تشکر رئیس‌جمهور لبنان از همدردی هنرمندان ایرانی با آسیب‌دیدگان انفجار بندر بیروت

میشل عون رئیس‌جمهور لبنان، از قطعه موسیقیایی «بیروت! درد تو، درد من است» که توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان و بنیاد رودکی ساخته شده است، قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، چندی پیش به ابتکار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و بنیاد فرهنگی - هنری رودکی و با دعوت از «آندره الحاج» رهبر ارکستر ملی لبنان به تهران، نماهنگی با رهبری وی و با عنوان «بیروت درد تو درد من است» ساخته شد. شعر این اثر با عنوان «بی‌تاب بلقیس» سروده استاد «آهورا ایمان» و آهنگسازی استاد «فردین خلعتبری» و خوانندگی استاد «حمیدرضا نوربخش» است که توسط ارکستر سمفونیک ملی ایران  در تالار وحدت به اجرا درآمد.

بعد از اهدای این اثر به رئیس‌جمهور لبنان از طرف محمدجلال فیروزنیا - سفیر ایران در لبنان - «نبیل شدید» مدیرکل تشریفات و امور بین‌الملل ریاست جمهوری این کشور در نامه‌ای، ضمن تحسین این اثر هنری از سوی میشل عون رئیس‌جمهور لبنان، مراتب قدردانی او را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

«این هدیه فرهنگی با ارزش تولیدی رایزنی فرهنگی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی که پیام وفاداری و همبستگی با لبنان و شهدای انفجار بندر بیروت بود، مورد توجه و خوشایند جناب رئیس‌جمهور قرار گرفت به ویژه آن که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدات موسیقایی از نظر محتوا و نشر آن به شمار می‌رود. اضافه بر این‌که نشان‌دهنده عمق روابط میان لبنان و ایران در سطوح مختلف و برخاسته از دوستی و پیوند دو ملت دوست با یکدیگر بوده و میزان مشارکت ایران با لبنان و ملت آن در مصیبت دردناک و سختی‌هایی که در مسیرشان با آن روبرو هستند را نشان می‌دهد.»

در این نامه همچنین خطاب به سفیر ایران آمده است: «رئیس‌جمهور درخواست می‌نماید مراتب تشکر خود را به رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران به خاطر حمایت از لبنان و همراهی با این کشور در تمام عرصه‌ها، ابلاغ نموده و همچنین از برپاکنندگان این کار ویژه تشکر نموده و برای آنان پیشرفت روزافزون و کارهای برجسته‌تری را آرزو می‌نماید.»

متن کامل نامه به شرح زیر است:

«سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در لبنان

جناب آقای محمدجلال فیروزنیا

با درود

رئیس‌جمهور سپهبد میشل عون، لوح فشرده کلیپ موسیقی ارکستر سمفونی ملی ایران با عنوان «بیروت! درد تو درد من است» که توسط رایزنی فرهنگی و با همکاری مؤسسه فرهنگی رودکی در ایران و رهبر ارکستر سمفونی ملی لبنان «آندره الحاج» تولید شده است را دریافت نمود.

این هدیه فرهنگی با ارزش که پیام وفاداری، و همبستگی با لبنان و شهدای انفجار بندر بیروت بود، مورد توجه و خوشایند جناب رئیس‌جمهور قرار گرفت به ویژه آن که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدات موسیقایی از نظر محتوا و نشر آن به شمار می‌رود. اضافه بر این که نشان دهنده عمق روابط میان لبنان و ایران در سطوح مختلف و برخاسته از دوستی و پیوند دو ملت دوست با یکدیگر بوده و میزان مشارکت ایران با لبنان و ملت آن در مصیبت دردناک و سختی‌هایی که در مسیرشان با آن روبرو هستند را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور از شما درخواست می‌نماید که مراتب تشکر خود را به رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران به خاطر حمایت از لبنان و همراهی با این کشور در تمام عرصه‌ها، ابلاغ نموده و همچنین از برپاکنندگان این کار ویژه تشکر نموده و برای آنان پیشرفت روز افزون و کارهای برجسته‌تری را آرزو می‌نماید و امیدوار است که کشور شما مرحله سخت پیش رو را پشت سر گذارده تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر خود باشد.

دکتر نبیل شدید

مدیرکل تشریفات و روابط عمومی ریاست جمهوری»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس