کد خبر 1140954
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
بورس نمایه

معاملات امروز دو بازار بورس و فرابورس که تحت تاثیر اعلام رسمی پیروزی بایدن در انتخابات قرار گرفته بود با افت شدید ارزش معاملات تا رقم ۴ هزار میلیارد تومان روبرو شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، معاملات امروز بازار بورس تحت تاثیر خبر پیروزی قطعی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها بر دونالد ترامپ قرار گرفت و سهامداران همزمان با افت دلار شروع به عرضه سهام خود در شرکت‌ها کردند. این امر موجب تشکیل صف‌های سنگین فروش شد و ارزش معاملات هر دو بازار بورس و فرابورس به ۴ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بورس

در میان صنایع بیشترین ارزش معاملات در گروه دارویی رخ داد که در بازار سرخ امروز مورد توجه سهامداران بود. صنایع شیمیایی و بانکی به ترتیب به لحاظ ارزش معاملات در رده دوم و سوم قرار گرفتند.  گروه بانکی، خودرویی و دارویی نییز بیشترین حجم معاملات را به ترتیب از آن خود کردند.

معاملات بازار بورس بسیار کم‌رمق بود به طوری که تنها ۲۷۵ هزار و ۲۹۵ معامله صورت گرفت و تنها ۲ میلیارد و ۳۴۷ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات امروز بازار بورس رقم بسیار پایین ۲ هزار میلیارد و ۲۸۸ میلیارد تومان بود. نمادهای فملی، کگل، فولاد و خودرو بیشترین اثر را بر افت شاخص بورس داشتند.

در فرابورس نیز شرایط تقریبا مشابه بود و تنها ۱۶۴ هزار و ۶۵۹ معامله صورت گرفت و تنها ۸۳۸ میلیون و ۵۵۴ هزار سهم جابجا شد. ارزش معاملات فرابورس یک هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان بود. نمادهای آریا، میدکو، کگهر و زاگرس بیشترین اثر را در افت شاخص داشتند.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس