هزاران اندونزیایی خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند

هزاران نفر در اندونزی در اعتراض به اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص)، مقابل سفارت فرانسه در پایتخت کشورشان تجمع کرده و خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شدند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم اندونزی امروز دوشنبه در اعتراض به اظهارات امانوئل ماکرون رئیس­ جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص)، مقابل سفارت فرانسه در پایتخت کشورشان تجمع کردند.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، مردم اندونزی با حمل پارچه نوشته هایی، ماکرون را «تروریست واقعی» خطاب کردند و خواستار عقب‌نشینی وی از اظهاراتش و عذرخواهی از تمام مسلمانان جهان شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی که در جنوب شهر جاکارتا برگزار شد، همچنین پارچه نوشته هایی حاوی تصویر شیطانی با گوش های تیز از رئیس جمهور فرانسه و این جمله که ماکرون تروریست واقعی است، به همراه داشتند.

راهپیمایان همچنین خواستار اخراج سفیر فرانسه و تحریم کالاهای فرانسوی در کشورشان شدند.

این اعتراضات در واکنش به اقدامات و اظهارات ضد اسلامی مقامات فرانسوی به ویژه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار شد.

علاوه بر اندونزی، بنگلادش، مالزی، ترکیه و سایر کشورهای اسلامی نیز در روزهای اخیر صحنه اعتراضات گسترده ضد فرانسوی بوده اند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    7 1
    فرانسه باید عذر خواهی کند
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 1
    مطمئنا فرانسه ضربه های اقتصادی زیادی خواهد دید اردوغان مسلمانان تحریک کرد علیه فرانسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس