ماکرون نمایه

سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر از گفت‌گوی تلفنی رئیس‌جمهور این کشور و رئیس‌جمهور فرانسه و رایزنی درباره مسایل دو جانبه و اتفاقات اخیر در فرانسه خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دوشنبه شب (دیشب) با یکدیگر تلفنی صحبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

عذرخواهی ماکرون در تماس تلفنی با ابومازن

سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر در صفحه فیسبوک خود افزود، در این تماس در چارچوب رایزنی‌های منظم برای هماهنگی مواضع درباره مسایل دوجانبه و منطقه‌ای مشترک بویژه تلاش‌ها برای حل سیاسی مسأله لیبی و تثبیت آتش‌بس گفت‌وگو شد.

وی در ادامه گفت، همچنین به مواضع مشترک دو کشور در مقابله با تروریسم و افراط گرایی و راه‌های غلبه بر آن و اتفاقات اخیر فرانسه گریز زده شد و عبدالفتاح السیسی بر ضرورت تفاوت قایل شدن میان دین اسلام که به صلح، تسامح و نفی خشونت فرا می‌خواند و اقدامات تروریستی که برخی مدعیان اسلام انجام می‌دهند، تأکید کرد و گفت، این اقدامات تروریستی در تمام انواع آن محکوم است .

رئیس‌جمهور مصر سپس بر ضرورت تمرکز بر ایجاد همزیستی میان معتقدان به ادیان مختلف از طریق گفت‌وگو، احترام متقابل و عدم توهین به شخصیت‌های دینی تأکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه که چندی پیش به بهانه آزادی بیان حمایت خود را از اظهارات موهن علیه پیامبر اکرم (ص) اعلام کرده بود، دیشب در گفت‌وگو با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت که قصد اهانت به اسلام و مسلیمن را نداشته است.

اظهارات ماکرون پس از آن است که انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 1
    لعنت بر کسانی که چهره مهربان اسلام را خدشه دارمیکنند مرگ بر تکفیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس