تحرکات پارلمان عراق برای نشان دادن واکنش بی سابقه به فرانسه

یک نماینده پارلمان عراق گفته که به دنبال اظهارات ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه، اعضای پارلمان قصد دارند در اقدامی بی سابقه، توقف تعاملات تجاری این کشور با پاریس را مطالبه کنند.

به گزارش مشرق، «یوسف الکلابی» نماینده پارلمان عراق گفته که نمایندگان عراقی در اعتراض به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حمایت از اقدام موهن نشریه‌های فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) و مقدسات اسلام، قصد دارند تا معاملات تجاری عراق با فرانسه را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی رسانه‌های پاریس از گسترش تحریم کالاهای فرانسوی

وی به خبرگزاری بغداد الیوم گفت: آنچه رئیس جمهور فرانسه درباره در دفاع از توهین نشریه‌های فرانسوی به مسلمانان و ساحت مقدس حضرت محمد (ص) انجام داده است، پیام بدی نه فقط برای مسلمانان بلکه برای همه ملت‌های جهان است و این متاسفانه هر از گاهی تکرار و باعث ناامیدی ما از کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر می‎شود.

الکلابی تصریح کرد: اگر رئیس جمهور فرانسه رسما عذر خواهی نکند، درخواست واقعی در خصوص تحریم کالاهای فرانسوی و توقف معاملات تجاری با فرانسه را تقدیم پارلمان عراق خواهیم کرد.

نماینده پارلمان عراق افزود: همه گزینه‌ها برای برخورد با اقدام موهن به اسلام و پیامبر اکرم (ص) از سوی فرانسه مطرح است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اخیرا بار دیگر بر موضع اسلام ستیزانه خود تاکید کرد. او با اعلام حمایت خود از نشریه هایی که کاریکاتورهای موهن علیه مقدسات اسلامی و پیامبر گرامی اسلام (ص) منتشر کرده اند، گفت که مانع این کار آنها نخواهد شد.

این اظهارات ماکرون با اعتراضات گسترده ای در کشورهای اسلامی روبرو شده است. در بسیاری از کشورهای عربی و از جمله در قطر، کویت، اردن و نوار غزه، برخی از فروشگاه‌ها کالاهای ساخت فرانسه را تحریم کرده‌اند. صاحبان فروشگاه‌ها در اردن، قطر و کویت کالاهای فرانسوی را از قفسه‌ها جمع‌آوری کرده‌اند.

مردم عراق نیز روز دوشنبه با تجمع مقابل سفارت فرانسه در بغداد، هتاکی رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و حمایت گستاخانه وی از کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر عظیم‌الشان اسلام را که موجی از خشم و انزجار و نفرت در میان مسلمانان جهان به وجود آورده است، محکوم کردند و پرچم فرانسه و تصاویر ماکرون را به آتش کشیدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    خاك بر سر نمايندگان برخى از مجالس كه از اسلاميت خود دور شده اند
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    خوشبحالشون رئیس جمهور ما که هنوز هیچی نگفته وزیر خارجه هم که ..بماند فقط باید خون دل خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس