کد خبر 1137924
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
پیامبر اسلام

ماجرای توهین بی‌شرمانه یک نشریه هتاک فرانسوی به پیامبر اسلام و حمایت‌های شیطانی و کورکورانه امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه به حضرت محمد مصطفی (ص) دل بیش از یک میلیارد مسلمان را به درد آورد.

به گزارش مشرق، فردا روز ولادت پیامبر مهربانی‌هاست. حضرت رسول اکرم؟ص؟ به‌عنوان آخرین فرستاده پروردگار برای هدایت زمینیان در روز هفدهم ربیع‌الاول (براساس روایات شیعه) سال عام‌الفیل به دنیا آمد. پیامبری که در عمر شریف 63‌ساله خود هدفی جز اعتلای اخلاق در جامعه اسلامی نداشت. چه آنکه ایشان در روایتی فرمودند: «به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام.» اما حالا انسان مدرن در روزگاری که به‌دنبال پیشرفت و توسعه است، اخلاق را زیرپا گذاشته و حتی کار را به جایی رسانده است که به مهربان‌ترین عالمیان توهین می‌کند.

ماجرای توهین بی‌شرمانه یک نشریه هتاک فرانسوی به پیامبر اسلام و پس از آن حمایت‌های شیطانی و کورکورانه امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه به حضرت محمد مصطفی (ص) دل بیش از یک میلیارد مسلمان را به درد آورد. اتفاقی که البته در اواسط دهه‌80 نیز از سوی یک نشریه دانمارکی روی داده بود. این بار هم توهین به پیامبر اسلام با واکنش میلیاردها مسلمان در سراسر جهان مواجه شد و حتی در بسیاری از کشورهای مسلمان، تحریم‌های خودجوشی علیه خرید کالاهای فرانسوی اعمال شد. اما مقامات فرانسه این اقدام شرم‌آور را در راستای آزادی بیان اعلام کردند. ادعایی بسیار عجیب که موارد نقض بسیاری هم برای آن مشاهده شده است. چنین مواردی را می‌توان زمانی دید که اندیشمندان یا حتی افراد عادی بخواهند درباره موضوعی چون هولوکاست اظهار نظر کنند. در چنین موردی آزادی بیان به هیچ‌وجه وجود ندارد و فرد مدعی و پیگیر بیان حقیقت در این زمینه با شدیدترین برخوردها و سانسورها مواجه می‌شود. از سوی دیگر طرح دوباره چنین موضوعات بی‌شرمانه‌ای در ایامی که به نام هفته وحدت و مربوط به ولادت حضرت محمد؟ص؟ است می‌تواند توطئه‌ای از سوی صهیونیسم باشد که همیشه کینه پیامبر اسلام را در دل داشته‌اند. این اتفاق در حالی افتاده است که پیروان ادیان دیگر نیز در روزهای گذشته نسبت به این اقدام موهن نشریه فرانسوی و دولتمردان این کشور واکنش نشان داده‌اند. رهبر انقلاب و روسای قوای سه‌گانه به شدت این اقدام هتاکانه را محکوم کردند. سران بسیاری از کشورها و نیز انجمن‌های اسلامی هم به میدان آمده و به این مساله واکنش نشان دادند. حتی رهبران برخی از ادیان و مذاهب دیگر هم از این اقدام و توهین به پیامبر اسلام ؟ص؟ انتقاد کردند. با این وجود همچنان برخی از اقدامات غیراخلاقی و نیز پافشاری بر این مساله از سوی سیاه‌دلان ادامه دارد.

رفتار نبوی
اسلام دین محبت و رحمت است و این امر با حضور حضرت رسول اکرم؟ص؟ محقق شده است. پروردگار در آیه‌ای خطاب به پیامبر خاتم فرموده است: «به موجب رحمتی که خداوند به تو عنایت کرد، برای آنان نرم شدی و اگر خشن و تندخو بودی، از اطراف تو پراکنده می‌شدند.» نمونه‌های بسیاری از رفتار مهرانگیز حضرت محمد؟ص؟ در طول تاریخ اسلام ذکر شده است که برای مردم خشن و حتی سنگدل دوره حیات ایشان رفتاری عجیب بوده است. بسیاری از افراد و دشمنان تلاش می‌کردند با رفتارهای سخیف و حتی دشمنی علنی ایشان را آزرده خاطر کنند که البته به‌دلیل مهربانی و عطوفتی که در ذات پیامبر اکرم بود این افراد بعدها از کرده خود پشیمان گشته و به دامن اسلام پناه می‌آوردند. این سیره و رفتار پیامبر در ادامه حضور ائمه اطهار در جامعه نیز مشاهده شد که نمونه‌های بسیاری برای آن‌ها ثبت شده است.


این در حالی است که حضرت رسول اکرم(ص) در روایتی فرموده است: «ما أوذی نبی مثْل ما أوذیت» هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد! (بحارالانوار مجلسی، ج۳۹، ص۵۶) این فرمایش پیامبر اسلام می‌تواند به رفتارهایی چون ریختن خار بر سر راه ایشان، خالی کردن شکمبه شتر بر سر مبارک یا ریختن خاکستر از بالای پشت بام، اهانت کودکان طائفی به حضرت(ص)، شکستن دندان‌های مبارک در جنگ احد، تحمل سه سال شعب‌ ابی طالب و دیگر اتفاقات تلخ دوره حیات ایشان اشاره کرد. با وجود همه این اتفاقات اما حضرت محمد(ص) پیامبری بود که رحمت و مهربانی را برای امت خود به ارمغان آورد و یکبار لب به نفرین و لعن این امت باز نکرد. همه این مهربانی و رحمت را باید در این آیه قرآن دید که حضرت پروردگار فرمود: «و ما أرْسلناک إلا رحمة للعالمین» ما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس