حال‌هوای انتخابات آمریکا - نمایه

یک روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گمانه زنی ها درباره وضعیت پسا انتخاباتی در این کشور در جریان است

به گزارش مشرق، همزمان با موعد انتخابات آمریکا هر روز که می‌گذرد نشانه‌هایی از وخامت اوضاع در این کشور مشاهده شده تا جایی که حتی احتمال «جنگ داخلی» نیز پیش بینی می‌شود.

آیا انتخابات باعث خواهد شد آمریکا به نقطه جوش برسد؟!

بیشتر بخوانید:

وقتی سنت‌های سیاسی آمریکا زیر پا گذاشته می‌شود

دونالد ترامپ، باعث شده تا شرایط داخلی آمریکا از عادی به غیر عادی تغییر وضعیت بدهد.

هر روز که می‌گذرد نشانه‌هایی از وخامت اوضاع در این کشور دیده می‌شود تا جایی که حتی احتمال «جنگ داخلی» نیز پیش بینی می‌شود.

البته به این نکته باید توجه داشت که اگر اخبار و گزارش‌هایی که از اوضاع داخلی آمریکا منتشر می‌شود، واقعی باشد باید در انتظار یک اتفاق مهم و البته همراه با خطر بزرگ در آمریکا برای مردم این کشور بود.

بیشتر بخوانید:

رسانه حامی ترامپ: بایدن با اعتماد تر است

گزارش‌هایی از افزایش خرید سلاح از سوی مردم در رسانه‌های آمریکایی منتشر می‌شود که زنگ خطر را برای امنیت داخلی این کشور به صدا در آورده است.

احتمال زیاد می‌رود که سوم نوامبر، یک «بمب خبری» در آمریکا منفجر شود که صدای آن به گوش همه جهان خواهد رسید.

این «بمب خبری»، دو چاشنی دارد؛ چاشنی اصلی آن ترامپ است، در هر دو حالت پیروزی یا شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بمب خبری در آمریکا منفجر خواهد شد و خبرسازترین واقعه را در این کشور رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید:

هشدار ترامپ درباره امکان بروز آشفتگی بعد از انتخابات

حتی همپیمانان آمریکا نیز تمایل ندارند ترامپ را بار دیگر در کاخ سفید ببینند و بسیاری از مردم آمریکا که شاید اکثریت را تشکیل دهند از اعلام پیروزی وی در انتخابات شوکه خواهند شد؛ مردم آمریکا با خود فکر می‌کنند که آیا باید دونالد ترامپ را برای چهار سال دیگر تحمل کنند؟!

پیروزی یا شکست دونالد ترامپ، در رقابت انتخاباتی برای آمریکا تبعات همراه با هزینه خواهد داشت.

خرید سلاح از سوی هر دو طرف همچنان ادامه دارد، هم هواداران ترامپ خود را مسلح کرده‌اند و هم هواداران بایدن؛ اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، خشونت افراطی است که در میان هواداران دونالد ترامپ، دیده می‌شود.

آنها منتظرند تا نتایج انتخابات اعلام شود و اگر شکست ترامپ رقم بخورد، سلاح‌های خریداری شده از غلاف‌ها بیرون خواهد آمد و جنگی شهری آمریکا را فرا خواهد گرفت.

هواداران افراطی ترامپ منتظر اشاره وی هستند، اشاره‌ای که می‌تواند یادآور جنگ‌های داخلی معروف به جنگ‌های شمال و جنوب باشد.

مردم ایالت‌های گوناگون آمریکا با تصور اینکه اوضاع بسیار وخیم خواهد شد، علاوه بر خرید سلاح و مهمات، به خرید جنون آمیز مواد غذایی رو آورده‌اند، چرا که گمان می‌کنند امنیت در کشور به هم خواهد ریخت و چه بسا اعتصابات گسترده از سوی کارگران و کارمندان دولتی شکل گیرد که باعث اختلال در تولید و توزیع مواد غذایی شود.

هر گونه احتمالی را برای آینده آمریکا با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی در این کشور می‌توان متصور بود.

هواداران ترامپ که خود را وفادار به وی می‌دانند آماده جنگ شده‌اند و گروه‌های مسلح را تشکیل داده‌اند و نام خود را «قسم خوردگان» گذاشته‌اند؛این گروه با تشکیل دسته‌های مسلح در انتظار اعلام نتایج انتخابات در سوم نوامبر نشسته‌اند و انگشت روی ماشه هدف را نشانه رفته‌اند.

اما در سوی دیگر رقابت انتخاباتی آمریکا جو بایدن قرار دارد، وی نیز یکی از چاشنی‌های بمبی است که منفجر خواهد شد.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات به نظر نمی‌رسد ظرفیت ترامپ را داشته باشد؛ هواداران وی در صورت بروز جنگ داخلی به مانند وفاداران ترامپ نخواهند بود؛ شاید از نظر عده بیشتر از هواداران ترامپ باشند، اما ظرفیت آنها محدود است چرا که دولت در دست ترامپ است.

آیا ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا نیز در بحرانی که به خاطر انتخابات آمریکا اتفاق خواهد افتاد، هوادار ترامپ خواهند بود؟ ارتش می‌تواند در بحران درون آمریکا نقش آفرین و سرنوشت ساز باشد.

مهمترین تهدیدی که ترامپ انجام داده، تشکیک در نتایج انتخابات است، در واقع وی همه سیستم انتخاباتی در آمریکا را بر اساس تقلب تلقی کرده در حالی که چهار سال پیش با همین سیستم وارد کاخ سفید شد.

ترامپ را نباید عامل اصلی اتفاقات و بحران‌هایی دانست که اکنون بروز کرده است، شرایط حاکم در آمریکا ریشه دار است و ریشه آنها به نظام حاکم در این کشور باز می‌گردد.

به نظر می‌رسد ترامپ تنها باعث شده تا «دمل‌های چرکین» جامعه آمریکا سر باز کند و بیرون بزند.

تبعیض نژادی و کشتار سیاه پوستان و سرخپوستان، سال‌های طولانی است که در آمریکا وجود دارد.

نبود عدالت و فساد ساختاری در آمریکا به واسطه نظام لیبرال سرمایه داری حاکم بر این کشور، سرانجام ماهیت خود را آشکار کرد و مردم نیز چهره بدون آرایش آن را دیدند.

مشکل شخص و شخصیت ترامپ نیست، مشکل ریشه‌ای است و ریشه آن نیز به نظام سیاسی موجود در آمریکا باز می‌گردد، حتی اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و ترامپ نیز مسالمت آمیز و با ژست متمدنانه کاخ سفید را تحویل وی بدهد، نمی‌توان تصور کرد که بایدن فرشته نجات است.

مردم آمریکا هم نباید به فرد دیگری دل خوش باشند؛ آنها اگر خواهان یک آمریکای با شرایط کشوری منطقی، معقول و عادی هستند باید دست به تغییر ساختار نظام سیاسی در این کشور بزنند.

اما شاید اتفاقات پیش رو برای مردم آمریکا باعث شکل گیری اتفاقاتی شود که برای آن‌ها مفیدتر باشد؛ شاید بهتر است، ایالت‌ها استقلال پیدا کنند.

میخاییل گورباچف آخرین رییس اتحاد جماهیر شوروی سابق، نتوانست با «گلاسنوست» و «پروستریکا»ی خود، شوروی را نجات دهد.

مردم آمریکا پروستریکای خود را از نظام سرمایه داری به چه نظامی می‌خواهند تغییر دهند؟

انتخابات آمریکا نزدیک است؛ روزی که اتفاقات مهمی می‌تواند درون آمریکا بیفتد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 1
    آمریکایی های گاوچران،برای زنده ماندن،یکدیگر رابکشید وگرنه کشته میشید!!! خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    نه جنک داخلئ میره نه چیزئ
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 0
    ترامپ رییس جمهرامریکاباقی میماند
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 1
    بهتر تو چرا اطلاع رسانی بهشون میکنی که جنگ داخلی نشه!؟
  • محسن IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و امریکا همچنان امریکا خواهد بود (متأسفانه).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس