برای ما مهم نیست چه کسی در آمریکا انتخاب می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به انتخابات آمریکا،گفت: برای ما مهم نیست چه کسی انتخاب می شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه در جلسات هفته گذشته ستاد اقتصادی دولت تصمیمات مهمی برای ۹ ماه آینده اتخاذ شده و هماهنگی های لازم بین دستگاه های اقتصادی همچون وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی ایجاد شده است، گفت: تصمیمات اقتصادی دولت از چند هفته قبل بدون توجه به اینکه در آمریکا چه اتفاقی می افتد اتخاذ شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مهم نیست که چه فرد یا حزبی در آمریکا روی کار می آید، اظهار داشت: دولت بر فرض اینکه شیوه و اخلاق آمریکا به روش صحیح برنمی‌گردد برنامه‌ریزی‌های اقتصادی خود را انجام داده است.

ببینید:

فیلم/ روحانی: برای ما فرد و حزب در آمریکا مهم نیست

دکتر روحانی اظهار داشت: دولت بر مبنای ۹ ماه آینده برنامه‌ریزی کرده است که البته برخی از این برنامه‌ها بلندتر و برخی محدودتر است. طی این جلسات هماهنگی‌های لازم بین بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت اقتصاد انجام شده و مصوبات این جلسات در خصوص استفاده از ارز و ترخیص کالا از گمرک در روز گذشته ابلاغ شده و روند کارها آغاز شده است.

ببینید:

فیلم/ تصمیمات مهم برای ۹ ماهه پایانی دولت دوازدهم

برنامه ریزی و تصمیمات برای توسعه کشور بدون توجه به اینکه در آمریکا چه اتفاقی می افتد، اتخاذ شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه تصمیمات اقتصادی دولت از چند هفته گذشته و بدون توجه به اینکه در آمریکا چه می‌گذرد و چه کسی انتخاب می‌شود اتخاذ شده است، گفت: تصمیمات دولت بر مبنای تولید داخلی و عمدتا صادرات غیرنفتی و نحوه تعامل وزارتخانه‌ها با هم است لذا برای ما مهم نیست که در آمریکا چه کسی انتخاب می‌شود البته انتخابات اخیر آمریکا از جهات مختلف عبرت‌آموز می‌باشد.

 برای ما مهم نیست در آمریکا چه می گذرد و چه کسی انتخاب می شود

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه برای ما انتخاب فرد و حزب در آمریکا مهم نیست، گفت: آنچه اهمیت دارد شیوه‌ای است که در دولت بعدی آمریکا اتخاذ می‌شود برای ما مهم این است که آمریکا به قانون و تمام معاهدات بین‌المللی و چندجانبه برگردد و به ملت ایران احترام بگذارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: می‌خواهیم به جای تحریم احترام باشد اگر به جای تحریم غیرقانونی و ظالمانه احترام گذاشته شود در این صورت شرایط ما فرق خواهد داشت و اگر به جای تهدید، تکریم و احترام گذاشته شود و به جای عهدشکنی، اجرای قانون باشد در آن صورت شرایط فرق می‌کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: برای ما اصول، شیوه و سیاست مهم است والا فرد و حزب اهمیتی ندارد لذا بر فرض اینکه شیوه و اخلاق آمریکا به روش صحیح برنمی‌گردد برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دادیم.

افزایش صادرات و تامین کالاهای ضروری مورد نیاز از مبانی اصلی تصمیمات اقتصادی دولت بوده است

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از اتخاذ تصمیمات مهم برای افزایش صادرات خبر داد و گفت: تمام تصمیماتی که برای سامانه جامع تجارت اتخاذ شده به خاطر این است که همه امور به روز و روشن باشد.

تاکید بر متعادل سازی قیمت ها

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در یکی دو ماهه اخیر گفت: بخشی از این مشکلات به خاطر کرونا در ماههای اولیه امسال بود که صادرات با وقفه مواجه گردید و امروز این مشکلات برطرف شده و در صادرات و واردات رشد خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

آزمون امنیتی روحانی در "گرانی‌های بی‌دلیل"

مردم نسبت به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور مطمئن باشند

رئیس جمهور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ناموجه بودن قیمت برخی از کالاها و توجه دولت به این موضوع، اظهار داشت: دولت دو هدف وفور کالای اساسی و غیراساسی در سطح جامعه و قیمت منصفانه آن را دنبال می‌کند که نسبت به اولی موفق بودیم و آنچه باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و برای مردم مهم است، قیمت قابل قبول و متعادل کالا می‌باشد.

با استفاده از فناوری جدید نمک زدایی و استحصال آب شیرین، فردا انتقال آب شیرین از خلیج فارس به کرمان متصل می شود

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت نیرو طرح مطالعاتی لازم را در زمینه ۱۷ استان در فلات مرکزی کشور و در مناطق ساحلی خلیج فارس و دریای عمان پیش می‌برد، گفت: برخی استان‌ها نیازمند آب برای مصارف صنعتی تولیدی بدون نمک‌زدایی هستند و برخی استان‌ها هم نیازمند آب با نمک‌زدایی هستند و برای این منظور ، فردا اولین مرحله از اقدامات انجام شده آغاز می‌شود و آن رساندن آب به استان کرمان است.

رئیس جمهور گفت: در فاز اول این پروژه، با استفاده از فناوری جدید نمک زدایی و استحصال آب شیرین ۷۰ میلیون مترمکعب آب شیرین در اختیار استان‌های هرمزگان و کرمان قرار خواهد گرفت.

امنیت مرزهای کشور از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط منطقه و امنیت مرزهای شمال غربی کشور اظهار داشت: امنیت مرزها و اینکه تروریست‌ها و گروههای تروریستی در نزدیک مرزهای ایران حضور نداشته باشند برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه مرزهای جغرافیایی تغییر نکند حائز اهمیت است و تمامیت ارضی را حق آذربایجان می‌دانیم اما دلمان می‌خواهد از راه غیرنظامی به این حق دست یابند و در این زمینه وزارت خارجه کشورمان فعال است و حقوق کشورمان به همه کشورهای درگیر ابلاغ شده است.

 اساس حکومت پیامبر اکرم (ص) بر مبنای اخلاق، مهربانی، تواضع و مشورت با مردم بود

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام میلاد مبارک پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: اساس حکومت پیامبر بر مبنای آنچه قرآن کریم بیان می‌کند بر اساس اخلاق، نرم‌خویی، مهربانی با مردم، تواضع و حتی دعا برای افراد امتش بود که دچار اشکال و خطا شده بودند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: معتقدم ریشه آنهایی که با اخلاق و رفتار و سیره پیامبر اسلام آشنایی ندارند و نسبت به پیامبر اسلام(ص) جملات ناصحیح به کار می برند و آنهایی هم که عکس‌العمل افراطی نشان دادند، به یک جا برمی‌گردد.

دکتر روحانی افزود: به عبارتی ریشه افراطیونی هم که امروز آدم می‌کشند به آن اتاق فکری که علیه اسلام کار می‌کند، برمی‌گردد. اینکه یک گروه افراطی در افغانستان به یک دانشگاه حمله و اساتید و دانشجویان را شهید و عده‌ای را مجروح می کند، هیچ تناسبی با اسلام و احکام اسلام و شیوه پیامبر و انبیای عظام ندارد .

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "معلوم است این اقدامات در ادامه یک برنامه‌ریزی برای ایجاد تنفر مردم در سطح جهان نسبت به اسلام، نبوت و انبیا است"، گفت: بنابراین اساسِ این ریشه برمی‌گردد به آنهایی که علیه اسلام بوده و دنبال اسلام‌هراسی هستند و نمی‌خواهند واقعیتِ اسلام برای جهانیان روشن شود.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان دیروز نیز تاکید فرمودند در مساله فرهنگ و امنیت و اقتصاد، فرهنگ تاکید همیشگی ایشان بوده و تاکید همیشگی همه مردم ما هست، امنیت مساله بسیار مهمی است هم امنیت داخلی هم امنیت ملی. مساله اقتصاد مساله مهمی است که امروز مردم ما با آن مواجه هستند، جنگی هم که امروز آمریکا علیه ما شروع کرده در سه سال گذشته جنگ اقتصادی بوده یعنی آن جنگی که آنها هم فکر کردند می‌توانند به نظام و به مردم ما فشاری وارد کنند جنگ اقتصادی بود. ما باید با همه توان در این شرایط برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    برای ما هم مهم نیست
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      1 0
      همچنین
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      1 0
      احسنت
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    18 1
    اره! قشنگ از چهره و رفتار تك تك اعضا دولت ميباره كه نتيجه انتخابات أمريكا براشون مهم نيست!!!
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      1 1
      روزنامه های جریان حامی دولت فخیمه چیزای دیگه ای میگن جناب. چه این دوره چه دوره قبل
  • US ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    8 0
    رئيس جمهور مثل همه اصلاح طلبان ميخواهد بايدن بيروز شود ولى نمى داند تمام شرايطى كه سبب پيروزى ترامپ درانتخابات قبلى شد دراين انتخابات فراهم است اگر كدخدا شمارش اراء ازايالتهاى حامى بايدن شروع به شمارش كرده اين به معنى بيروزى بايدن نيست براندازان مردم را دعوت ميكنند تلويزيون تماشا كنيد وبيروزى مارا ببينيد سيه رويى برايشان باقى خواهد ماند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    6 0
    چشم حتما، بهش میگم
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    آیا کسی برای پیروزی بایدن ختم صلوات برداشته؟
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      2 0
      زیباکلام تاجزاده نبوی ابتکار ... بگم بازم؟.:)))))))))))))
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    6 0
    شمایی که وضع کشور خودتون براتون مهم نیست؛ چرا باید آمریکا مهم باشه؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    باورم نمی شه
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 1
    مردم مطمئن باشند...
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    اگه مهم نیست پس چطوری قیمت خونه رسیده به اینحا اگه مهم نیست قیمت ماشین چرا اینجوری شد قیمت دلار چرا اینجوری شد؟؟؟
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 1
    براي مردم ايران مهم است
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    برای منم مهم نیست چه کسی رییس‌جمهور ایران هست
  • بهرام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    آقایان ، نزدیک یک سال است همه چیزمون به این انتخابات گره زده اند!!!! حالا روز انتخاباتی میگن ، برای ما فرق نداره!!!؟؟؟ ولی خدا وکیلی ماهم عملکردشون دیدیم.
  • محمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    حالا انتخابات آمریکا برای شما مهم نیست؟!
  • US ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 1
    ترامپ برنده میشود و بعدش....
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    مشکل مردم تامین کالا نیست مشکل قیمتهاست که هر روز بالاتر میرن
  • علی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    5 0
    ترامپ عبدالشیطان است
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    فراوانی اقلام با چه قیمتی؟ایا توان خرید است
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    5 0
    دولت آب خوردن مردم رو هم به آمریکا نسبت می دهد!
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    کالا هست فقط گرونه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    برای فروشنده خریدار مهم نیست
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    کالاهای اساسی یکیش دارو... کو واکسن آنفولانزایی که هر سال قبل پاییز توزیع می شد اما امسال نبود؟ البته یه چیزم هست خیلی موارد رو حالا داریم می فهمیم که تا پارسال حاج قاسم عزیز به کشور می رسوند و امسال دیگه نیست همونطور که وزیر بهداشت زمان شهادت این عزیز گفت حاج قاسم خیلی جاها به ما کمک می کرد و جور دولت رو می کشید
  • محسن IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    5 0
    مرگ برآمریکا
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    سلام؛ چهل سال است برای ملت شریف ایران مهم نیست که رئیس جمهور آمریکا چه کسی است. اما متاسفانه هنوز بند ناف غرب زده های کشور به امریکاوصل است.
  • حسن IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    مرگ بر آمریکا
  • سید مرتضی موسوی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    من از روزی که آقای روحانی در مصاحبه زنده اش در تلويزيون گفت قیمت دلار از 7000بالا نمی رود که رفت دیگه هیچوقت حرفهايش را باور نکردم
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    چه طور انتظار دارید دولتی طبق ننطبق با امال شما بر مسند حکومت آمریکا بنشیند حال شما با فرصتی که برای مدیریت مشکلات کشور داشتید چه کردید. توجه کنید مدیریت کشور با صرفا دستوری اداره کردن فرق داره، اگر دولتی منطبق بر خواسته های دولت نیز برسر کار بیاید باور داریم یک سال طول میکشد که آقایان یک جا جمع شوند و شروع به تصمیم گیری کنند. تصمیمات خلق الساعه دولت اکثرا عبرتی برای آیندگان و تاریخ ایران شده است.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 0
    واویلا ...
  • FR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    وقتی ایشون میگه مطمئن باشین من چها ستون بدنم میلرزه
  • سربدار IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    6 0
    این همه برای مذاکره کنندگان آمریکائی فرش نفیس وهدیه های غیر قابل تصور دادند آخر مذاکره به کجا رسید وگلابی نرسید رئیس جمهور آمریکا برجام را پاره کرد تمام هدیه ها به فنا رفت کره شمالی در عرض سه ماه فهمیدند مذاکره با آمریکا یعنی تطمیع نیروهای کره شمالی خریدن نیروهای کره شمالی و در نتیجه جاسوسی برای از بین بردن کشور و خیانت کردن به کشور خود رئیس جمهور کره شمالی فورا خودش را به عقب کشید ما کی می خواهیم بفهمیم هفت سال کم زمانی هست چرا آی کیو ما پایین هست و آی کیو مذاکره کنندگان کره شمالی بالاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • سوخته IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      0 0
      ای کیوی ما پایین نیست مذاکره کنندگان ما ...
  • سربدار IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    شهید رجایی، نخست‌وزیر وقت در 15 آبان 1359 و در آستانه انتخابات ریاست‌ جمهوری امریکا طی مصاحبه‌ای درباره رئیس‌جمهور آینده امریکا گفت: «از نظر ما، ریگان و کارتر هیچ تفاوتی ندارند و هر دوی آنها حافظ منافع امپریالیسم آمریکا هستند...این مسئله برای ما واقعه‌ی مهمی نمی‌تواند باشد.
  • پوریا IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 0
    برای هیچ کس مهم نباشد حتما برای شما مهمه،
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    برای شما مهمه ولی برای ما هیچ مهم نیست.!!!
  • FR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    اگر برات واقعا مهم نیست این نشانه از بی تدبیریته چرا که کشوری که با انتخاباتش بر تمام مسائل سیاسی و اقتصادی و نظامی و بین المللی تاثیر میزاره چطور مهم نباشه شاید اگر برات مهم بود اینجور کشور را به پرتگاه نمی بردی این را بدان برای تک تک مردم وسرنوشت تمام مردم جهان مهم وقابل تاثیره چو قطب قدرتمند اقتصادی و سیاسی و نطامی جهانه
  • DE ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    گل آقا اگر بود به ظریف می گفت برای ما مهم نیست چه کسی در آمریکا انتخاب می‌شود. ولی نذر کردم اگر جو بایدن رییس جمهور بشه یه گاو بزنم زمین چون باز سفرهای برجامی راه میافته آب آشامیدنی قراوون میشه اینقدر دلم لک زده برا خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارج که نگو...اِ خب نگو دیگه
  • احمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    بخواهی هم نخواهی هم دیگه مهم شده یعنی آش کشک خالته .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس