پرچم یمن

سه روز پیش نیز «جان ابیزید» سفیر آمریکا در عربستان سعودی مدعی شد که مداخله ایران در یمن مانعی در مسیر صلح شده است!

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر درباره تلاش غرب فرار از رسوایی یمن نوشت: کشورهای غربی شریک در جنایت علیه مردم یمن، طی روزهای اخیر مواضع قابل تاملی را در قبال ایران و این کشور مطرح کرده‌اند.

«جیمز کلیفرلی» وزیر مشاور دولت بریتانیا در امور غرب آسیا گفته؛ زمان حل بحران یمن از طریق دیپلماسی فرا رسیده است و ایران باید یک همسایه خوب باشد!

 این در حالی است که از ابتدای تجاوز به یمن، لندن با تمام توان اقدام به حمایت تسلیحاتی از رژیم سعودی و امارات کرده است.

سه روز پیش نیز «جان ابیزید» سفیر آمریکا در عربستان سعودی مدعی شد که مداخله ایران در یمن مانعی در مسیر صلح شده است!

مایک پومپئو هم ضمن تکرار اتهامات خود علیه انصارالله یمن، از آن خواست به همکاری با ایران خاتمه دهد!

اما این مواضع برای چیست؟:

کشورهای غربی از سوی افکار عمومی خود به دلیل فروش تسلیحات به رژیم سعودی و امارات و مشارکت در کشتار مردم یمن تحت فشار هستند. ادعای نخ‌نمای مقابله با دخالت‌های ایران برای توجیه فروش تسلیحات است.

پس از نزدیک به 6 سال از تجاوز جنایت‌کارانه به یمن نه تنها اهداف غرب محقق نشده بلکه مقاومت یمن رسوایی بزرگی را برای آنان رقم زده است لذا با طرح مباحث انحرافی درباره ایران به دنبال راه فراری از این باتلاق هستند.

غرب با باز کردن پرونده یمن و ادعای تنش‌زا بودن رفتار ایران بر آن است تا نقش تاثیرگذار و کلیدی ایران در صلح و امنیت منطقه را وارونه نشان دهد.

ترامپ و جانسون وضع شکننده‌ای برای تداوم حضور در قدرت دارند، لذا به دنبال حفظ حمایت لابی‌های عربی و صهیونیستی برای بقا هستند.

هوچی‌گری آمریکا و انگلیس که با همراهی محافل رسانه‌ای و سیاسی محور عربی ـ صهیونیستی همراه است، بیش از آنکه برگرفته از قدرت آنها باشد ناشی از شکست‌های سنگین آنان در برابر محور مقاومت به ویژه ملت یمن است که در کنار رسوایی حقوق بشری، رسوایی نظامی را نیز برای ائتلاف آنها رقم زده است.

غرب نقش آفرینی ایران در حل بحران‌ها و منازعات منطقه نظیر کمک به حل بحران افغانستان و قره‌باغ را مغایر با اهداف بحران‌ساز و ایران‌هراسانه خود می‌داند لذا به دنبال تحریف حقیقت است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    پس شما احمق ها چرا طرفدار ترامپيد ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس