کد خبر 1139933
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
انتقاد خانواده ترامپ از اعضای جمهوری‌خواه

شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری‌ آمریکا که سه‌شنبه گذشته برگزار شد همچنان در ایالت های سرنوشت ساز ادامه دارد اما به نظر می‌رسد که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات به پیروزی نزدیک می‌شود.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد ترامپ در توئیتی، سکوت جمهوری‌خواهان در آستانه شکست پدرش را باورنکردنی توصیف و آن‌ها را متهم کرد که به پیروزی در انتخابات سال ۲۰۲۴میلادی چشم دوخته‌اند. او همچنین با تکرار سخنان پدرش مدعی شد که شواهد تقلب در انتخابات به مراتب بیشتر از آنچه او «تبانی روسیه» خواند، درحالی که رسانه‌ها تمایلی به انعکاس این مطالب نشان نمی‌دهند.

برادرش اریک هم در صفحه توئیتری خود با لحنی تند نوشت: جمهوری‌خواهان کجا هستند؟ رای دهندگان ما هرگز [این خیانت] را فراموش نخواهند کرد"

شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری‌ آمریکا که سه‌شنبه گذشته برگزار شد همچنان در ایالت های سرنوشت ساز ادامه دارد اما به نظر می‌رسد که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات به پیروزی نزدیک می‌شود.

بیشتر بخوانید

ترامپ شکست در انتخابات را نمی‌پذیرد

رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه، مدعی به سرقت رفتن انتخابات و وقوع فساد و تقلب گسترده در این رویداد مهم شده است.

ترامپ شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری حضور یافت و ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان و مطرح کردن شائبه "رای های قانونی" و "راهای غیرقانونی"، ادعا کرد: اگر رای های قانونی شمرده شود، ما برنده هستیم اما اگر رای های غیرقانونی شمرده شود، انتخابات از ما دزدیده شده است.

وی بار دیگر تهدید کرد که موضوع را به دیوان عالی خواهد کشاند. با این حال اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه تاکنون سکوت کرده یا رفتار رئیس جمهوری را به باد انتقاد گرفته اند.  

میچ مک‌کانل سناتور ارشد جمهوری‌خواه و رهبر اکثریت سنا روز چهارشنبه پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات به کنایه گفت: ادعای پیروزی با شمارش آراء دو مقوله متفاوت هستند.

مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا هم در توئیتی نوشت:‌ اگر شمارش آراء قانونی چند روز طول بکشد تقلب صورت نگرفته است. همچنین فرماندار ایالت مریلند از حزب جمهوری‌خواه در صفحه توئیتری خود اینگونه نوشت:‌ اظهارات ترامپ غیر قابل دفاع است و او فرآیندهای دمکراتیک کشور را تضعیف کرده است.  

«میت رامنی» تنها جمهوری‌خواهی که به عزل ترامپ در ماجرای استیضاح رئیس جمهوری رای موافق داد نیز در توئیتی به کنایه نوشته است: شمارش آراء اصل دمکراسی است.

در این میان «دنور ریگلمن» نماینده حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان از ایالت ویرجینیا در اظهار نظری صریح خطاب به ترامپ توئیت کرد: به روند دمکراتیک شمارش آراء که باعث سعادتمندی آمریکا می‌شود احترام بگذار.

این حملات لفظی، نشانگر شکاف عمیقی است که میان هواداران ترامپ و حزب جمهوری‌خواه در حال شکل گیری است.

البته برخی چهره‌های جمهوری‌خواه سکوت پیشه کرده که این مساله هم باعث خشم نزدیکان ترامپ شده است.

نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد که یکی از گزینه‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است در توئیتی از رهبری ترامپ برای کسب پیروزی در انتخابات مجلس سنا و نمایندگان قدردانی کرده است. او با این حال، با زبانی محافظه‌کارانه درباره انتخابات ریاست جمهوری، خواستار شفافیت در فرایند شمارش آراء شد.

تاکنون بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده اند. هنوز زمان دقیق اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص نیست ولی انتظار می رود که نتایج تعدادی از این ایالت ها تا چند ساعت دیگر مشخص شود.

شمارش آرا در ایالت‌های نوادا و جورجیا به نحوی پیش می‌رود که احتمال پیروزی بایدن در انتخابات را تضمین می‌کند.   

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس