کد خبر 1138352
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
پوتین با علی‌اف و پاشینیان درباره حل مناقشه قره باغ گفت‌وگو کرد

رئیس جمهوری روسیه در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان، با آنها درباره حل و فصل اوضاع در منطقه درگیری قره باغ گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در تاریخ ۱ و ۲ نوامبر (۱۱ و ۱۲ آبان ماه)، در گفت‌وگوهایی تلفنی با "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان و "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان، روند  حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی را بطور کاملاً مورد بحث و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

علی‌اف: در تنش ما با ارمنستان، روسیه باید بی‌طرف باشد

در بیانیه کرملین آمده است: «ولادیمیر پوتین به ترتیب در روزهای ۱ نوامبر و ۲ نوامبر، با نخست وزیر جمهوری ارمنستان و رئیس جمهوری آذربایجان مکالماتی تلفنی داشت که در جریان آنها مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه قره باغ بطور مفصل مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.»

جزییات بیشتری از محتوای این مذاکرات فاش نشده است.

رئیس جمهوری روسیه پنج‌شنبه گذشته در پاسخ به سئوالات شرکت کنندگان در مباحثات باشگاه بین المللی "والدای" درباره مناقشه کنونی در منطقه قره باغ، یادآور شده بود: «هیچکس به اندازه روسیه به حل و فصل سریع اوضاع قره باغ علاقه مند نیست. ارمنستان و آذربایجان شرکای برابری برای ما هستند و من خیلی دوست دارم که چنین مصالحه‌ای صورت گیرد. همانطور که می‌دانید، من با رئیس جمهور علی‌اف و نخست وزیر پاشینیان در ارتباط نزدیک هستم و روزی چند بار با آنها تلفنی صحبت می‌کنم. وزیر امور خارجه و وزیر دفاع روسیه هم دائماً با مقامات باکو و ایروان در تماس هستند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 0
    آمریکا قصد داره برای جلوگیری از پیشروی ارتش آذربایجان نیروهای حافظ صلح اسکاندیناوی رو در قره باغ بدون اجازه آذربایجان مستقر بکنه پوتین هم مخالفت کرده گفت استقرار نیروهای حافظ صلح در قره باغ باید با موافقت دو طرف انجام بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس