مقام آمریکایی: سیاست ترامپ در قبال ایران همان سیاست اوباما است

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه گفته سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تفاوتی با سیاست‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین این کشور ندارد.

به گزارش مشرق، «جیمز جفری»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه در مصاحبه‌ای تصریح کرده که سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور همان سیاست‌هایی است که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دنبال آن بوده است.

بیشتر بخوانید:

بایدن و ترامپ به یک اندازه به امنیت اسرائیل اهمیت می‌دهند

جیمز جفری که در دولت اوباما هم سمت داشته، بر اساس همین استدلال گفته چنانچه «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا وارد کاخ سفید شود سیاست‌های مشابهی با دولت ترامپ در قبال ایران به کار خواهد گرفت. 

بیشتر بخوانید:

مگر نمی‌گفتید با برجام ۱۵۰ میلیارد دلار ایران آزاد می‌شود؟!

او در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری-تحلیلی Syria Direct می‌گوید: «دولت ترامپ از همان ابتدا این را روشن کرده که می‌خواهد با ایران تعامل کرده و مذاکره کند. مسئله اینجا است که او فقط برجام را نمی‌بیند، بلکه به پرونده موشکی، پرونده حمایت از تروریسم، پرونده ستیزه‌جویی‌های منطقه‌ای که موجب نگرانی همه شریکانمان در منطقه شده هم کار دارد. تک تک شریکان ما همیشه این موضوعات را مطرح می‌کنند.»

جیمز جفری سپس با اشاره به ۱۲ بندی که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از خروج از برجام برای توافق با ایران مطرح کرد گفت: «همان‌طور که می‌دانید مایک پامپئو ۱۲ شرط مطرح کرد. چهار مورد از این شرایط به برنامه هسته‌ای مربوط می‌شوند، چند بند تروریسم و گروگان‌های آمریکایی را شامل می‌شوند و بقیه به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران مربوط می‌شوند که برای همه در این منطقه تا این جد تهدیدآمیز است.»

او تصریح کرد: «حالا فرض کنیم جو بایدن در انتخابات پیروز شود و سر کار بیاید. من همیشه وقتی افرادی از ۱۲ بند پامپئو انتقاد می‌کنند این را می‌گویم چون من در دولت اوباما هم بوده‌ام. می‌گویم، کدام یک از این ۱۲ مورد سیاست اوباما نبودند؟ وقتی من در سال ۲۰۱۲ دولت را ترک کردم، همه این سیاست‌ها بخشی از سیاست اوباما بودند. نداشتن حق غنی‌سازی اورانیوم، داخل همان قطعنامه سازمان ملل بود که ما به آن رأی دادیم، بقیه موارد هم همینطور.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس