کد خبر 1135530
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ؛ گروه آنت چین ۳۴ میلیارد دلار

گروه آنت چین که روز دوشنبه قیمت هر سهم خود را تعیین کرده بود امروز بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ را با جمع‌آوری ۳۴.۵ میلیارد دلار به ثبت رساند. 

به گزارش سرویس بورس مشرق، گروه آنت چین روز دوشنبه قیمت هر سهم خود را تعیین کرد تا عملاً بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ را با جمع‌آوری ۳۴.۵ میلیارد دلار به ثبت برساند.

غول تکنولوژی مالی چین قبلاً اعلام کرده بود که سهام خود را به طور مساوی در دو بورس شانگهای و هنگ‌کنگ انجام خواهد داد و در هر کدام ۱.۶۷ میلیارد سهم عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بورس آمریکا دوباره قرمزپوش شد

قیمت هر سهم گروه آنت در بورس شانگهای ۶۸.۸ یوآن تعیین شد. ارائه ۱.۶۷ میلیارد سهم در عرضه اولیه، ۱۱۴.۹۴ میلیارد یوآن (معادل ۱۷.۲۳ میلیارد دلار) جمع‌آوری خواهد کرد.

قیمت هر سهم گروه آنت در بورس هنگ‌کنگ ۸۰ دلار هنگ‌کنگ تعیین شده است که به این ترتیب ۱۳۳.۶۵ میلیارد دلار هنگ‌کنگ یا ۱۷.۲۴ میلیارد دلار جمع‌آوری خواهد کرد.

به این ترتیب این عرضه دوگانه ۳۴.۵ میلیارد دلار برای عرضه اولیه گروه آنت جمع‌آوری خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که با استفاده از عرضه سهام مازاد با بالا رفتن تقاضا، این میزان افزایش پیدا کند.

این ارزش‌گذاری ارزش کل گروه آنت را ۳۱۳.۳۷ میلیارد دلار براورد می‌کند که این از برخی بانک‌های بزرگ آمریکا نظیر گلدمن ساکس و ولز فارگو هم بزرگ‌تر است.

با این عرضه اولیه رکوردی تاریخی ثبت خواهد شد که رکورد بزرگترین عرضه اولیه تاریخ که پیش از این با ۲۹ میلیارد دلار در اختیار آرامکوی سعودی بود در سایه قرار خواهد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهامدار "عدالت" IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    اقايان مسئول : لطفا يفكري براي انصراف دهندگان سهام عدالت بفرماييد. به كجا مراجعه كنيم؟ چه كسي به بانكها اجازه داده 30 درصد اول را نفروخته و واريزي نداشته 30 درصد دوم را هم ارسال نمايد .اقا ما منصرف شديم. قصد فروش نداريم. به كجا مراجعه كنيم؟ ما خسته شديم از بس نوشتيم. مشرق لطفا منتشر كنيد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس