«جان پدر کجاستی؟»؛ ایرانی و افغانستانی داغدار غم دانشگاه کابل

«جان پدر کجاستی» پیامک یک پدر که پس از ۱۴۲ بار تماس به گوشی فرزندش ارسال شد، این رزوها بر غم و همدردی ایرانی و افغانستانی افزوده و واکنش‌های مختلفی را برانگیخته است.

به گزارش مشرق، مردم در ایران این روزها نیز در پی حمله به دانشگاه کابل با هم‌ زبانان فارسی خود همدردند.

زبان، فرهنگ و تاریخ ایران و افغانستان گرچه در مقاطعی به دلایل مختلف دچار فراز و فرودهایی شده، اما این پیوند، پیوندی تاریخی و ناگسستنی است، فرهنگ از دیوار سیاست در روابط دو کشور بالا رفته و همین سبب طلوعی جدید در روابط و حوادث شده است.

بیشتر بخوانید:

جان پدر کجاستی؟

این روزها که مردم افغانستان در ماتم ملی شهدای دانشجو در دانشگاه کابل لباس غم بر تن دارند، پیامک «جان پدر کجاستی» نیز زبانی برای بیان غم شریکی و همدردی شده است.

«جان پدر کجاستی؟» پیامک پدری که پس از ۱۴۲ بار تماس به گوشی فرزندش برای اطلاع از وضعیت وی ارسال شد و پاسخی نداشت، این روزها به هشتک غم انگیزی در توئیتر تبدیل شده است.

این هشتک موجی از ابراز همدری را بین کاربران ایرانی و افغانستان ایجاد کرده است و مردم ایران نیز با شیوه‌های مختلف از جمله برپایی بنر با عنوان جان پدر کجاستی، ابراز غم شریکی کرده‌اند.

کشور افغانستان , داعش | گروه تروریستی داعش ,

حمله مهاجمان گروه تروریستی داعش دوشنبه ۱۲ آبان ماه به دانشگاه کابل بیش از ۲۳ کشته و دستکم ۳۲ زخمی برجا گذاشت که انتقادهای زیادی را در داخل و خارج افغانستان برانگیخت.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در ایران از جمله دانشگاه علامه طبابایی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، شیراز، اصفهان، گیلان و علوم پزشکی مشهد و برخی دیگر از دانشگاه‌ها علاوه بر صدور بیانیه در محکومیت این حمله، با روشن کردن شمع یاد دانشجویان کابل را گرامی داشتند.

شهرداری تهران نیز در اقدامی نیک جهت همدردی با شهدای دانشگاه کابل بنرهایی را با عنوان «جان پدر کجاستی؟ با تو همدردیم ای همسایه» در سطح شهر نصب کرده است.

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای به واقعه دانشگاه کابل کرده‌اند و با ابراز غم شریکی با مردم افغانستان همدردی کردند.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و برخی مقامات و سازمانها در ایران نیز ضمن محکومیت حمله به دانشگاه کابل در پیامهایی با مردم افغانستان ابراز همدردی کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    8 0
    مرگ بر آمریکا
  • ی-ح IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    8 0
    جان پدر کجاستی بسیار اندوهگین شدیم خدا رحمت کند همه آنهایی که بدست عوامل جانیان ودشمنان بشریت
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    6 0
    خداوند انشاا.. رحمت کند شهدای کابل را و صبر جزیل به بازماندگانش عنایت فرماید
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 0
    مرگ بر امریکا
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 0
    تاثیرگذار بود ... خداوند رحمت کند، نفرین بر تروریسم جنایت کار و قطع به یقین مرگ بر امریکا و اسرائیل و هر دولت خبیث و گروه پنهانکاری که پشت این قضایا هستند. لعن و نفرین خدا بر آنها
  • حسام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    خدا به خانواده های این عزیزان صبر عنایت بفرماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس