کد خبر 113930
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳

مستند «مشتی اسماعیل» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری که پیش از این در 14 جشنواره داخلی از جمله جشنواره عمار جایزه گرفته بود، جایزه بهترین مستند نیمه بلند هشتمین دوره جشنواره مستند الجزیره را از آن خود کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، هشتمین دوره جشنواره مستند الجزیره روز گذشته با توزیع جوایز خود به کار خود پایان داد.

بنابر این گزارش، در این جشنواره فیلم مستند «نصف انقلاب» به کارگردانی عمر الشرقاوی و کریم الحکیم که به انقلاب مصر می‌پردازد از بین 17 فیلم توانست جایزه بهترین مستند بلند این جشنواره را از آن خود کنند.

بنابر این گزارش، در این مراسم که منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس نیز حضور داشت جایزه کمیته داوران برای بهترین فیلم نیمه‌بلند به فیلم «مشتی اسماعیل» ساخته مهدی زمانپور کیاسری از ایران رسید.

بنابر این گزارش، مستند «مشتی اسماعیل» که روایتگر داستان پیرمرد نابینای شالیکاری است که علیرغم همه سختی‌های زندگی امید و توان بالایی در زندگی خود دارد پیش از این در 14 جشنواره داخلی جایزه گرفته بود.

مستند «مشتی اسماعیل»، در دومین جشنواره مردمی فیلم عمار فانوس بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران را کسب کرد و در جشنواره رویش نیز توانسته بود تندیس این جشنواره را از آن خود کند.

همچنین در بخش مسابقه «افق نو» فیلم «فلسطین در جنوب» و «چهره دیگر» جایزه اول و دوم را از آن خود کردند و فیلم «همسایه» جایزه بخش «کودکان و خانواده» جشنواره را از آن خود کردند و در بخش حقوق بشر نیز فیلم «مونولوگ‌های غزه» ساخته خلیل المزین این جایزه را دریافت کرد.

جایزه ویژه کمیته داوران جشنواره هشتم فیلم مستند الجزیره نیز به فیلم‌های «آزادی در غزه» از جرج عازار و فیلم «شهر الخلیل وطن من» رسید.

بنابر این گزارش، هشتمین دوره جشنواره فیلم مستند الجزیره دارای بیشترین فیلم درباره فلسطین بود اما با گذشت بیش از یکسال از انقلاب‌های عربی تنها 5 مستند «نصف انقلاب»، «یکسال پس از بهار عربی»، «غیرعادلانه»، «اسم من شهروند مصر» و «بانوی میدان» که به انقلاب مصر می‌پرداخت در بخش مسابقه این جشنواره حاضر شد و مستندهایی درباره انقلاب‌های یمن، تونس و لیبی در این جشنواره حضور نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس