حیران بار دیگر قفل شد!/ پیچ و خم ترافیک سنگین آنهم در شرایط بحران همه‌گیری کرونا

هم‌اکنون ترافیک سنگینی در گردنه حیران به سمت اردبیل ایجاد و معضل هر هفته جمعه‌ها دوباره تکرار شده است، اگرچه مسئولان بارها تکرار کردند هموطنان از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

به گزارش مشرق، گردنه حیران یکی از محورهای پرتردد استان اردبیل به‌شمار می‌رود که هر جمعه ترافیک به بخشی از سرنوشت آن تبدیل شده و مسافرانش را گرفتار می‌کند.

امروز هم دوباره گره کور  ترافیک در گردنه حیران به سمت اردبیل همه را کلافه کرده و تعداد زیادی از خودروها سرجایشان میخکوب شده‌اند و وجود خودروهای دیزیلی و خودروهای حمل بار در این میان معضل آلودگی شدید هوا را نیز به سرنشینان خودروهای گرفتار در ترافیک علاوه بر نگرانی انتقال ویروس کرونا تحمیل کرده است.

بله این داستان تکراری هر هفته گردنه حیران، گردنه‌ای که قرار است همه از زیبایی‌هایش متعجب شوند و مسئولان مربوطه معتقدند افزایش حجم تردد مسافران برای تفریح آخر هفته‌ها میان دو شهر آستارا و اردبیل اصلی‌ترین دلیل گرفتار شدن مردم در پیچ و خم این گردنه است؛ اگرچه نباید فراموش کنیم در این ایام رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هموطنان بخش قابل توجهی از تردد بین‌شهری در این جاده را کاسته و بیشتر رانندگان برای کارهای روزمره در این مسیر رانندگی می‌کنند.

این درحالی است که برخی رانندگان معتقدند ناتوانی در هدایت صحیح خودروها موجب تشدید ترافیک شده و برخی نیز بی‌توجهی رانندگان به قوانین و سرعت‌های اعلام شده را عامل تشدید ترافیک می‌دانند.

هر چند پلیس راه اردبیل و گیلان برای تعدیل ترافیک در برخی شرایط وارد عمل شده و با هدایت خودروها به صورت صحیح و بعضا یکطرفه کردن بخشی از جاده تلاش می‌کند این گره کوره هر هفته را باز کند اما اصلی‌ترین نکته اینجاست که باید مشکل از ریشه برطرف شود یعنی جاده عریض‌تر و البته گلوگاه‌ها برطرف شوند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به افزایش تعداد ترددهای محور یاد شده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یکی از محورهای پرتردد استان اردبیل محور اردبیل- آستارا است که در روزهای تعطیل به دلیل تعداد بالای تقاضای سفر اردبیلی‌ها به آستارا با ترافیک  در گردنه حیران مواجه می‌شود.

سید محمد صفوی تصریح کرد: هر چند تأکید می‌شود که شهروندان از سفرهای غیرضروری در این ایام به دلیل شیوع بیماری کرونا خودداری کنند؛ اما همچنان در روزهای تعطیل شاهد ترافیک سنگین در گردنه حیران هستیم و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی درباره طرح تعریض جاده نیز افزود: طرح 4 خطه کردن محور اردبیل- آستارا یکی از پیشنهادهایی است که می‌تواند  ترافیک این محور را تعدیل کند که البته برای تحقق آن لازم است هر دو استان گیلان و اردبیل همزمان پای کار باشند اما تاکنون کل طرح درحد چند جلسه و دستورکار روی کاغذ مانده است.

به‌هرحال و فارغ از اینکه گروهی از شهروندان امروز نیز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی کرده‌اند اما لازم است مشکل عرض کم و نا مناسب این محور برای تردد راحت و بدون مخاطره مسافران یک‌بار برای همیشه برطرف شود تا علاوه بر تسهیل در تردد و جابجایی مسافر و بار میان دو استان شاهد کاهش سوانح جاده‌ای نیز در محور یاد شده باشیم، چون گردنه حیران همواره جزو یکی از گزینه‌های سفر برای هموطنان است و باید برای تردد آنها تسهیلات مناسب  مهیا باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    2 0
    حیران،حیران میشود!حیران،حیران میکند!
  • علی خان IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    2 0
    قفل شدن حیران عوامل زیادی داره ولی کلید لازم داره بازه.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      3 0
      کلید ۷ سال و نیم هست که توی قفل شکسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس