مرکز حقوق بشری: نفرت‌پراکنی مقام‌های فرانسه برای مسلمانان این کشور خطرناک است

مرکز «دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه» روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات رسمی و غیر رسمی اسلام ستیزانه مقام‌های فرانسه، برای مسلمانان این کشور خطرناک است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه آمده است: این اظهارات، اقلیت مسلمان در فرانسه (حدود ۶ میلیون نفر) را هدف آسانی برای حمله راست گرایان افراطی و گروه‌های نژادپرست به آن ها می کند و انجام تبعیض علیه آن‌ها را ترغیب می کند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی رسانه‌های پاریس از گسترش تحریم کالاهای فرانسوی

این بیانیه افزوده است: دفاع از تمسخر یا شیطنت علیه اعتقادات مذهبی یک جامعه مسلمان، تحریک علیه این گروه آسیب‌پذیر تلقی می شود.

این مرکز حقوق بشری بر لزوم پایبندی فرانسه به قوانین بین المللی و اروپایی که در آن احترام به همه ادیان آمده،  تاکید کرده است.

 مرکز دیده بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه همچنین به آزار و اذیتی که از سوی گروه های نژادپرست و راست افراطی در فرانسه و اروپا متوجه مسلمانان شده است، انتقاد کرده و از دولت فرانسه خواسته تا اظهارت و موضع گیری های خصمانه علیه اسلام با اهداف انتخاباتی متوقف کند.

این مرکز همچنین قتل معلم فرانسوی توسط جوان افراطی چچنی و همچنین حمله به گردشگر اردنی در غرب فرانسه را محکوم کرده است.

رییس جمهوری فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس