کد خبر 1135674
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
بهروان: هنوز هیچ باشگاهی مجوز حرفه‌ای نگرفته است

مشاور سازمان لیگ فوتبال گفت: هنوز هیچ باشگاهی مجوز حرفه‌ای دریافت نکرده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا بهروان در خصوص برگزاری شرایط لیگ دسته‌اول اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که در این شرایط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات را برگزار کنیم. برای اینکه حیات باشگاه‌ها و فوتبال به این است که مسابقات برگزار شود. خواهشمان از تیم‌ها این است که هم به استانداردسازی بپردازند و هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. آنهاباید بدانند به شرطی می‌توانند به لیگ برتر بیایند که دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم باشند. صرف اینکه از جدول بالا بیایند نیست. ورزشگاه‌ها باید دارای استاندارد لیگ باشند. وضعیت منابع مالی و نیروی انسانی هم مهم است، چون ما در اعطای مجوز حرفه‌ای همه اینها را درنظر می‌گیریم. 

بیشتر بخوانید:

اعلام برنامه جدید هفته اول لیگ برتر

مشاور سازمان لیگ گفت: این موارد در آئین‌نامه هم وجود دارد. یکسری ضوابط را باشگاه‌ها باید داشته باشند تا بتوانند به لیگ برتر بیایند. از سوی دیگر باید وضعیت مالی و مدیریتی شفاف باشد در غیر این صورت نمی‌توانند به لیگ برتر بیایند. به عنوان کسی که مسئولیت دارم این موارد را می‌گویم، الان فوتبال فقط این نیست که شما بازی کنید، باید باشگاه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و تجاری باشند و دنبال وضعیتی بروند که مانند برخی از آنها بدهی و زیان انباشته نداشته باشند.

وی در مورد اینکه با توجه به این صحبت‌ها آیا چهار باشگاهی که نماینده ایران در آسیا هستند توانسته‌اند مجوز حرفه‌ای را بگیرند یا خیر، عنوان کرد: تاکنون هیچ‌کدام از باشگاه‌ها مجوز حرفه‌ای نگرفته‌اند چون وضعیت آنها در حال بررسی است. هنوز برخی مدارک را باید برای AFC بفرستند و آنها تأئید کنند. اگر کسی بگوید که مجوز دریافت کرده است، فقط گمانه‌زنی است. 

بهروان در مورد اینکه آیا این مسائل می‌تواند مشکل‌ساز باشد یا خیر، گفت: باشگاه‌ها تلاش زیادی کردند و بخش زیادی از بدهی‌ها را تسویه کرده‌اند و مطمئن باشید دوستانی که در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای حضور دارند مصرّ هستند که همه موارد منطبق بر قانون باشد تا مجوز حرفه‌ای صادر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس