مجلس نمایه

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری، سیاست ما کاملا مشخص است و از آزادسازی تمام مناطق قره باغ حمایت کرده و با دخالت‌های خارجی مخالفیم.

به گزارش مشرق، دکتر روح‌الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به سخنان نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان علیه ایران، این اظهارات را گویای خصومت تاریخی خیانت کنندگان به مردم آذربایجان دانست و گفت: نتیجه این نوع اظهارات منجر به خیانت‌هایی می‌شود که در گذشته متوجه اراضی آذربایجان شد و ادامه همان بیراهه ای است که عملکرد ائلچی‌ بیگ در اوایل جنگ قره‌باغ گویای این نوع تفکر است.

بیشتر بخوانید:

جنگ قره باغ؛ تغییر در روندهای میدانی

وی با اشاره به اینکه اگر کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ اشغال قره‌باغ نبود، شاهد فجایع بزرگی در اراضی جمهوری آذربایجان بودیم، افزود: همیشه کمک‌های ایران مورد تقدیر مسئولان جمهوری آذربایجان بوده و حتی نشان عالی آن کشور را به سرداران ایرانی اعطا کرده‌اند که حافظه تاریخی ملت آذربایجان کمک‌های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارمنستان خواهان حضور صلحبانان روسی در قره‌باغ شد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از آزادسازی قره‌باغ و حق قانونی جمهوری آذربایجان در این اراضی،  تاکید کرد: تاکنون هیچ رهبری در دنیا به صراحت رهبر انقلاب از حق جمهوری آذربایجان در قره‌باغ دفاع نکرده است که این حمایت فقط یک حمایت رسمی نیست، بلکه یک حمایت شرعی نیز است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بخشی از اظهارات این نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان را یادآور شد و گفت: ایران در مقابله با گروهک‌های نظامی تروریستی مانند پ.ک.ک در شمالغرب کشور می‌جنگد و شهید می‌دهد و هیچگاه از گروه‌های تروریستی حمایت نمی‌کند چرا که کشور ما قربانی تروریست بوده است.

وی تصریح کرد: بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری، سیاست ما کاملا مشخص است و از آزادسازی تمام مناطق قره باغ حمایت کرده و با دخالت‌های خارجی مخالفیم.

متفکرآزاد با استناد به مصاحبه الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، گفت: به اذعان رئیس جمهور آذربایجان، ایران هیچ گونه تجهیزات نظامی به ارمنستان نداده است، ضمن اینکه در مرز نوردوز هم از آغاز جنگ اخیر قره‌باغ، اجازه عبور هیچ تجهیزات جنگی را نداده‌ایم. 

وی با تقدیر از برخورد دولت، وزارت خارجه و کمیته انضباطی پارلمان جمهوری آذربایجان با نماینده هتاک، ابراز داشت: این اقدام دولت و پارلمان نشان از این است که آذربایجان اجازه رسمیت بخشیدن به این اظهارات را نداد و نمی خواهند روابط بین دو کشور رو به تیرگی برود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه چنین اظهاراتی نه تنها باعث لطمه به روابط ایران و آذربایجان می‌شود، بلکه می‌تواند انگیزه حمایتی ملت و دولت جمهوری اسلامی از آزادسازی قره‌باغ را دچار صدمه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    35 10
    قره باغ و کل آذربایجان باید آزاد گردد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    27 7
    شهر شوشا آزاد شد
    • محمد FR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      3 2
      خدا را شکر
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    16 18
    آذربایجان و ارمنستان و کل قفقاز متعلق به ایران بزرگ هستند و به دامن میهن بازمیگردند.
    • FR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      3 4
      جان خودت کوتاه بیا
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 10
      البته ایران بزرگ از غرب هند شروع می شود تا مصر. و از جنوب هم کلی کشور را در بر می گیرد. الان فکر می کنم بیست سی تا کشور شده باشند.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    6 2
    روی خوش به ارمنی ها ندهید بجنگ تا همیشه سربلند باشید و در راه حق پیروز میشویم باید روزگاری از روزها شهرهای از دست رفته زمان قاجار ها را باید بگیریم و سلام....
  • . IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    ناراحت نباش . بدخواه ایران غلط کرده. ما اماده ایم خرخره بدخواه ایران رو ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس