مراغه‌چیان: پدر و مادر بازیکنان را به آکادمی راه نمی‌دهم چه برسد به دلال‌ها/مددی وقت ندارد من را ببیند

رئیس آکادمی باشگاه استقلال گفت:من حتی پدر و مادر بازیکنان را هم به آکادمی راه نمی‌دهم چه برسد به اینکه بخواهم اجازه ورود دلال‌ها را بدهم.

به گزارش مشرق، سعید مراغه‌چیان در خصوص وضعیت تیم‌های پایه باشگاه استقلال اظهار داشت: ما کارها را خوب پیش می‌بریم و سعی کردیم به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنیم. بعد از جدایی رضا حسن‌زاده سعی کردیم بلافاصله برای او جانشین پیدا کنیم و درنهایت آرش برهانی را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کردیم. 

وی با بیان اینکه آکادمی باشگاه استقلال یک نوع سرمایه محسوب می‌شود، گفت: از روی که اینجا آمدیم سعی کردیم کمترین تغییرات را داشته باشیم. کسی که می‌خواهد مدیریت کند باید زمان داشته باشد و برای آینده برنامه‌ریزی کند. متأسفانه نه تنها در استقلال بلکه در کل فوتبال ایران به آکادمی بها نمی‌دهند و این خوب نیست. 

وی تأکید کرد: شاهرخ و شاهین بیانی، حسن روشن، رضا احدی، اصغر حاجیلو و... از همین آکادمی‌های فوتبال ایران به سطح اول فوتبال کشور رسیدند. به همین دلیل است که می‌گویم باید به تیم‌های پایه رسیدگی کرد. 

مراغه‌چیان افزود: هر مدیری که به آکادمی می‌آید یکی دو سال بیشتر در اینجا حضور ندارد و این باعث می‌شود برنامه‌هایش پیاده نشود. اگر مدیر با هوادارش صحبت کند و به او بگوید می‌خواهد آینده فوتبال را بسازد، مطمئنا هوادار هم از او حمایت خواهد کرد. در همین آکادمی فقط کافی است 5 درصد بودجه یک باشگاه هزینه شود آن وقت می‌بینید که دیگر احتیاجی به خرید ستاره‌ها نیست. 

بیشتر بخوانید:

برهانی فقط سرمربی امید نیست

رئیس آکادمی باشگاه استقلال با این مطلب که دست دلال‌ها را در آکادمی این باشگاه کوتاه کرده است عنوان کرد: از روزی که وارد آکادمی شدم اجازه ندادم دلال‌ها پا به آکادمی بگذارند. چند دلال آمدند و مدعی شدند سه چهار بازیکن در پایه ما دارند. وقتی این موضوع را شنیدم اعلام کردم هم آن بازیکنان را بیرون کنید و هم آن دلال‌ها را. جالب است بعد از این اتفاق بازیکنان ماندند اما دلال‌ها رفتند. من حتی پدر و مادر بازیکنان را هم به آکادمی راه نمی‌دهم چه برسد به اینکه دلال راه بدهم. با این اتفاق خیلی‌ها ناراحت شدند اما سیاست من این است اجازه ندهم چنین اتفاقاتی در آکادمی استقلال رخ بدهد.

وی یادآور شد: نمی‌گوییم ما ایرادی نداریم قطعا ما هم اشتباهاتی داریم ولی سعی می‌کنیم اگر هم اشتباهی در کارمان وجود دارد آنها را به حداقل برسانیم. من سه ماه است در آکادمی مشغول به کار شدم اما اهدافی دارم که نیاز به زمان دارد.

رئیس آکادمی باشگاه استقلال تصریح کرد: 18 بازیکن ما نیاز به خوابگاه داشتند که خوشبختانه برای آنها خوابگاه را تهیه کردیم. حتی یک عده گفتند ما توپ نداریم در حالی که امکانات ما چندان بد هم نیست و این مسائل فقط برای تخریب ما مطرح می‌شود. 

مراغه‌چیان در پاسخ به این سؤال که باشگاه از وی برای اجرای برنامه‌هایش حمایت می‌کند یا خیر گفت: باشگاه مدیری ندارد که با او ارتباط بگیریم. از زمانی که مددی مسئولیت باشگاه استقلال را به عهده گرفته نشده که او را ببینیم. چندین بار درخواست کردیم با او مذاکره کنیم اما وقت نداشته است. من رک و راست حرفهایم را می‌زنم ولی شما به من بگویید من خواسته‌هایم را به چه کسی منتقل کنم؟

وی خاطرنشان کرد: شاید مدیرعامل ما از زمانی که آمده کارش زیاد بوده اما به ما وقت نداده او را ببینیم در صورتی که آکادمی قسمت مهم در باشگاه‌ها محسوب می‌شود و باید به آن بها بدهند. فقط این را بدانید یک ریال از باشگاه نگرفته‌ایم و پول تنخواه هم نداشته‌ایم.

وی تأکید کرد: وقتی پولی از باشگاه نرسد طبعا در اینگونه موارد باید از جاهای دیگر درآمدزایی کرد. به لطف خدا دستمان را جلوی کسی دراز نکردیم. مثلا علیرضا اکبرپور از کرج به تهران می‌آید و طبیعتاً او هم هزینه‌هایی دارد اما ما هنوز با او قرارداد نبسته‌ایم. مربیان آکادمی هنوز قرارداد ندارند و من امیدوار هستم به این عزیزان بیشتر بها داده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    باید از استقلال حمایت کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس