کد خبر 243574
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

رئیس مجمع واردات گفت: گندم، جو و نهده‌های دامی مشمول دریافت ارز ۱۲۲۶ هستند و کره، شکر و گوشت قرمز ارز 1226 دریافت نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور اظهار داشت: برخی اقلامی که با ارز مبادله‌ای وارد می‌شوند به وزارت صنعت تحویل شده و با ارز 1226 قیمت‌گذاری و توزیع می‌شود.

وی افزود: عمده کالاهایی که ارز 1226 دریافت می‌کنند نهاده‌های دامی، گندم و جو است.

رئیس مجمع واردات گفت: کره، شکر و گوشت قرمز ارز 1226 دریافت نمی‌کند و روغن اگر توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد شود با ارز 1226 و اگر توسط بخش خصوصی وارد شود ارز مبادله‌ای دریافت می‌کند.

وی دلیل تعلل ترخیص کره در گمرکات را اختلاف نظر بین دریافت ارز مبادله‌ای و ارز 1226 بیان کرد و گفت: وارد‌کنندگان کره معتقدند باید ارز 1226 دریافت کنند ولی عمده کره‌ای که وارد کشور می‌شود با ارز مبادله‌ای است.

بر اساس این گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت  چند روز قبل در خصوص تامین کالاهای اساسی و نرخ ارز مربوط به آن گفته بود: براساس قانون بودجه سال 92، فقط یک نوع ارز وجود دارد و آن هم ارز مبادله‌ای با قیمت حدود 2500 تومان است، اما کالاهای اساسی پس از ترخیص با ارز 2500 تومانی از طرف دولت سوبسید دریافت کرده و قیمت‌گذاری آنها با ارز 1226 خواهد بود.

وی افزود: مابه‌التفاوت ارز 2500 تومانی و ارز 1226 تومانی در پایان سال از محلی که در قانون مشخص می‌شود پرداخت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس