بورس نمایه

آمارها نشان می دهند که با آغاز روند نزولی بازار سرمایه از ۱۹ مردادماه سال جاری، روند درآمدها از ناحیه مالیات بر نقل و انتقال سهام نیز روند نزولی را داشته است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه با بازدهی چشمگیر خود در ۴ ماهه نخست سال جاری توانست گوی سبقت را از سایر بازارها در جذب سرمایه برباید و سرمایه های مردم در سایه حمایت مسئولین به این بازار روانه شد.

بیشتر بخوانید:

بورس دوباره ریخت و قرمز شد

اگر در چهار ماهه ابتدایی سال به کارگزاری ها و پیشخوان ها سری می زدید با مردمی مواجه می شدید که از اول صبح برای احراز هویت و دریافت کد بورسی در صف ایستاده بودند. مردمی که به هوای کسب سود بیشتر، حتی از مسکن، خودرو، طلا، دلار و سکه خود هم می گذشتند و می فروختند تا در بورس سرمایه گذاری کنند. جو خوبی در جامعه به راه افتاده بود که تا حدودی از افسار گسیختگی قیمت ها در سایر بازارهای موازی هم جلوگیری کرده بود.

در ۱۹ مرداد ماه سال جاری اما اوضاع خوب بازار سرمایه به یکباره با یک مجموعه اشتباهات تغییر کرد. ریزش بازار سرمایه آغاز شد و هر روز که گذشت بیشتر دیوار اعتماد مردم به بازار سرمایه فرو ریخت و علاوه بر اینکه خروج مردم از بازار سرمایه مشاهده شد، روند ورود سهامداران جدید به بازار سرمایه هم نزولی شد.گزارش های ماهانه منتشر شده تایید کننده این موضوع هستند.

کاهش ۲۱۱ درصدی تعداد نفرات احراز هویت شده

گزارش ها نشان می دهند که در سه ماه ابتدایی سال جاری روند تعداد نفرات ثبت نام شده و تعداد نفرات احراز هویت شده در سجام صعودی بوده است و سپس تقریبا از تیرماه سال جاری روند نزولی آغاز شده است و ماه به ماه از تعداد نفرات ثبت نام شده و احراز هویت شده در سجام کاسته شده است. طبق آخرین آمار منتشر شده، در مهرماه سال جاری ۵۲۳ هزار و ۱۱۸ نفر در سجام ثبت نام کرده اند و ۵۶۶ هزار و ۷۴۶ نفر نیز احراز هویت شده اند.

هر چند تعداد ثبت نامی ها و احراز هویت شده ها در مهرماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۶۹ درصدی و ۲۱۱ درصدی را نشان می دهد اما این موارد در مقایسه با ماه گذشته به ترتیب کاهش ۶۵ درصدی و ۶۲ درصدی را تجربه نموده است.

عمده دلیل کاهش هم، ریزش بورس در چند ماه اخیر بوده است و ضرر و زیان هایی که سهامداران متحمل آن شده اند می باشد.

تعداد کل کدهای معاملاتی به ۵۱ میلیون کد رسید

تعداد کل کدهای موجود در مهرماه ۹۹، ۵۱ میلیون کد اعلام شده است که از این تعداد ۲۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۵۲ کد فعال بوده اند. مطابق با آمار، از تعداد کدهای فعال ۳۰۰۷ کد مربوط به خارجی ها، ۱۰۰ هزار و ۶۲ کد مربوط به حقوقی ها و ۲۲ میلیون و ۵۲ هزار و ۶۸۹ کد هم مربوط به حقیقی ها بوده است.

روند نزولی مالیات از نقل و انتقالات سهام تداوم یافت

همچنین میزان مالیات نقل و انتقال سهام در مهرماه سال جاری در مجموع ۱۱ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال اعلام شده است. این در حالی است که در شهریورماه سال جاری این رقم ۱۴ هزار و ۱۸ میلیارد ریال و در مردادماه سال جاری ۲۱ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال بوده است.

این آمارها نشان می دهند که اوضاع نامساعد بازار سرمایه موجب شده است که دولت نیز بخشی از درآمدهای خود از ناحیه بازار سرمایه که مربوط به مالیات از نقل و انتقال سهام بوده است را از دست بدهد و این درآمدها از تیرماه سال جاری در روند نزولی قرار بگیرند.

  

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بدون نان IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    در اواخر سال ٩٨ و اوايل سال ٩٩ گروهى از بورس بازان با روش امروز بخر فردا بفروش درامد هنكفت ميلياردى بدست اوردند دينارى ماليات ندادند خريدارانى كه با نيت رونق بازارسرمايه و توليد داخلى سهام خودشان را نگهداشتند نفروختند نهايتا با انك سود پس از كسر ماليات روبرو شدند وزير محترم اقتصاد و همكاران مالياتى ايشان اصلا متوجه نيستند
    • ناشناي IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      0 0
      خيلى خوب هم متوجه هستند ولى دلسوز نيستند كار دو روز يك نفر كارمند ساده است مى تواند سوابق را بررسى گند افراد و مبالغ و سود حاصله را بدست اورد و به تاييد سازمان بورس برساند و تسليم وزير كند.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    تا حالا حدود 9.5 هزار میلیار تومان درآمدمالیاتی داشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس