کد خبر 1135213
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
آشوب

بعد از گذشت چند سال از آغاز راهبرد «فشار حداکثری» و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، فاز دوم عملیات براندازی با اسم رمز آشوب‌های خیابانی توسط غرب علیه ایران در حال شکل‌گیری است.

به گزارش مشرق، وقتی «محمد بوعزیزی» دستفروش تونسی در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۰ در برابر سیلی مامور پلیس زن طاقت از کف داد و خود را به آتش کشید کمتر کسی تصور می‌کرد شعله‌های این آتش دامنگیر بسیاری از حکام وابسته عرب شود.

آنچه بهار عربی نام گرفت و با توطئه صهیونیست‌ها منحرف شد، آغاز انقلاب بزرگی بود که به دلیل سال‌ها تحقیر ملت‌های عربی از سوی حکام دست‌نشانده هدفی جز رهایی و استقلال نداشت اما اربابان همین حکام، سوار بر موج انقلاب شده و با اعلام انقضای تاریخ مصرف مزدوران خود، مسیر انقلاب را تغییر دادند.

محور عبری ـ غربی البته از این فرآیند استفاده دیگری هم کرد و آن را به راهبردی برای به زیر کشیدن نظام‌های مستقل یا به زعم خود یاغی تبدیل نمود که نمونه بارز آن تحمیل جنگ نیابتی هشت ساله به سوریه به اسم دموکراسی‌خواهی با استفاده از صدها هزار تروریست اجیر شده از سراسر جهان بود.

همین مدل با اندکی تفاوت بر بستر آشوب و اغتشاش در لبنان و عراق هم پیاده شد اما این فتنه گرچه با هوشیاری مردم تاکنونن به سرانجام نرسیده اما همچون آتشی زیر خاکستر همچنان باقی است.

بهره گیری از نقاط ضعف حکمرانان، سوار شدن بر بستر مطالبات به حق مردمی و البته اشتباهات حکمرانی، مهمترین ویژگی مشترک این آشوب‌سازی‌ها بود تا بتواند بازوهای محور مقاومت را یکی پس از دیگری از کار انداخته و نوبت به اصل ماجرا یعنی ایران برسد.

در این میان اما؛ به یک باره مدل بوعزیزی در تونس با جرقه قتل وحشیانه «جورج فلوید» در آمریکا انبار باروت خشم شهروندان آمریکایی ناراضی از نژادپرستی ساختاری را منفجر کرد و اتاق فکر عبری ـ آمریکایی را به فکر زدن بدل آن در ایران انداخت.  

تحریم، گرچه شاه کلید راهبرد نظام سلطه برای به زانو در آوردن ایران بود تا پس از ناتوانی در تغییر نظام از مسیر آنچه انقلاب رنگی خوانده می‌شد، بتواند با فروپاشی اقتصاد ایران معیشت مردم را به گروگان گرفته و با گسترش نارضایتی، بسترهای لازم را برای آشوب‌های اجتماعی و نهایتا فروپاشی از درون فراهم کند، اما ایستادگی ملت ایران سناریوی آنان را تغییر داد.

حالا بعد از گذشت چند سال از آغاز راهبرد «فشار حداکثری» و تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، فاز دوم عملیات براندازی با اسم رمز آشوب‌های خیابانی در حال شکل‌گیری است، چیزی که در آبان سال گذشته یک بار به طور ناقص اجرا شد اما با هوشیاری مردم شکست خورد.

در این مرحله مهمترین بخش عملیات بر عهده بازوی رسانه‌ای دشمن است تا در یک «جنگ ادراکی» گسترده با تکیه بر عنصر «تحریف»، از هر سوژه‌ای برای برافروختن آتش فتنه استفاده کند.

سوژه‌هایی چون اعدام یک قاتل، شایعه کمبود دارو و مواد غذایی، یک درگیری خانوادگی یا برخورد پلیس با یک شهروند، بهره‌گیری از تجمع‌های صنفی و... که ظرفیت تبدیل به یک آشوب اجتماعی را دارند در روزهای مختلف تیتر نخست رسانه‌ها و هشتگ اصلی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌شوند تا شاید از این رهگذر آن جرقه مورد نظر آنها اتفاق بیافتد.

تحریم و فتنه‌انگیزی رویکرد همیشگی دشمنان طی چهار دهه گذشته علیه جمهوری اسلامی بوده اما در شرایط کنونی تبدیل به یک جنگ تمام عیار شده است به این معنا که تحریم فقط یک لایه از دشمنی نظام سلطه با ملت ایران است و لایه‌های دیگر نیز در ابعاد مختلف فعال شده است.

از آنجا که سیاست تحریم و تهدید در مقابل راهبرد «مقاومت فعال» شکست خورده و هم‌پیمانان آمریکا هم با مشاهده این شکست دیگر حاضر به همراهی کامل با آمریکا نیستند، آخرین تلاش دشمنان از طریق خط آشوب و فتنه در داخل کشور دنبال می‌شود، لذا پیاده کردن مدلی شبیه بوعزیزی یا جورج فلوید آن ابزاری است که به دنبال آن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • NL ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    منافقین و مزدوران مجازی مثلث عبری-عربی-غربی هشتک سازی میکنند همونها سر از روزنامه های مدعی اصلاح طلبی درمیاره؟ در همه جنجال سازیهای فضای مجازی و لیبرتی نشینها و بقیه مزدوران همین بوده...
  • امیر IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    سلام. سریع حکومت خودمان به مردم توجه بیشتری کند و مبارزه با فساد در قوای مختلف را پیگیری کندتا بهانه را از دشمن نامرد بگیرد.
  • دانشجو IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    57 33
    لطفا بیشتر از این نوع مقالات بنویسید تا ما مردم مسبت به سو نیت غرب، هوشیارتر بشیم
  • نادر IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    55 22
    اگر این افراطی های داخلی چند صباحی خفه شوند از خارجی های نامرد کاری ساخته نیست . اینان که دارن گرا میدن .کرم درخت توی خود درخته !
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 10
    اون کار اون مامور اشتباه بوده و اون حق چنین کاری رو نداشته لذا باید با او برخورد صورت بگیرد،اطلاع رسانی لازم انجام بگیرد و نظر پزشکی قانونی به سریعترین شکل ممکن اعلام شود.
    • محمد رضا IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      13 4
      اکر شما مسئولان برای این مردم کار کنید اطمینان داشته باشید مردم پشت این حکومتند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    57 6
    فتنه دلار 30 هزار تومانی است آدرس چهار راه استانبول باضافه تورم
  • روزبه IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    45 11
    البته نقش دولت ناهمراه با ملت رو هم نبایستی در این قضایا فراموش کرد
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    26 73
    غرب به هدفش نمی رسه . چرا که گرانی و دزدی و غارت همه ش دروغ و خیاله .
  • گشتاسب IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    10 3
    ملتی که آلت دست توطئه های ابرقدرت ها باشد هیچ وقت روی آرامش و امنیت و پیشرفت و توسعه و عدالت نخواهد دید. حاکمیت و ملت باید هوشیار باشند .برای سربلندی ایران و ایرانی.
  • TR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    13 12
    بروید جمعش کنید این بازیها را.
  • علی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    21 12
    قابل توجه بعضی از دوستان زود باور
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    12 6
    شما راست میگی!
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 5
    صادق باشید که بدهکار وجدان خودتون نشید همیشه از حق حرف بزنید ترسو نباشید راه قاسم سلیمانی که کنار مردم بود نه روبروشون رو در هر عصری زنده نگه دارید
  • مجید IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    24 1
    دلار 32 تومنی و تورم ۱۸۰ درصدی بعضی کالاهای اساسی و وضعیت مسکن و خودرو و بورس به خدا این راه حل رفع مشکلات نیست.متهم کردن مردم مظلوم و تحت فشار به فتنه ساز و اشوب گر انصاف نیست.این ملت خیلی در سختی هستند ,لاقل حرفهاشون رو بشنوید و مدام تکذیب نکنید.
  • آرمان IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 5
    دشمنه ما امریکا ماست...
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    14 3
    متاسفانه نوعی غفلت بزرگ درخصوص مسائل معیشتی و اقتصادی و تحقق عدالت وجود دارد به نظر من هیچ درک عمیقی از وضعیت اقتصادی فعلی نیست.شاید مسئولان طعم فقر و نداری را نچشیده اند به عبارتی می دانند اما با کمال تاسف غرق شدن درامور روزمره درک مستقیم را ازآنان گرفته و دشمن بخوبی از این نقطه ضعف اطلاع دارد.
  • حسن IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 58
    انقلاب مادربرابربدترین فتنه ها وآشوبها واکسینه شده.آمریکاوغرب هیچ غلطی نمیکنند.مردم انقلابی درصحنه اند.
  • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 32
    مرگ بر منافقان داخلی و خارجی
  • رضا IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 2
    خب برای جلوگیری از سو استفاده از اتفاقات اینچنینی چه باید کرد. شما ک واقف هستین ب این شرایط. مطالبات ب حق مردم عملی بشه هیچ کسی توو زمین دشمن بازی نمیکنه و دشمن هم هیچ وقت به خواسته های شوم اش نمیرسه. لطفا چاره ای بیاندیشید.
  • مسعود IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 2
    اگه گرانیهای خوردکننده روزبروزوفقروبیخیالی دولت نسبت به مردم مهاربشه مشت محکمی بردهان غربیهاست مردم اگه اعتراض یاحرفی میزنن برای اینکه نمیخوان بیگانگان ازاین فرصت استفاده کنن.اعتراض درست وقانونی حق مردم است مثل مردم ایران بامعرفت دردنیاپیدانمیشه ولی حیف که قدرمردمونمیدونن
  • علی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 8
    نفوذی ها در حاکمیت نظام هم به این مسئله دامن می زنند خطر اینها بیشتر از امریکا و اروپا است
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 10
    اکنون بهترین فرصت برای تجزیه ایالات متحده شیطان بدست اومده وهنوزم دیرنشده .اما متاسفانه مظلومین ومعترضین امریکا نه حامی خارجی ونه رهبری برد بخور داخلی دارند ولذا هزارسالم طول بکشه فایده نخاهد داشت.اما حالا ببینبد اینشبطان چگونه ملت ایرانو با پیاده نظامهای داخلیش گول زدن وتو تور خاهد انداخت و.که بادروغهای افراد نفوذی هم به خواستش برسه وهم همه کاستیهارو باتبلیغات منافقان انگلیسی بگردن انقلابیون خاهد انداخت. مگر خدا کمک کنه واقعا خودش بشخصه اراده کنه وبمیدان بیاد والا درسیاست شیطانی وحیله آنها مسئولین ما و افراد دلسوزش متاسفانه دست الکنی دارن. خداخودش رحم کنه.
  • میترا IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 12
    ما ملت امام حسینیم...
  • ناشناس IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 4
    واقعا ملت ایران دست این دولت بنفش به تنگ آمداند
  • ناشناس IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 4
    این نقشه ها اجرایی نخواهد شد
  • سرباز رهبر IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 9
    به خیال خام قیمت دلار بشه یک میلیون باز این ملت ایران حسینی اند ما از مردم یمن کمتریم نتوانیم دوام بیاریم ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 5
    این سلبریتی ها فقط بلدن از چاقو کشها و معتادها و بی اخلاق ها و ادم کشها با کلمات قشنگ و حرفهای انسانی دفاع کنن کار سلبریتی ها این است که ات و اشغال را تو بسته بندی شیک و قشنگ بکنن تو فکر مردم خدا نابودشان کند این فتنه ها هم مثل جنگ تحمیلی به امید خدا به هیج جا نمی رسد بلکه برعکس ایران قوی تر می کند که نقاط ضعفمان را تقویت کنیم همان هایی که تو ان زمان ها انحلال ارتش را می خواستن حالا دارن تولید را می خوابانن به امیدخدا تیرشان به سنگ می خورد و تولید راه می افته همانطور که همانهایی که مسکن مهر را خواباندن حالا خودشان مجبور شدن برای ابروشان هم که شده دوباره راهش بندازن
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 3
    بوعزیزی یاجورج فلوید درایران به احتمال زیاد طبق میل حجاریان وتاجزاده و...یک زن خواهدبودتا تهییج احساسات بیشتری برای زنان والبته مردان داشته باشد!بایدهوشیاربود!
  • احمد IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 4
    کی می شه 1400 تا مشکلات تمو.م شه؟
  • یک فارغ التحصیل پسر جویای کار IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 3
    امریکا هیچ گاه دوست ملت نیست اولا به این دلیل که برای عوض کردن حکومت از خود ملت ایران استفاده میکنه تا هزینه جانی ومالی رو ما بدیم نه سربازان نجسش دوما هیچ وقت راست نمیگه چون بیمارهایی که ما داریم دارو ندارند و میزاره از درد عذاب بکشند تا خانواده های اونا رو علیه مملکت بشورانند یعنی راضیه ما بمیریم عذاب بکشیم باهم درگیری خانوادگی داشته باشیم همدیگرو به قتل برسونیم تا چی تا ابر قدرت باقی بمونند فرقی نمی کنه چین باشه روس یا امریکا به هر حال بدونیم این یعنی خود خواهی امریکا
  • مهرداد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 5
    بی عرضگی یکسری اصلاحاتچی دیگه امان مردم بریده
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 3
    ساختار ایران با درک غربی ها از سیاست متفاوت هست. یک زمان باور نمی کردند دین گرایی بتواند پیروز شود و شد. فکر می کردند انقلاب سریع سرنگون میشه ولی نشد.
  • مهران IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 3
    پس شما اوضاع معیشت مردم رو درست کنید. از گرانی ها خبر دارند مسولان؟کشوری که صفر تا صدش گره خورده به دلار از کدام استکبار ستیزی دم میزنیم
  • ... IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 1
    مردم تحمل کردن ولی نه اینکه بعضی مسئولین بی عرضه تر شن و کاری نکنن
  • DE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 7
    از نظر اقتصاد و پیشرفت و تولید و صادرات یکه تاز هستیم ولی غربی های نامرد از زور حسودیشون میخوان به ما ضربه بزنند ولی کور خوندند
  • US ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 6
    از مردم خرج نکنید. شما اگر بدرستی کشور را اداره میکردید و بدنبال قطع وابستگی واقعی به غرب بودید اکنون این وضع نکبت بار را نداشتیم.تحت هر شرایط بهتر است بجای پرداختن به حاشیه ها با ملت یکرنگ باشید که مردم موی مردار انقلابیون واقعی و مسلمان را به هزاران منافق، سلطنت طلب، غرب زده نمیدهند ولی کو گوش شنوا. مردم از منافقین چنششان می آید چرا که آنها نیز همانند تمام گروههای مسلمان نما خونریز و تروریست هستند و سلطنت طلبان نیز دوهزارو پانصد سال امتحان پس داده اند و عامل اصلی گرفتاریهای امروز ما همان سلطنت طلبان هستند. دنبال تهمت و افترا نیز نباشبد و دست از شرقگرایی بکشید و با مردم باشید. یا علی.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 8
    چرا کسی جلوی امثال حجاریان و زیبا کلام که دنبال این سیاست ها هستند رو نمی گیره؟!
  • morad64 IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 5
    چقدر خوب هستید شما.
  • حمید US ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 11
    فعلا برن بدبختی‌های خودشونو جمع کنن تا بعــد...
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    فقط میخواستم بگم اعتماد به سقفتون رو دوست دارم موفق باشید
  • نادر IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 4
    برای کوری چشم دشمنان مسئولان به ملت ایران خدمت کنند .همراهی با بیکانکان به نفع هیچ مسئولی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس