رئیسی - کراپ‌شده

رئیس قوه قضاییه در بازدید سرزده از مجتمع قضایی خانواده شماره یک استان تهران گفت: احیای نقش قاضی مشاور زن در مجتمع‌های قضایی یکی از ضرورت‌های مهم برای حل مشکلات مجتمع‌های خانواده است.

به گزارش مشرق، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز (چهارشنبه) در بازدید سرزده از مجتمع قضایی خانواده شماره یک استان تهران، پس از بازدید از این مجتمع و دیدار رو در رو با مراجعه کنندگان، کارکنان و قضات، با حضور در جمع کارکنان و قضات این مجتمع نکات مهمی را در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مسائل خانواده مطرح کرد.

آیت رئیسی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان و قضات مجتمع قضایی خانواده شماره یک استان تهران، با بیان اینکه طبق آیات و روایات، اساس و بنیان خانواده بر مودت، رحمت و عشق‌ورزی بنا شده است، گفت: رابطه زوجیت یک ارتباط حقوقی است، اما اساس و پایه آن را دلدادگی تشکیل می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که تمام تلاش‌ها باید معطوف به استحکام بنیان خانواده باشد، گفت: عدم گسست خانواده یک اصل اساسی است و تمام تلاش‌های فرهنگی، اجتماعی، قضایی و سیاسی ما باید برای حفظ بنیان خانواده باشد.

رئیسی ضمن تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی دقیق مشکلات موجود در بنیان خانواده که باید توسط دانشگاهیان، حوزویان و مسئولان بخش‌های مختلف کشور انجام شود، تاکید کرد: اگر نظام خانواده به هر شکلی دچار آسیب و تزلزل شود، دادگاه راه حل این آسیب‌ها نیست، بلکه دادگاه آخرین مرحله رفع این آسیب و مشکل است.

رییسی با تاکید بر لزوم تقویت نظام حکمیت برای مسائل خانواده، آن را راهکاری عنوان کرد که قرآن کریم برای مسائل و دعاوی خانوادگی مطرح کرده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه قرآن کریم راهکار حل مسائل خانواده را حکمیت عنوان کرده است، خطاب به قضات گفت: اهمیت حکمیت در اینجاست که ممکن است شما یک حکم طلاق صادر کنید و یک روز بعد سازش صورت گیرد یا بالعکس یک حکم سازش صادر کنید، ولی هرگز این سازش اتفاق نیافتد.

رئیسی تاکید کرد: آنچه در موضوع حکمیت اهمیت فراوانی دارد این است که وابستگان و پیوستگان زوجین که شاهد عقد بودند، برای حکمیت و سازش زوجین در هنگام بروز مشکل نیز وارد میدان شوند و با کدخدامنشی و ریش‌سفیدی موضوع را فیصله دهند.

رئیسی، احیای نقش قاضی مشاور زن در مجتمع‌های قضایی را یکی از ضرورت‌های مهم برای حل مشکلات مجتمع‌های خانواده و حرکت به سمت اصل حکمیت در این پرونده‌ها عنوان کرد و افزود: از کارهای مهمی که در این دوره باید انجام شود، استفاده از ظرفیت بانوان در قضاوت است.

رئیس قوه قضاییه سازوکارهای حل اختلاف، داوری و مشاوره را از مهم‌ترین سازوکارهای پیش از دادگاه عنوان کرد که باید فعال شوند و در مجموع راهبرد حکمیت در موضوع پرونده‌های خانواده را تقویت کند تا کار به دادگاه‌ها و محاکم نرسد.

رئیسی با بیان اینکه مسائل مربوط به خانواده و زن، مسائلی چند ساحتی است که نباید آن را صرفاً یک مسئله حقوقی دانست، عنوان کرد: موضوعات مربوط به خانواده و زن، از جمله مباحث چند رشته‌ای هستند و به همین دلیل مطالعات و راهکارهایی که درباره آن‌ها ارائه می‌شود باید چند رشته‌ای باشند.

رئیس قوه قضاییه همچنین به مسئله مهریه اشاره کرد و افزود: از مهریه در متون دینی به عنوان صداق یاد شده که صداق به معنای نشانه صداقت طرفین است. برهمین اساس مهریه نباید به سلاحی بین دو طرف برای کشمکش آن‌ها تبدیل شود. گاهی زوج به واسطه مهریه بر زوجه ظلم می‌کند و گاهی این ابزار توسط زوجه علیه زوج استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه مهریه حقی بر جانب زوجه است که حتماً باید پرداخت شود، گفت: مهریه برعهده زوج است و اگر زوج توانایی پرداخت آن را نداشته باشد، باید مهریه را تقسیط کرد، ولی این موضوع به معنای ساقط شدن دِین از او نیست. از سوی دیگر هم اگر افرادی برای فرار از پرداخت دِین اموال خود را به نام کس دیگری کنند، این خود مجدداً یک جرم دیگری است که نباید با آن مماشات کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت وجود سازوکار پشتیبانی و اطلاعاتی برای قاضی گفت: وقتی یک زن برای مهریه یا نفقه خود به عدلیه و دستگاه قضایی پناه می‌آورد، قاضی باید به اطلاعات و حساب‌های طرف مقابل دسترسی داشته باشد تا اگر ظلمی به او روا شده، بتواند از این ظلم جلوگیری کند.

رئیسی با بیان اینکه مهریه دِینی است که باید پرداخت شود و کسی نگفته این دِین نباید پرداخته شود، تاکید کرد: ما گفته‌ایم اگر احراز شود که زوج توانایی پرداخت مهریه را ندارد، راهکار پرداخت مهریه توسط او «زندان رفتن» نیست.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به جدی گرفتن موضوع «عاطفه مادری» توسط قضات خانواده، گفت: من از مردانی که رحم و مروت ندارند و بعضاً برای هفته‌ها و ماه‌ها، مادر را از دیدن فرزندشان محروم می‌کنند، تعجب می‌کنم. مگر می‌شود به عاطفه مادری بی‌توجه بود؟ مادران در این مواقع به عدلیه پناه می‌آورند تا اجازه ندهند نسبت به عاطفه مادری آن‌ها این ظلم فاحش انجام شود. حتماً باید جلوی این نوع روحیات که بخواهد حق فرزند را نادیده گرفت، گرفته شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خانمی که به عدلیه پناه می‌آورد، حتماً باید از او رفع ظلم شود، گفت: ما باید سازوکاری در دادگستری ایجاد کنیم که اجازه داده نشود ظلم جدایی طولانی‌مدت فرزند از مادر اتفاق بیفتد. ما باید دسترسی قاضی به اسناد و اطلاعات را به نحوی ایجاد کنیم که به دسترسی افراد به حقوق‌شان کمک کند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه نباید اجازه داد که طلاق توافقی به سهولت انجام شود، گفت: طلاق توافقی عموماً مربوط به ماه‌های اول زندگی است و ما در اینجا باید ارزیابی کنیم که آیا این طلاق درست است یا درست نیست. نقش حکمیت، مشاوره و ریش‌سفیدی در موضوع طلاق‌های توافقی بسیار موثر است.

رئیس قوه قضاییه ضمن انتقاد از آن دسته دفاتر مشاوره‌ای که در مرحله اول مراجعه یکی از زوجین، آن‌ها را سریعاً به طلاق توصیه می‌کنند، گفت: دعاوی حوزه خانواده، وکلای خاصی را می‌طلبد. درست است که وکلا از موضوعات حقوقی مطلع هستند، اما این کافی نیست و وکلای مربوط به دعاوی خانواده باید با مسائل این حوزه آشنا باشند. مشاهده می‌شود که برخی دفاتر مشاوره در همان مرحله اول مراجعه خانواده، به جای آنکه طرفین را به سازش دعوت کنند آن‌ها را به جدایی توصیه می‌کنند. این کار نه شرعی، نه حقوقی و نه متناسب با سیاست‌های نظام است. هر کس که مشاور روانشناسی بود لزوماً نمی‌تواند مشکلات خانواده‌ها را حل کند.

رئیسی دادگاه را آخرین مرحله رسیدگی به مشکلات خانواده دانست و در همین زمینه بر نقش شوراهای حل اختلاف در بخش خانواده و حوزه مشاورت قبل از دادگاه خانواده، تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از شاخص‌های تلاش در مجتمع‌های قضایی خانواده، وقت گذاشتن قضات بر روی یک پرونده برای صلح و سازش است، گفت: همانطور که شورای حل اختلاف کارآمد آن شورایی است که صلح و سازش بیشتری داشته باشد، مجتمع قضایی کارآمد هم آن مجتمعی است که صلح و سازش بیشتری در آن دیده شود. خانمی که مسئول شعبه شورای حل اختلاف بودند گفتند که ما ۵۰ درصد مسائل خانواده را در شعبه شورای حل اختلاف حل می‌کنیم که این آمار، آمار خیلی خوبی است.

رئیس قوه قضاییه مسئله دادگاه‌های خانواده را یکی از محورهای مهم تحولی در دوره جدید قوه قضاییه برشمرد و تأکید کرد: امید است با اقدامات در نظر گرفته شده تحول قابل توجهی در حوزه دادگاه‌های خانواده صورت بگیرد. امیدواریم حداکثر ظرف مدت سه ماه، با نگاه به سیاست‌های جدید نظیر تقویت بخش‌های قبل از دادگاه و احیای نقش مشاورین و قضات زن، شرایط متفاوتی برای مجموعه‌های دادگاه‌های خانواده داشته باشیم.

رئیسی عنوان کرد: کاهش احکام مربوط به بازداشت در دادگاه‌های خانواده، کار بسیار خوبی است چرا که هم دوره کروناست و هم اینکه با صرف بازداشت فرد، پول تهیه نمی‌شود.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    34 5
    سنگ اندازی برای طلاق نگرفتن خیلی وقتا مفاسدش بیشتره
    • سلام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      12 3
      کاملا درست و منطقی فرمودید
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    19 4
    جناب آقای رئیسی عزیز، فرمودید: "وابستگان و پیوستگان زوجین که شاهد عقد بودند، برای حکمیت و سازش زوجین در هنگام بروز مشکل نیز وارد میدان شوند و با کدخدامنشی و ریش‌سفیدی موضوع را فیصله دهند." ولی من میپرسم اگر همین وابستگان به طلاق دامن زده باشند و همین وابستگان مرد/زن را برای طلاق تحت فشار گذاشته باشند چه؟
    • م IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      2 0
      بنده کاملاباحرف شما موافق هستم احسنت
  • پدری که چهارساله فرزندش را ندیده IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    14 4
    ای کاش مادرانی که فرزندان را با خود می برند و به هیچ وجه به احکام شرعی و قانونی و اخلاقی پایبند نیستند و مانع دیدار و عواطف پدری می شوند، قانون خاصی تنفیذ گردد.پدری که چهار ساله فرزندش را ندیده
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      10 8
      قاعدتا اگه پدر مساله ای نداشته باشه حتما قانون این اجازه رو به مادر نمی ده
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    13 14
    درود بر آیت الله رئیسی عزیز
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      6 8
      درود و هزار سلام بر ایشان
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    8 10
    درود بر شما احسنت به این اقدام
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    12 9
    قربون صدقه اش برید، مهریه رو پرداخت می کنه وقتی مشکلی پیش میاد اولین کاری که شوهر و خانوده اش می کنن نپرداختن نفقه و حق و حقوق مالی زن هست چی دارید میگید اصلا انگار تو یه دنیای دیگه زندگی می کنن طرف یارانه رو هم تا میتونه میزنه از زن و بچه اش زندان نباشه ؟؟؟؟؟؟آره بفرستیدش وره دل مامان جونش زن بعدی و زندگی بعدی و آینده چن تا ادم دیگه که به گند کشیده می شه
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      12 9
      خدا قلب مریضت رو شفا بده که آرزوی زندان رفتن کسی رو نکنی
  • DE ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    7 11
    درود بر حضرت آیت الله رئیسی
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    7 4
    ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ قطعا کسی ارزوی زندان رفتن کسی رو نداره هموطن انشاءالله مشکل جنابعالی هم حل بشه انقدر راحت ادم ها رو قضاوت نکن انشاءالله که قلب تو مریض نباشه انسان هایی که بنده گرفتارشون هستم اگه زندان نباشه به هیچ صراتی مستقیم نیستن
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      4 4
      مشکل شما مهریه نیست مشکل شما به بند کشیدن یه آدم هست قلب مریض یعنی این
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      1 0
      مشکل شما چه است؟
    • عدالت IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      2 0
      اینا باید خواهرشون با همچین آدمهایی مثل خودشون در بیفتن، بعد نظر دادنشون رو ببین. هنوز ی عده بیسواد نفهمیدن برای همه نمیشه ی نسخه داد، مشاوره و حقوق حتی از پزشکی هم پیچیده تر هست. اصلا لااقل با یک زن اندازه شأنش رفتار بشه که حقش ضایع نشه. و با مرد هم اندازه قول و وعده و وعیدش، و همونجور که خواهر خودش زندگی میکنه.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    5 0
    در باره مهریه چند نکته حائز اهمیت است : الف : مهریه یک بدهی است مانند تمام بدهی هایی که ناشی از تعهد است . مرد هنگام جاری شدن عقد نکاح شرعا متعهد می شود طبق یک قرارداد (عقدنامه) مهریه همسرش را پرداخت کند . این زن است که از روی محبت آن را عندالمطالبه قرار داده است . ب: این موضوع فارغ از این است که مرد و زن روابط حسنه ای داشته باشند یا اینکه با هم به اختلاف خورده باشند . یعنی بدهی برای قبل است . ج: متاسفانه چون تصمیم گیران و قانون نویسان را اغلب آقایان تشکیل داده اند و آنها غالبا منافع خودشان را در قانون گذاری لحاظ کردن اند ، موقعی که زن طلب مهریه می کند ، مرد با هزار حیله و مکر از بند عسر استفاده کرده و آن را اقساط می کند. د: در تمام ساختار اقتصادی کشور هنگامی که بدهی اقساط می شود ، سود بر آن تعلق می گیرد . اگر قانونگذار همان سود بانکی را بر مهریه اقساط شده وضع نماید آنوقت خواهید دید که مرد پول مهریه را نقدا پرداخت خواهد کرد. ه: یادمان باشد که زن برای ادامه زندگی در جامعه ای که مشکلات عدیده اقتصادی و فرهنگی بر آن مترتب است ، احتیاج به تامین مالی دارد. برخلاف نظریه باطل عده ای که فکر می کنند تقسیط مهریه در استمرار زندگی خانواده های پراختلاف اثر دارد، فقط و فقط دامنه فساد و فحشا را در جامعه گسترش می دهد. چرا که مردی که در خانه با توهین و افترا و کتک و هتک حرمت همسرش ، دلخوش دارد که مهریه اقساطی پرداخت خواهد کرد ، دیگر جرات خبط خطا نخواهد داشت ، از طرفی اگر زنی از همسر و زندگی مشترک به دلایل مختلف بی زار شود ، هیچ عاملی حتی فقر ، باعث نخواهد شد که زندگی ظالمانه را بپذیرد . لذا تنها تقسیط مهریه بر گسترش دامنه فساد جامعه اثر خواهد داشت . و: قانون گذار و قانون ساز باید در هنگام رای گیری ، تنها چند لحظه اجرای قانون را بر خود و خانواده خودش و دختر خودش تصور کند تا بتواند عدالت اسلامی را جامع عمل بپوشاند.
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      1 0
      واقعا باید همه جوانب را درنظر بگیرید نه فقط مرد ها تنها چرا مردی که قول میده به قولش عمل نمیکنه چرا هنوز زن اولیش و طلاق نداده با وجود این که مهریه زن اولیش خیلی کم بسته شده باید سو استفاده کنه بعد با وجود این که اینقدر مال و اموال داره که رفته پول داده شاهد که ایشون کارگر هستن وچون اموالش قول نامه ای هست دست زوجه به هیچ جایی بند نیست بعد هنوز زن اولش طلاق نداده میخواد زن دوم بگیره
  • متقی زاده IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    8 6
    سلام آقای رئیسی خدا قوت طرف با دلخوش میاد ازدواج میکنه که زندگی کنه نه اینه شوهرش جلوی چشاش فساد کنه بهش بگ دلت میخاد تحمل کن دلت نمیخواد هری برو خونه بابات من اینم.. حداقل واسه کسانی که فساد میکنن اینا بذار مهریه بدن یا تا مهریشون رو تموم پرداخت نکردن حق ازدواج دوباره نداشته باشن.... خودتون رو جای ما بذارین کسی نمیتونه تحمل کنه
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      4 1
      احسنت. امان از بولهوسی و فساد چشمان هرز
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      3 4
      فکر کنم به ازای هر مشکل خانوادگی قانونگذار باید یه بند و تبصره اضافه کنه به قانون ! آقای رییسی حرقش اینه کسی که نداره رو نمیشه فرستاد زندان آیا با زندان رفتن ایشون مهریه شما پرداخت میشه !؟ به جز اینکه امثال شما از زندان برای گرفتن انتقام و خنک شدن دل بیمارتون استفاده میکنید ؟
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      3 1
      پس زنی که فساد میکنه ومرد از ترس مهریه نمیتونه حرف بزنه چی
  • ساعد DE ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    نمی توان بطور مطلق گفت در طلاق توافقی سخت گیری کرد .عدم صدور طلاق در جایی که باید صادر شودآسیبهای زیادی را به باز می آورد از جمله خشونت و درگیری مستمر در خانه که به فرزندان هم آسیب می زند همچنین بدلیل عدم علاقه طرفین نسبت به هم احتمال خیانت و روابط غیر اخلاقی در بیرون از خانه و نیز قتل های فامیلی را بوجود خواهد آورد .‌تشریع طلاق در اسلام حتما به خاطر حکمت و فلسفه حکیمانه بود و نباید جلوی آن را گرفت منتهی باید قاضی شرایط سنی ، تحصیلی ، اجتماعی و شغلی زوجین را مد نظر قرار دهد و متناسب با شرایط می تواند در صدور حکم طلاق تعجیل و یا تاخیر کند .
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    9 1
    دو نفر جدابشوند ومانند انسان جدا از هم زندگی کنند.بهتر است یا این که بزور با هم یک عمر زجر بکشند؟
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    7 1
    قانون مهریه باید اصلاح شود فق 14 تا تمام
  • حمید IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 4
    ان شاالله با تدابیر شما این معضل مرتفع شود و اشتیاق برای ازدواج بیشتر خواهد شد.
    • زهرا IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      6 0
      بخاطرهمینه که فسادزیادشده زن فقط توشناسنامه اسم شوهرداره اماهیچ مهروعاطفه ای بینشون نیست.وهمینطورهم مردزنشودوست نداره یابه هردلیلی نمیتونن سازش کنن.طلاق توافقی بهتره تااینکه به اجبارهموتحمل کنن وبرای نیازشون به فسادکشیده بشن.قیمت سکه روپایین بیارین نه اینکه توندادن مهریه زورتون رونشون بدین..زن تنهاتکیه گاهش دریه زندگی پرازعذاب همون مهریه ست .
  • وليد خائف IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    با سلام به نظر من در امر ازدواج سخت گيري شود، و مي بايست قبل از ازدواج دو طرف تاييده لازم از روانشناسان مورد تأييد دادگستري بگيرن
    • گگکککک IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      3 0
      سخت گیری برای طلاق حرف علمی نیست
  • علی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 4
    درود بر شرف حاج آقا رییسی. کاش تعدادی از این افراد دلسوز در کشور داشته باشیم. از همینجا دست شما رو میبوسم. خدا قوت بزرگوار
    • عباس GB ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      0 5
      با سلام خدمت اقای رییسی که پدرانه به این قضیه ورودکرده و نفرین به کسانی که مشوق طلاق و ازاین راه امرار معاش میکنن
  • امیر DE ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 2
    اقای رییسی قربونت ممنون لطفا بجای سکه حقوق قانون کارو جای سکه بزار ازچهار دونگش یه دونگش برسه به زن بابا سکه کمرمونو شکست چخبره ممنون
  • DE ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 8
    خدا پشت و پناه تان باشد آقای رئیسی
  • حجت IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    راه پرداخت مهریه‌.مهرورزیدن به خانواده اموختن است
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 4
    درود بر شما اقای رئیسی بله زندان رفتن مهریه نمیشه برای زن اگه داشته باشه مهریشو میده وقتی نداره چرا زندان بره مرد مگه حق نداره مگه انسان نیست
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      4 0
      اگه باخواهرت خودت همینکارکنن نمیفرستیش زندان میزاری خواهردستشو برای شکمش ب کی دراز کنه نامرداگی ور نزن مرد بد باید گرفتاربشه تا دفعه دیگه غلت زیادی نکنه مگه دخترمردم از سرراه اوردین
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      1 0
      مسأله رو شخصی نکنید یک آشنایی داریم به یکی دو سال پیش از هم جدا شدند مرد خونه و ماشین همه دار و ندارشو داد به خانم الان شبانه روزی کار میکنه تا مهریه و خرج و مخارج بچه رو پرداخت کنه خانم هم خونه و ماشین خریده و ازدواج کرده مهره واسه یکسری شده منبع درآمد
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 3
    مهریه حق زن است
    • ترابیان IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      2 1
      مهریه حق زن است به شرطی که عادلانه باشد و به این موضوع سطحی توجه نشود نه اینکه موقع خواستگاری طرفین زن بگند کی داده و کی گرفته و شوهر را گول بزنند بنظر بنده این مهریه مشکل شرعی دارد و به نوعی شوهر را فریب داده اند و برای جلوگیری از وضع مهریه های سنگین و تحمیل آن در همان ابتدا به زوج باید فکری کرد
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    9 1
    چرا مردها موقع تعیین مهریه فکر این روز رو نمی کنن که شاید جدایی پیش بیاد چرا همون موقع مهریه ای را که توان پرد اختش را ندارند می پذیرند ؟؟؟پس از همون اول زندگی را با دروغ شروع می کنند
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    7 0
    نفرین برزنی ک ازطریق مهریه بخاداخاذی کنه نفرین برمردی ک ازروی هوس زن بچه اول رها کنه بره دنبال زن دیگری بچه بدنیا بیاره
  • محمد IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 4
    سلام احسنت به شما جناب آقای رئیسی
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 0
    جناب آقای ریسی خدا خیرتان دهد لطفا لطفا از حق زنهای بی‌دفاع در مقابل آقایان زورگو دفاع کنید. ممنون
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 0
    چرا باید سخت گیری کرد؟؟ قران هم دستور داده همدیگر را اذیت نکنید خصوصا مرد !! حقوق زن را بدون ازار او پرداخت کند و او را با احترام رها کند
  • اسمعیل احندی IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 1
    بل عرض سلام امیدوام صحت داشته باشه اما من الان 12سال جدا شدم و چندین بار واسه مهریه به زندان رفتم الانم زندانی هستم و به خاطر کرونا با سند ازادم همش پارتی بازیه و من الان 20سال حتی یه ماشین هم به نامم نخورده و هیچ امرالی تدارم اما بازم زندانم کردند چون قسط،عقب افتاده مهریه دارم الان 30تا سکه برام جلو بردیده قاضی اما حساب بکنید سکه 15ملیونی رو چه جور بدم تا ندم باید تو زندان باشم خدا کنه حداقل این تصمیم اقای رییسی رو این قاضی ها عمل کنند اوتهایی که ندارن زندانی نشن الان شوهر دوم و سوم که کرده اونا هم دارن مهریه میدن و شکایت ازشون شده و شده یک منبع درامد بعضی از زنها خدا کنه این موضوع رسیدگی بشه و عمل بشه
  • سیدمجید IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 0
    بنده از سال ۹۲ تا کنون نتوانستم بچه خودم رو ببینم مادرش رفت برای مهریه جلب گرفت منم که توان پرداخت نداشتم ...از سال ۹۲ تا ۹۳ نیز به دلیل بعضی قوانین غلط خانواده بچه را برای دیدن نیاورد و از اواخر سال ۹۳ نیز جلب گرفت که دیگه نتونم جلو برم و دوبار بازداشتم کرد .
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    5 0
    آقای رییسی طلاق توافقی بهتره یا خیانت ودرگیری وقتل ، اصلا طلاق هیچ ربطی به قاضی نداره و شرعا فقط باید ثبت بشه
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 0
    نتیجه این سختگیری بی مورد عدم ازدواج جوانان خواهد بود.
  • گل نرگسی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 0
    با سلام واحترام. بنظرم اگه پسرها راه رسم زن داری رو از قبل ازدواج یاد گرفته باشن ودختر ها هم تو ذهنشون رویا پردازی نکنن ویه کم گذشت باشه زندگی کردن سخت نیس غالبا مردها زن داری بلد نیستن ودختر ها هم واقعیت زندگی رو نفهمیدن ووقتی در کنار هم میان شروع میکنن به جنگ وجدال...... فقط فقط آموزش باید باشه
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    3 1
    طرف ده سال پیش ازدواج کرده قیمت سکه یک میلیون بوده الان داره به قیمت ۱۷میلیون پرداخت میکنه آقای رئیسی انصاف اسلام و قانون کجا رفته ؟
  • حسین IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 1
    مهریه نباید برا بعضیا کاسبی بشه، زن هم در قبال زحمات چندین ساله مرد نباید سواستفاده کنه، زن ی شبه بشه ثروتمند و مرد ی شبه بشه فقیر و دربدر، چون مرده، مردها در ابتدا نمی دانند مهریه چیه والا اصلا نمگرفتندکه زن ی شبه بگیره و بره. زن اگه به وظایف خودش آگاه بود و عمل می‌کرد هیچ مشکلی تو زندگی بوجود نمی آمد.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 2
    مشکل امروز جامعه فرهنگ مطالبه گری هست. این فرهنگ که از غرب امده هر شخص را طلبکار تربیت می کند هیچ کس احساس تکلیف نمی کند. کمتر احساس همدردی و تحمل و توکل می کند. هر شخص تصور می کند دیگران آفریده شدند تا به او خدمت کنند و لذت بردن یک حق و از جانب دیگران یک وظیفه هست. این فرهنگ کسی را تربیت نمی کند روی پای خودش بایستد مدام در حال غر زدن و نق زدن از دیگری هست و هیچ وقت قدر نعمت های خدا را نمی داند و البته محکوم هست به این که همان چیزی را هم که دارد از دست بدهد روانشناسان ما دارند به مردم این مشاوره را میدهند
  • ملک IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 1
    مهریه قبلا پشتوانه زن بود اما الان شده کاسبی لطفا به قضیه مهریه رسیدگی کنید اجازه ندهید مرد بهش ظلم بشه یه هفته از عقد نگذشته میرن مهریه رو میذارن اجرا
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      0 2
      مردم باید فرهنگ عهد و پیمان را یاد بگیرند. این که پیمان ببنید و بعد بشکنی و یا از اول به فکر پیمان شکنی باشی فرهنگ آمریکایی هاست که در برجام نشون دادن. قران گفته اگر پوست گاوی طلا مهر زن کردی باید به او بدهی چون پیمانی محکم از شما گرفته شده. قول ندادن بهتر از امید واهی دادن هست. اگر این قضیه را حل کنیم وعده و وعیدهای سیاستمداران هم واقعی خواهد شد.
  • میلاد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام جناب ریسی خواهشا بنشینید با همکارانتان و کلا و اساسا قانون مهریه رو یک بار دیگه بنویسید و تغییر دهید اصلا به این نحو که طلا و سکه باشه اشتباهه واقعا قوانین کشورهای خارجی آیا در این زمینه مناسب نیست؟ ممنون
  • فریبا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 1
    اونایی که عقد هستن. ودختر هنوز باکره هست... به نظر من بدون پرداخت مهریه باید جدا شن..... با گرفتن مهریه چطور مرد دلخوش به زندگی باشه..! وهر لحظه در استرس حکم جلب.........
  • نرگس IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 1
    جناب اقای ریسی زن موجود ضعیف جامعه.است..امیدوارم..از..حق..مان.نگذریدماباهزار امید آرزو به خانه شوهر میریم آگه قرار باشه مورد ظلم خیانت قرار بگیریم پس تکلیف ما چی میشه اینها رفتارشما..سو.استفاده میکنند لطفا.از حق مانگذرید
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      3 0
      مردها هم میگویند قیمت سکه 14 میلیونه پرداخت 14 سکه هم براشون مقدور نیست و میگویند خانمها با مهریه اهرم فشاری برای اونها درست کردند و متاسفانه با تحریک دیگران سریعا ازین اهرم فشار استفاده میکنند
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 1
    سلام وقتی مهریه بالا تعیین میشه .مانند مثلا 500 سکه .زوجه میداند که این فقط در حد حرف و اطمینان برای مهار زوج است .پس هر دو طرف از همان اول صادق نبودن وهر کدام برای حل مشکل خود اقدام کردن مرد زوجه را دوست داشته ویربار این دین رفته.زوجه هم حتما قصدش زندگی بوده ولی کمی برای خودش بها زیادی تعیین کرده.واین مشکل اصلی است.اگر منصفانه ببینیم زوج قصدش زندگی بوده وزوجه معامله پس خیلی خانمها حق به جانب نباشند.در خیلی موارد.خانمها تصمیم دارند اروپائی زندگی کنند ولی با رسوم اسلامی .مهریه.نفقه .... هم خوانی ندارد.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 1
    به زور با هم دیگه روزمرگی کنند !!بعید بود از آقای رئیسی
  • مهتاب IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    عامل اصلی دعاوی زن وشوهر مهریه است
  • امیر IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    ممنون
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 1
    اقای ریسی مردی که نمیتونه مهریه پرداخت کنه نبایداجازه ازدواج مجدد داشته باشه چراکه برای همسراول به راحتی جدامیشه وبعدش ازدواج های بعدی انجام میشه باداشتن فرزندهم ازازدواج اول هم ازدواج دوم اونم میره سراغ ازدواج سوم وچهارم بایدقانونی باشه که مردی نمیتونه مهریه پرداخت کنه نبایداجازه ازدواج مجدد داشته باشه
  • فاطمه IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 1
    آقای رئیسی خواهش میکنم مشکل مهریه را جدی بگیرید.اقایون چگونه با این خرج و مخارج گران و قیمت بالای سکه میتونن مهریه پرداخت کنند.من همسرم فوت شده و ازدواج مجدد داشتم.متاسفانه همسرم باید مهریه همسر اولش و پرداخت کنه 3 تا فرزند داریم و واقعا کم آوردیم و نمی‌توانیم مهریه پرداخت کنیم.ممنونم که به این قضیه خیلی مهم در جامعه رسیدگی میکنید.خدا قوت
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    این مشاوره قبل از طلاق هم خوب و هم بد است. خوب است چون طلاق توافقی واقعا توافقی نیست. داماد از ترس مهریه رضایت می دهد و اصلا گاهی با هم متارکه کردند و برای طلاق هم وکیل می گیرند و این طوری حداقل در جلسه مشاوره همدیگر را می بینند. بد هست چون کاسبی شده. روانکاو دولتی طول میکشه خانواده ها میرن روانکاو خصوصی یک ربع صحبت می کنه چند ملیون تومان میگیره تا امضا بزنه و بعد هم میگه اگه بخواید چند جلسه دیگه بذارم ولی خوبیش این هست که روانکاوهای معرفی شده توسط دادگاه عموما ضد طلاق هستن و در جهت طلاق تلاش نمی کنند برخلاف خیلی های دیگه
  • ناشناس SE ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 1
    این مهریه که حق زن هستشو ازش بگیرید دیگه چی براش میمونه
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    باسلام درود فراوان اقای ریسی مردی بیکاره پول نداره بخصوص پسرهای سن پایین از کجا بیارن هر پنج ماهی یه نیم سکه بدن خانمها اردواج میکنن بعد ۵ماه مهر اجراع میزارن دوست ندارن زتدگی کنن مرد چه باید بکند بره دوزدی کنه بیاره بده مهریه به زن زنم بره یه شوهر دیگه بکنه راحت زندگی کنه به جوونا کمک کنید زنی که ازدواج مجدد میکند دیگر ار شوهر قبل مهره نگیرد ممنون سپاسگذارم لطف کمک کنید
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    احسنت برجناب رییسی زنان بعدازسالها زندگی مشترک باگران شدن سکه شوهر وبچه هارارها کرده ودنبال کاروکاسبی دردادگاه ها هستند برای استحکام کانون نهادخانواده جلوی این سواستفاده هارا بگیرید
  • بهروز IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    همسان سازی مهریه ! برابری و خواهر بودن تمام خانم ها= با مهریه برابر
  • فرشته IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    باعرض سلام خداقوت خدمت آقای رییسی.من یک خانم متاهل هستم بنظرمن برای آقایونی که مهریه رو به عمد سروقت پرداخت نمی کنند جریمه نقدی درنظرگرفته شود.واینکه قانونی تصویب شودکه مرد حق خیانت به زن را نداشته باشد وبالعکس ریشه اصلی نزاع خانوادگی وطلاق خیانت است چون شوهرمن بارها به من خیانت کرده وآدم عصبی و بد دهنی است با اینکه خدا شاهده هیچ کمبودی براش نذاشتم حتی ازخودش هم سوال بشه میگه که زنم هیچ کمبودی نزاشته .من بخاطر فرزندم برگشتم به زندگی ولی هیچ لذتی از این زندگی نمی برم و قلبا به شوهرم هیچ اعتمادی ندارم و ازش متنفرم آرزوم اینه که خداوند جوری مجازاتش بکنه که بتونم یه زندگی بهتری برای خودم تشکیل بدم.
  • فرشته IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام جناب رییسی لطفا نگذارید حقوق واقعی که خداوند برای ما خانم ها درنظر گرفته پایمال بشه بعضی از آقایون راه میانبرهای زیادی میرن که حق ما خانم ها رو لگد مال کنن
  • بهنام زحلی DE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 0
    سلام در طلاق توافقی سخت گیری جایز نیست دو نفر که دیگه واقعا از هم خسته خسته شدند و حتی احتمال درگیری های زیاد و خشن وجود دارد چرا شما می خواهید اون ها را به زور در کنار هم نگه داری کنید؟؟؟ خوبه ما خوب دقت کنیم و واقعا کار کارشناسی کنیم چون محیط خانواده با محیط پادگان فرق داره که بشه با زور اسلحه یک زوج را در کنار هم مجبور به زندگی کرد.
  • بهنام زحلی DE ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    سلام از همون اول که مهریه را تعیین می کنند چطور سرعت خودرو را در جاده حتی نینه شب میشه کنترل کرد و براش جریمه در نظر گرفت در امر ازدواج هم از همون اول برای تعیین مهریه یک قانون کنترل کننده وجود داشته باشه که مهریه مطابق با توان و بضاعت فرد در نظر گرفته بشه. مطمئن باشید خانم ها هم این قدر معصوم نیستند اون ها هم خیانت می کنند و هزار ناسازگاری می کنند این قدر ازشون حمایت نکنید ی خق طلاق برای مرد است اون هم با صد شرط ازش گرفته میشه ولی زن اگر خیانت کرد باز هم مهریه حقش است و باید بهش بدی غیر از اجرت المثل و نفقه . مرد بیجاره با این مشکلات کار می کنه و مخارج تامین می کنه حالا خانوم برای خودش غذا دزست کرده و خورده باید اجرت المثل از مرد دریافت کند . اصلا زن شاغل مهریه می خواد چیکار کنه؟ مگه این نیست که بدون اجازه شوهر حق نداره از خونه خارج بشه.
  • برهان IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 4
    درود بر حضرت آیت الله رئیسی عزیز
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    آقای رییسی عزیز یک فکری هم به حال این مراکز مشاوره کنید که خودشون مروج طلاق و سکولاریزم و لا ابالی گری هستند. مراکز مشاوره صاحب نام در شیراز زندگی منو از هم پاشیدن. زن سابقم که خودش ارشد روان شناسی داشت و مشاور بود در همین مراکز گمراه شد و هنگامی که برای مشاوره طلاق با بچه مون مراجعه کردیم بسادگی و سرعت و بدون هیچ تعهد و مسوولیت پذیری تایید کردند.... و ما ادراک و ما ادراک ...
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    3 0
    ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ مشکل جنابعالی هم این هست که مهریه اجازه نمیده تا هر وقت دلت خواست هوس رانی کنی
  • یاشار IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 0
    من دوسال هست که سر موضوع مهریه مشکل دارم و فراری ام
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    اقا کاش میشد حق طلاق و قانون مهریه برداشته بشه اونوقت گرو کشی نمیشد.به تجربه میگم کسی که بخاد بره هیچ چی نمیتونه جلوشو بگیره کسی ام که نخاد مهریه بده هزار راه وجود داره.
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      0 0
      آیازنی‌ک‌طلاق‌گرفته‌وازدواج‌مجددکرده‌دیگرانصاف‌است‌ک‌مهریه‌بگیره‌چون‌ب‌دیگری‌تعهدداده‌است؟
  • علی ِغ IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    بله زندان راه احقاق حق زن برای مهریه نیست اما اصل قضیه این است که آیا هر زنی مستحق دریافت مهریه هست ؟ به نظر من باید به هر زن نسبت به سالهایی که زندگی کرده و کیفیت نوع زندگی زناشویی مهریه تعلق بگیرد . هستند زنانی که با نیرنگ و پستی وارد زندگی جوانی میشوند به قصد گرفتن مهریه آقای رییسی لطفا به قضات دادگاه های خانواده این تذکر را بدهید که دقت کنن به این نکته زن ناسازگار و شیطان صفت زشت سیرت بدکاره ایا مهریه دارد؟
  • احمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    امروز مشکلات خانواده ها به خاطر نوع نگاه صرفا حقوقی به روابط زن و مرد توسط دادگاهها بیشتر شده و واقعا به مرحله بحرانی رسیده . متاسفانه دادگاههای ما به محضی که یه خانم مراجعه میکند برای مهریه فورا حکم صادر میکنند و این کاملا بر خلاف مصلحت خانواده هاست . البته این واقعیت که بعضی از مردان اهلیت زندگی مشترک ندارند را نمی شود کتمان کرد ولی اتفاقا این جور افراد برایشان مهم نیست چه حکمی صادر می شود چون نه پیدا میشوند که به زندان بروند و افکار عمومی و نگاه دیگران برایشان مهم نست و بیشتر اشخاصی که دارای وجهه خانوادگی و شخصیتی هستند تاوان اینجور احکام را پس میدهند . درست است که مهریه حق زن هست ودر فقه و حقوق ما کاملا تصریح شده است ولی مهریه های امروزی نه شرعی است نه قانونی چون از روز اول مشخص هست که این مبلغ مشخص شده امکان پرداخت آن وجود ندارد. وقتی فردی با کسی معامله ای انجام دهد که میداند امکان پرداخت آن وجود ندارد نمی تواند بعدا بگوید پولم را بده زیرا امکان تامین آن وجود نداشته و ندارد. کدام خانم هست که از روز اول به یک آقایی که خواستار هست بگوید من مهریه ام را میخواهم و تاریخ برای آن مشخص کند و آن زندگی شکل بگیرد. همه از اول میگویند کی داده کی گرفته . اگر ما بخواهیم با این موضوع ، حقوقی برخورد نماییم بایستی هنگام خواستگاری یک تعهد کتبی وجود داشته باشد که مثلا خانم بگوید در فلان تاریخ پول مهریه ام را حتما میخواهم .‌آن موقع خواهیم دید که هیچ آقایی حاضر به امضاء و پیوند مشترک نخواهد شد . پس باید با این موضوع صحیح و منطقی برخورد نماییم و مهریه را اهرم فشار قرار ندهیم .از طرفی هم باید یک اراده عمومی برای مهریه منطقی و متناسب با درآمد زوج تعیین شود .
  • احمد IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 2
    ضمنا نوع نگاه آقای رئیسی به موضوع مهریه به مصلحت زوجین و جامعه هست خدا خیرش دهد.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    نه خانمها مظلوم هستند نه آقایون گرگ.باتعیین مهریه سکه وگرون شدن سکه بعضی از خانمها برای خودشون کاسبی راه انداختن..‌بعضی از خانمها سوءاستفاده میکنن ..‌همین مهریه وکرون شدن سکه کانون خانواده خیلی بیشتر خراب شده و طلاق بیشتر شده
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 0
    خانمها طلاق میگیرن بعدمهریه میگیرن .مجددا که ازدواج‌ میکنن هنوز مهریه قبلی روهم میگیرن ..خود این وضع باعث میشه خانمها هی این کارو تکرار کنن ..‌با این که خودم یه زن هستم ولی این‌ کار شرم آوره
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام وخسته نباشید خدمت آیت الله رئیسی باید رو مهریه خیلی سخت گیری کننن اگه طرف نداشته باشه چکار کنه وقتی زیاد لفتش بدن زنها دوباره میان سر زنگیشون
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 4
    احسنت آقای ریسی
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 0
    اینهمه کشتار و شوهر کشی بس نیست ..؟؟؟؟
  • محمد IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام ودرودخدابرتوکه دل رهبرعزیزمان راباعمل خودتان شادمی کنید.ماکه راهی برای ارائه نظرات نداریم خاستم عرض کنم به قضات بفرمائیداگرمردی زنش رادوست داردوقصد طلاق هم نداردوهیج گونه ضرب وشتم هم نمیکندولی زن به خاطرمسائل اقتصادی می روددادگاه شکایت می کندقاضی به حرف اینگونه خانم هااعتنائی نکندوبگویدکه زن باحوصله زندگی خودراادامه دهد.محکوم کردن مردکه میخواهدبازنش زندگی کندتوسط دادگاه این ظلم بزرگ است به خانواده چرامرددلسردمی شودوبه دنبال طلاق می رود.باتشکر
  • رقیه IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    سلام و خسته نباشید جناب آقای رئیسی وقتی مردی با ظلم و ستم و بی مسئولیتی زندگی را بر زن حرام میکند و هیچ ترسی هم از زندان ندارد و یک دختر دوران عقد را بلاتکیف نگه می دارد راهی جز طلاق چیست ؟
  • علیرضا IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    باید همون اول قبل از ازدواج در مورد سنخیت زن و شوهر نسبت به همدیگه سخت گیری کرد نه این که دو نفر رو تا آخر عمر زجرکش کرد شاید واقعاً این دو نفر به درد هم نمی خورن چه اصراری دارید به سازش ؟؟
  • سلام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    آقای رئیسی‌ عزیز‌ عمل به حرف‌ ها‌ بسیار مهم است‌ من به خاطر یک سکه زندان‌ رفتم‌.. من واقعاندارم، چیکارکنم‌ با سکه‌ ۱۱میلیون‌ تومانی حقوق من‌ فقط ۵ تومان‌ است‌..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس