای کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: سه شنبه هفته جاری در رابطه با بحث افزایش قیمت بلیط هواپیما جلسه‌ای برگزار و روز چهارشنبه در جلسه با نماینده کمیسیون عمران مجلس نتایج آن اعلام می شود.

وی افزود: تا پیش از سال ۹۸ قیمت بلیط هواپیما افزایشی نداشت اما در اردیبهشت ۹۹ به دلیل مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد قیمت بلیط افزایش یافت. در آن زمان برخی از شرکت‌های هواپیمایی از این امکان استفاده کردند اما برخی دیگر از آنها قیمت بلیت خود را افزایش ندادند و در دوره کرونا ترجیح دادند افزایش قیمتی نداشته باشند.

وی یادآور شد: امیر زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دیروز دستور دادن جمع بندی نهایی برای قیمت بلیط هواپیما انجام و نتایج آن اعلام شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه برخی ایرلاین‌ها بیش از  ۳۰ درصد مصوب، قیمت بلیط هواپیما را افزایش داده‌اند، تصریح کرد: قیمت کنونی بلیط هواپیما بالاست و قطعاً کاهش خواهد یافت. برنامه سازمان هواپیمایی کشوری این بوده که در همان حد ۳۰ درصد اردیبهشت ماه قیمت‌ها افزایش یابد اما برخی شرکت‌های هواپیمایی از این قیمت ها فراتر رفته و بلیط را با قیمت بسیار بالاتر به فروش رسانده‌اند.

جلالی یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا اردیبهشت و خرداد امسال مسافر چندانی برای حمل و نقل هوایی وجود نداشت و شرکت های هواپیمایی با یک چهارم و بعضاً یک پنجم ظرفیت ناوگان خود اقدام به جابجایی مسافران می‌کردند. این در حالی بود که در تابستان تعداد سفرها افزایش یافت و تقاضا برای حمل و نقل هوائی رو به فزونی نهاد.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور هم به فکر مردم است و هم به فکر شرکت هواپیمایی است، اظهار کرد: قیمت بلیط پروازهای داخلی به‌گونه‌ای جمع بندی می شود که نه مردم آسیب ببینند و نه ایرلاین‌های داخلی. تمام هدف ما این است که خدمات رسانی مناسبی به مردم توسط بخش حمل و هوایی صورت گیرد و در عین حال شرکت‌های هواپیمایی نیز بتوانند در این دوران کرونا به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس