شاه حسینی: اگر مدیرعامل استقلال تخلف کرده چرا علیه او طرح دعوی نمی کنند؟/کسر قرارداد بازیکن اصلا شدنی نیست

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اگر هیات مدیره باشگاه استقلال به این موضوع رسیده که مدیرعامل قبلی تخلف کرده چرا علیه او طرح دعوی نمی کنند؟

به گزارش مشرق، عبدالرحمن شاه حسینی در خصوص اینکه آیا ممکن است قراردادهایی که به امضا رسیده یکطرفه مورد اصلاح و تغییر قرار بگیرد اظهار داشت: مطابق ماده 10 قانون مدنی هر قراردادی که برخلاف مطالب شرع و قانون نباشد بین طرفین قابل الاجرا است. تنها راهی که بخواهند این قرارداد را تغییر بدهند این است که متممی به وجود بیاورند و یا طرفین دوباره با هم مذاکره کرده و آن قرارداد را اصلاح کنند.

وی افزود: قراردادهای که در کشور ما امضا می شود مستثنی نیست. تمامی مفاد قرارداد توسط مدیران فعلی لازم الاجرا است و مدیران مکلف هستند آن را اجرا کنند. اگر مدیری بیاید و بگوید مدیر قبلی این قرارداد را گران بسته و ما به آن عمل نمی کنیم اصلا شدنی نیست.در زمان ما از این مسائل وجود نداشته و اگر هم یکی دو مورد بوده 2 طرف ماجرا نشستند و جلسه گذاشتند و درخواست ها از طرف یکدیگر را بیان کرده و در نهایت به خواسته مشترک رسیدند.

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه اگر بازیکن نخواهد قراردادش اصلاح شود آیا این اتفاق رخ می دهد عنوان کرد: اگر بازیکنی نخواهد هیچ قانونی اجازه نمی دهد قرارداد او کم شود. این موضوع به هیچ عنوان شدنی نیست.

وی در خصوص اینکه آیا بازیکن می تواند از باشگاه در این زمینه شکایت کند تصریح کرد: یک نسخه قرارداد در اختیار بازیکن است و اصلا نیازی به شکایت ندارد. شما ببینید با این وضعیت مدیریت چه اتفاقاتی رخ داده که کار به اینجا می کشد.الان تمام مردم ما منتظر هستند ببینند در پرونده مدیران ما در خصوص ویلموتس چه رخ می دهد.

بیشتر بخوانید:

نهادهای نظارتی دست کثیف دلال‌های فوتبال را نمی‌بینند؟

شاه حسینی که با برنامه آفساید رادیو جوان صحبت می کرد یادآور شد: مدیران امروزی در باشگاه ها که در قالب شرکت ها به ثبت رسیده اند مسئولیت دارند ولی می بینیم که آنها باشگاه ها را تبدیل به ویرانه می کنند. تا زمانی که  این مدیران را نگیرند و از اموال شخصی و جیب خودشان خسارت ها را از آنها طلب نکنند مطمئن باشید سالهای سال، بر اساس پشت پرده ها، باز هم شاهد همین مشکلات هستیم.

وی در خصوص اینکه مثلا هیات مدیره استقلال خواستار کسر قرارداد برخی از بازیکنان این تیم شده است گفت:اگر این هیات مدیره واقعی باشد و فرمایشی نباشد و به حرف کسی گوش ندهد، نباید این موضوع را بپذیرد. اگر آنها به این موضوع رسیده اند که مدیر قبلی تخلف کرده چرا علیه او طرح دعوی نمی کنند؟

رئیس اسبق کمیته انضباطی در خصوص مشکلاتی نظیر سقف قراردادها عنوان کرد:خود بحث سقف قراردادها یک برنامه مفصل را می طلبد. کسانی که دکتر فوتبال و مالک این رشته هستند حرفشان این است، کسانی که توسط مدیران بالادست دولتی انتخاب می شوند اصلا محلی از اعراب ندارند و تازه شروع به تمرین مدیریت در فوتبال می کنند. من قبلا هم این سوال را پرسیده ام آیا واقعا پرونده ای داریم در محاکم داخلی و خارجی باشگاه های ما برنده شده باشند؟

وی تاکید کرد: باشگاه های ما همواره ضرر می دهند و همه این ضررها در قبال سوء مدیریت فوتبال بوده است. بزرگان فوتبال ما همه این روزها در فضای مجازی صحبت می کنند و می گویند سوء مدیریت و رانت باعث شده تا عده ای منصوب شده و بعد از مدتی می روند و دیگر پیدایشان نمی شود.

شاه حسینی تاکید کرد: باز هم می گویم اگر قراردادی توافقی نباشد به هیچ عنوان اصلاح نمی شود مگر اینکه طرفین با هم بنشینند و صحبت کنند البته مطمئن باشید در فوتبال ما همچنان بلبشوی مدیریتی وجود خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس