تصمیم آمریکا برای فروش ۲.۹ میلیارد دلار پهپاد به امارات

منابع آگاه فاش کردند که وزارت خارجه آمریکا به کنگره اطلاع داده است که قصد دارد ۱۸ فروند پهپاد نظامی ام کیو ۹ بی را به امارات متحده عربی بفروشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، منابع آگاه گفتند: وزارت خارجه آمریکا به کنگره اطلاع داده است که قصد فروش ۱۸ فروند پهپاد نظامی و مسلح به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار را به امارات متحده عربی دارد.

بر اساس این گزارش اقدام آمریکا در حالی است که هفته گذشته نیز وزارت خارجه ایالات متحده از فروش احتمالی جنگنده های اف ۳۵ به این کشور عربی خبر داده بود.

این نخستین مورد از صادرات پهپادهای نظامی آمریکا از زمانی به شمار می رود که دولت ترامپ توافقنامه تسلیحاتی دوره جنگ سرد را که بین ۳۴ کشور امضا شده، مجددا بازتعریف و تفسیر مجدد کرده تا به پیمانکاران نظامی آمریکایی اجازه دهد پهپادهای بیشتری را به متحدان خود بفروشند.

رویترز پیش از این گزارش داده بود که امارات مایل به خرید پهپادهای نظامی از آمریکا است و جزء نخستین مشتریان تسلیحات صادراتی آمریکا خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این روز سه شنبه نیز به کنگره اطلاع داده بود که قصد دارد ۴ فروند پهپاد غیرنظامی به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار را به تایوان بفروشد.

این در شرایطی است که کمیته روابط خارجی مجلس سنا و کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از نقش امارات در کشتار غیرنظامیان یمنی انتقاد کرده اند. کنگره آمریکا پس از اطلاع رسانی وزارت خارجه، ۳۰ روز مهلت خواهد داشت تا هرگونه فروش تسلیحات به کشورهای خارجی را متوقف کند.

پهپادهای نظامی ام کیو بی ۹ مجهز به رادار دریایی خواهد بود و در سال ۲۰۲۴ به امارات تحویل داده خواهد شد.

امارات که یکی از نزدیکترین متحدان آمریکا در خاورمیانه به شمار می رود، بارها تمایل خود را برای خریداری جنگنده های رادارگریز اف ۳۵ اعلام کرده است. آمریکا به مقام های امارات وعده داده اند که پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، قرارداد فروش این جنگنده ها نهایی خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 1
    مى بينى مشرق خخخخخخ
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    #افول امریکا#ایلات متحده از درون فرو میپاشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس