کد خبر 1135223
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
عکس/ توزیع سنت دیرینه گوشت قربانی

تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز بیان داشت: در برخی از استان ها دام زنده قاچاق می شود.

به گزارش مشرق، عباس تابش امروز در جمع خبرنگاران در مورد افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت:  در برخی استان ها قاچاق دام زنده انجام می شود لذا امروز کمیته ای در ستاد تنظیم بازار تشکیل شد تا موضوع افزایش قیمت گوشت قرمز  و دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قیمت گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا است و این کالای مصرفی قیمت گذاری نمی شود. 

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به اینکه مشکل تامین روغن خام به دلیل مشکلات تامین ارز  است، افزود: مقدار زیادی روغن خام در گمرکات موجود است که امیدواریم با تامین ارز مورد نیاز آن این  محصولات از گمرکات ترخیص شود. 

وی با اشاره به جلسه ستاد تنظیم بازار، بیان داشت: در جلسه امروز موضوع جدیت بانک مرکزی در تامین ارز این محموله های روغن خام وارداتی مورد بررسی قرار گرفت. 

تابش بیان داشت: در حال حاضر کالاهای اساسی به صورت اعتباری از گمرکات ترخیص می شود که امیدواریم با رفع ممنوعیت واردات برنج قیمت این کالا نیز تعدیل شود. 

وی در مورد بهره برداری از سامانه جامع انبارها گفت: از روز شنبه هفته آینده به صورت برخط ورود و خروج کالاها از انبارها کنترل می شود لذا براساس بارنامه هایی که از سامانه راهداری به ما می رسد مراکز پرتردد را شناسایی و براساس حساب کاربری این  انبارها میزان ورودی وخروجی آن ها را رصد می کنیم. 

وی با بیان اینکه هم اکنون 520 هزار مرکز نگهداری کالا در سامانه انبارها موجود است، بیان داشت: بازرسان می توانند به صورت هدفمند  به انبارهایی که از شفافیت لازم برخوردار نیستند مراجعه کنند و در صورت بروز تخلف پرونده به را به تعزیرات ارسال و از احتکار و گران فروشی جلوگیری کنند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ابراهیم IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    علت این نیست.هزینه دام به حدی زیاد شده که دیگه گاوداری ها دارن جمع میکنن و بالطبع دام کم میشه
  • ابوالفضل IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    دولت باصادرات موافق است.والا اگر بخواهد می تواند جلوی خروج دام رابگیرد.
  • حسن IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 1
    علت قاچاق نیست
  • مجید دلبندم IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    من شنیدم الان دارن دام زنده را کیلویی صد هزار تومن دم مرز پول براش میدن اگه راست میگین جلو قاچاق را بگیرین که البته کار سختی هم نیست
  • احمد IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    دیروز گفته شد نباید قیمت گوشت گران شود!! حالا گفته می شود فلان علت باعث گرانی قیمت گوشت است اما من تصور می کنم اینها علت گرانی گوشت و سایر کالاها و اجناس نیست. علت بی عرضگی مسوولان است!
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    اگر قاچاقه پس مرزبانی چه میکنه؟
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    هر روز بهانه دیروز می گفتید هوا گرم است مصرف گله پاچه پایین آمده پس گوشت گران میشه امروز قاچاق چند صد گوسفند باعث گرانی چند ده دهزار گوشت گوسفند است فردا یگه چی از خودتان در کنید خدا میدانه فقط این را می دانیم که گوشت خیلی خیلی گران هست حتی از کشور بغل دستی مان
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    یعنی چگونه قاچاق می شود؟اینقدر مملکت بی در و پیکر شده؟
  • محمد US ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    چرا دنبال مقصر ساختگی میگردین مقصر خود مسولین هستن ارز 4200 میدن به خوراک دام ولی یک دهم هم دست دامدار نمیرسههمه با شرکتا وکارخانه ها میسازن حق دامدارو میخوررن یک اب هم روش گاوداری با خوراک کیلو شش هزار تومان مگه میشه تولید گوشت داشته باشه همه جمع میکنند از این هم خیلی بدتر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس