کد خبر 1135375
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
مسعود رجوی

در میانه جنگ تحمیلی وقتی همه ایرانیان در حال دفاع از کیان انقلاب اسلامی و مرزهای کشور بودند، «مسعود رجوی» فرمان ترور هزاران نفر را صادر کرد...

به گزارش مشرق، گروهک منافقین خلق که در طول حیات خبیثانه خود اقدامات وحشیانه‌ای علیه هم‌وطنان خود انجام دادند، از عبرت‌های بزرگی است که باید برای همیشه آن را به‌خاطر سپرد. «مسعود رجوی» لیدر معاند این گروهک با هم‌پیمانان داخلی و خارجی خود دستور ترور هزاران شهروند غیرنظامی بی‌گناه و صدها تن از فرزندان خدوم این مرزوبوم را صادر کرد و در اقدامی حیرت‌آور در عملیاتی تحت عنوان «فروغ جاویدان» به مرزهای ایران اسلامی حمله کرد.

عمل ریزلانه رجوی چنان عجیب و قابل تأمل است که در تاریخ ایران نمونه‌ای از آن دیده نمی‌شود. رجوی چنان در خیال خام خود فرو رفته بود که در میانه جنگ تحمیلی به شکست انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومتی مبتنی بر اعتقادات التقاطی خود می‌اندیشید.

رجوی امید واهی داشت که مردم حکومتی که رهبر آن امام خمینی (ره) باشد را نمی‌خواهند و عنقریب ایران اسلامی دچار انقلابی دیگر خواهد شد. وی در این خیال جاهلانه چنان غرق شده بود که حتی نقشه محاکمه حضرت امام (ره) را نیز می‌کشید.

رجوی در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» مواضع خود نسبت به ایران اسلامی را به‌صراحت بیان کرده بود که مطالعه آن می‌تواند نگاه تازه‌ای به ماهیت این گروهک معاند بدهد.

متن زیر پیش‌ازاین در کتاب «آزادسازی سرزمین‌های ایران گام دوم: بستان» با عنوان فرعی «اوج‌گیری ترورهای کور؛ تشکیل دولت پس از بحران» نوشته «علیرضا لطف‌الله زادگان» منتشر شده است.

مطالعه روزهای جنگ تحمیلی به‌خصوص برای پژوهشگران و هنرمندانی که قصد ورود به این حوزه را دارند بسیار ضروری است و می‌تواند در خلق آثاری عاری از تحریف به آنها کمک کند.

 بخش پانزدهم این کتاب را در ادامه می‌خوانید:

خیال خام مسعود

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در نگاهی اجمالی به سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، امروز (۶ آبان ۱۳۶۵) گزارشی از فعالیت‌های سیاسی «مسعود رجوی» و دیدگاه‌های وی در مورد امام خمینی و پیش‌بینی سقوط نظام جمهوری اسلامی در آینده نزدیک تهیه کرده است. در این گزارش که بیشتر به یک آگهی تجاری شباهت دارد، به‌طور عمد از اقداماتی که این سازمان در حال حاضر در داخل ایران انجام می‌دهد، چشم‌پوشی شده است. در این گزارش آمده است:

رهبر چریک‌های انقلاب ایران درباره سقوط دولت آیت‌الله خمینی گفت: «یک هفته و یک ماه، مهم نیست چه مدتی طول خواهد کشید، کار [آیت‌الله] خمینی تمام است و ما تنها کسانی هستیم که راه چاره دیگری داریم.»

رجوی که در زمان شاه مخلوع زندانی و شکنجه داده شد و به مرگ محکوم گشت، در زمان [آیت‌الله] خمینی به فعالیت‌های زیرزمینی پرداخت و مجبور شد ایران را ترک کند. رجوی هم‌اکنون در محوطه‌ای که تحت حفاظت شدید قرار دارد، با قربانی دیگر انقلاب اسلامی، «ابوالحسن بنی‌صدر»، زندگی می‌کند.

این دو نفر یک اتحاد رسمی تشکیل داده و دولت موقتی را که قصد دارند به وجود بیاورند، مختصراً تشریح کرده‌اند. این دو نفر که زمانی [امام] خمینی را امید انقلاب می‌دانستند، هم‌اکنون در یک تنفر عمیق و ناامیدی در مورد وی، با یکدیگر شریک هستند. آنها همچنین از یک ایدئولوژی وسیع ناسیونالیسم، دمکراسی و عدالت اجتماعی حمایت می‌کنند.

شخصیت آنها به‌شدت از یکدیگر متفاوت است. بنی‌صدر بیشتر وقت خود را صرف نوشتن کتابی می‌کند که در آن سعی کرده است توضیح دهد چه اشتباهی در انقلاب ایران انجام شد و چه معنایی در تاریخ دارد. رجوی که فعال و با انرژی است، گفت: «بیشتر وقت خود را صرف طرح نقشه برای سرنگونی جمهوری اسلامی می‌کند.»

رجوی سه‌شنبه شب به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «من سابقاً مصاحبه‌های زیادی مانند این مصاحبه ترتیب می‌دادم، اما هم‌اکنون من کارهای دیگری برای انجام دادن دارم. ما با پیروزی فاصله زیادی نداریم.»

رجوی گفت: «مردم فکر می‌کنند [امام] خمینی دارای جذبه عظیم مذهبی است، این امر صحت ندارد. وی از طریق ترس به‌وسیله چماق و گلوله و شکنجه حکومت می‌کند. اگر وی از حمایت مردم برخوردار بود به این اعدام‌ها احتیاج نداشت. انزوای سیاسی، اجتماعی این رژیم حتی بیشتر از روزهای زمان شاه است. کار [امام] خمینی تمام است، ۷۰ درصد از اطرافیان وی کشته شده‌اند. وی آخرین کارت است و به‌زودی سقوط خواهد کرد.»

 هرگاه رژیم خمینی سقوط کند، رجوی امیدوار است نقش عمده‌ای در تعیین سرنوشت ۳۰ میلیون نفر جمعیت ایران و توزیع ثروت نفت این کشور بازی کند.

رجوی گفت: «گروه چریکی مجاهدین که برای کشتن آمریکایی‌ها و مقامات رسمی طرف‌دار شاه در اوایل انقلاب مورد سرزنش قرار گرفت، هرگز از [امام] خمینی کاملاً طرف‌داری نکرد. وی مراحل مختلف مبارزه مجاهدین علیه [آیت‌الله] خمینی را مبارزه پنهان، مبارزه آشکار و مقاومت آشکارا نام برد.

رجوی از بیان این مطلب که آیا جوخه‌های کماندویی مجاهدین درصدد کشتن [آیت‌الله] خمینی هستند، خودداری کرد و گفت: «ما ترجیح می‌دهیم یک محاکمه داشته باشیم.» احتیاط وی براثر تأکید دولت فرانسه است مبنی بر اینکه کسانی که به آنها پناهندگی سیاسی داده می‌شود، باید از فعالیت سیاسی خودداری کنند.

رجوی ادعا کرد که اطلاعات تازه‌ای در مورد سلامت آیت‌الله خمینی دارد که تصور می‌شود از بیماری قلب رنج می‌برد. رجوی گفت: «آیت‌الله خمینی از ناحیه چشم بیمار است؛ قرنیه چشم وی پاره شده و به من گفته‌اند این بیماری مشکلات دیگری را نیز به همراه دارد. یکی از پاهای وی نیز دچار آماس است.

رجوی گفت: «ولی ما روی مرگ وی حساب نمی‌کنیم، آنها پیش‌بینی کرده‌اند وی دو سال دیگر خواهد مرد. ما در مورد چیزهای مهم‌تر دیگری از قبیل عدم توانایی وی برای اداره کشور و مقاومتی که هرروز افزایش می‌یابد حساب می‌کنیم.»

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 1
    وقتی دشمنان بیرونی توان ضربه زدن ندارن منافقین بی شرف درون دست به کار میشن!!!
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 1
    رجوی گوه می خوره بیاد
  • قاسم IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 1
    رهبر عزیز انقلاب فرمودند: همه دشمنان انقلاب خوراک مور و مار خواهند شد و انقلاب اسلامی امام خمینی و جمهوری اسلامی ایران محکم و استوار تا آخر به حیات قدرتمند خود ادامه خواهد داد. در مورد رجوی هم که سالهاست محقق شده پیش بینی حضرت آقا.
  • پرنده سرخ IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    بچه حلال زاده به دائی می کشد و منافق گور ب گور شده به صدام می کشد ، رجوی که یک خائن افسار گسیخته تحصیل کرده بیشتر نبود و در ۸ سال جنگ تحمیلی ملت ایران زیر باران گلوله حذب بعث جان میداد این تروریست بی شرم از صدام دلار می‌گرفت تا سربازان ما را بکشد
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    با سلام درسته مشکلاتی داریم من بیکارم زن بچه دارم درست بعضی مسئولان کم کاری و حق مردم میخورن .... اما بدونن رجبی و مریم و غیره حتی اگر نون شب نداشته باشیم و دولت سقوط کنه که امکان نداره ... من یکی با شما کثافتای خائن که بادشمنمون همدستی اجازه نمیدم اگر از زندگیم بزنم و خودم تو جمعتون منفجر کنم اجازه نخواهم داد شما سگ صفت بیاین ایران رجبی سگ صفت این ارزو بگور خواهید برد ما ایرانیان اجازه نخواهیم داد زن کثیفی همچن مریم و غیره بیاد ایران تا قطره اخر خونمون مبارزه خواهیم کرد
    • حسین IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 1
      شور نزن شیرت خشک میشه!!!!
  • سعیدی IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    دشمنان اسلام خیلی احمق تشریف دارند از جمله رجوی وداردسته اش
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    آن شاءلله منافقین آرزوی تسلط به کشور رو به گور خواهند برداینهاکثیف تمرین آدمها هستندخدالعنت شون کنه این خائنین بی وطن رو
  • احمد بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    س.. قصه مجاهدین تلخ است چون رجوی بی شرف با شستشوی مخ بعضی افراد جوان ودرس خوان و مستعد در ان زمان انهارا از هستی ساقط ونابود کرد .انها برای ارمانخواهی خودشان را به کشتن دادند .ولی رجوی طبل توخالی بود ....در هر صورت او نه در انزمان ونه امروز هیچ کاری نمیتواند بکند چون شم سیاسی ندارد....
  • ربیعی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    منافقین بدتر از کفارند .درجنگ تحمیلی منافقین نقش شکنجه گر وبازجو را برای صدام ایفا میکردند ..ودراین زمان سخت جنگ هشت ساله جاسوسی وترور حتی درجبهه های جنگ کینه وخباثت این سازمان علیه ملت ایران همچنان مایه خوشحالی استکبار جهانی بود .
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    زن وطن فروش چه میگی
  • ناشناس IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    دارو دسته مسعود رجوی همین که انقلاب پیروزشد اینها امید داشتند که در دستگاه حکومتی یک مقامی داشته باشند که هر کاری بکنند ودر آخر با کودتا ایران را به دست بگیرند ولی آرزویشان به باد رفت و... اکنون دارند با وطن فروشی دارند پول جمع می کنند که گشنه نمونن ؛از تمام ملت بزرگ وغیرتمند ایران می خواهم که ریشه مجاهدین کذائی را از بین ببرید.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    رجوی غلت کرده برای خودش رئیس جمهور تعیین کنه ، خره کیه ؟ کدوم ایرانی به این سگ تروریست رای داده ؟ این مردک مثل یه موش خودشو تو فرانسه قایم کرده جرعت نداره خودشو نشون بده ، مزدور نجس . این ملت هیچ وقت گول این روباه های مزدور گرگ پیر رو نخواهند خورد .
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    بر هر چی بی ناموس وطن فروش ، منافق هزار بار لعنت، اینقدر رجوی زر زیادی زده، توهم زده، آخه مرتیکه هیچکس از منافقین خوشش نمیاد، تو واسه خودت مثلا رییس شدی و هی نقشه میکشی، ایتقدر بکش تا خشتکت پاره بشه، در کنار اون زنیکه لاشی هرزه، پات نمیرسه به خاک ایران هرگز، اگر برسه لاشه کثیفت میره توی توالت، احمق خل و چل، ،،،،، حرومزاده بی همه چیز،مردم حسابتو میرسن، خائن جنایتکار،
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    آخه بد بخت لاشی ، واست عقده شده پات برسه به ایران؟؟؟ کور خوندی، تک تک ماها ، هنوزم سربازای این وطن هستیم، اگر دستمون بتو و اون زنیکه هرزه برسه، میدونیم باهات چکار کنیم، شستشوی مغز دادنت هم به جایی نرسید، بیچاره ها عمر همتون توی خفت و خواری و توهم، گدشت، خیلی رو داری، زر زیادی دیگه نزن، برو خودتو گم و گور کن، کسی دستش به لاشه نجست نرسه که پارت میکنند این مردم، عقده ایی نگون بخت، خائن وطن فروش، مرگ بر منافق،
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    رجوی که سقط شد . خدا لعنتش کنه . مریم رجوی هم که هم خودشا و هم کشورا فروخت به عربستان و امریکا . ی زن اشعال خود فروخته . حالا این با این وضعش میخواد بیاد ی کشور را اداره کنه . رجوی چندین سالهدمرده . اینا انقدر بدبختن که کل دنیا را با یک دروغ نگه داشتن . واقعا خداوند نابودشون کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس