کد خبر 1135162
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
انتظاری: خلیل زاده جوگیر شد و لوگو الریان را بوسید/ برخی بازیکنان سیاه بازی می کنند

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: شجاع خلیل زاده جوگیر شد و عواقب بوسیدن لوگو الریان را نفهمید اما از هواداران می خواهم وی را ببخشند.

به گزارش مشرق، سهراب انتظاری درباره بوسه شجاع خلیل‌زاده به لوگوی باشگاه الریان پس از عقد قرارداد با این تیم قطری که سبب اعتراض هواداران پرسپولیس شده است، اظهار داشت: خلیل‌زاده پسر خوب و زحمتکشی برای پرسپولیس بود ولی خیلی مواقع نمی‌تواند بر احساسات خود غلبه کند. متاسفانه در این موضوع هم از نظر من جوگیر شده و به عواقب کارش فکر نکرده است.

وی افزود:‌ شجاع فکر نمی‌کرد بوسه زدن به لوگوی الریان اینقدر بازتاب داشته باشد. قطعا خودش الان پشیمان است و به عنوان یک هم استانی خلیل‌زاده و بازیکن سابق پرسپولیس از هواداران می‌خواهم این اشتباه را ببخشند و به خاطر آن تمام زحمات شجاع را نادیده نگیرند.

مهاجم اسبق پرسپولیس ادامه داد: هواداران بیشتر از رفتار شجاع و جدایی‌اش از این تیم ناراحت هستند که در این جدایی هم قطعا مدیریت باشگاه مقصر بود زیرا شرایطی را فراهم کرد تا بازیکن به راحتی از پرسپولیس جدا شود.

انتظاری درباره اینکه به نظر می‌رسد بازیکنان ایرانی روش جدایی حرفه‌ای از تیم خود را بلد نیستند، اضافه کرد:‌ هیچ جای دنیا چنین موضوعی را نمی‌بینیم که بازیکن با این شکل از تیمش جدا شود. فوتبالیست‌های ما حاشیه امنیت ندارند. همین شجاع خلیل‌زاده اگر مدیریت قوی در باشگاه پرسپولیس وجود داشت چنین رفتاری انجام نمی‌داد. 

وی افزود: شجاع و مدیران باشگاه پرسپولیس باید حرفه‌ای تر رفتار می‌کردند. البته نباید از کنار پول خوبی که باشگاه الریان به وی می‌داد هم گذشت. وی بازیکن معمولی پرسپولیس بوده که این اواخر به تیم ملی هم دعوت شد. به همین دلیل باید نوع رفتارش درجه‌ای با بازیکن معمولی فرق داشته باشد. 

بیشتر بخوانید:

کریم باقری: جای مقصر دنبال جانشین شجاع باشیم

مهاجم اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: متاسفانه هر موضوعی روالی دارد و ما هیچ وقت نمی‌توانیم خود را با تیم‌های حرفه‌ای مانند بارسلون و رئال مقایسه کنیم. فوتبال ایران سطحی پایین‌تر از اروپا دارد و یک سال است رئیس فدراسیون نداریم. با وجود حرفه‌ای نبودن فوتبال ما می‌توانستیم بحث خلیل‌زاده را مدیریت کنیم اما دیدیم بازیکنانی مثل مهدی ترابی و علی‌ علیپور به این شکل و راحت از پرسپولیس جدا شدند.

انتظاری ادامه داد:‌خیلی جالب است بازیکن در ایران راحت از تیمش می‌رود. لیونل مسی با آن همه عظمت وقتی می‌خواست از بارسلونا جدا شود، بندی در قراردادش بود که طبق آن مدیران بارسلونا اعلام کردند برای جدایی 700 میلیون دلار پرداخت کن و برو. در نهایت هم چنین اتفاقی رخ نداد.

وی افزود:‌ مهدی ترابی یک سال و 6 ماه در پرسپولیس بازی کرد اما به دلیل دریافت نکردن هفت درصد قراردادش آن را فسخ کرد. نمی‌دانم مدیران ما چگونه با بازیکن قرارداد می‌بندند؟ در دهه  70 و اوایل دهه 80 امیر عابدینی مدیرعامل پرسپولیس بود. وی  تا 4،5 سال رضایتنامه مهدی مهدوی‌کیا برای جدایی‌اش از پرسپولیس و حضور در فوتبال آلمان را به شکل دائمی صادر نکرد. حداقل خودم می‌دانم بخشی از قرارداد مهدی با تیم‌های آلمان به باشگاه پرسپولیس می‌رسید.

پیشکسوت تیم پرسپولیس اضافه کرد: در نهایت با وساطت علی پروین رضایتنامه دائمی مهدوی‌کیا برای باشگاه هامبورگ صادر شد. در حال حاضر مدیران ما فوتبالی نیستند که چنین موضوعی تکرار نمی شود. 

انتظاری درباره اینکه به نظر می‌رسد با وجود ضعف مدیران فوتبالی ایران بازیکنانی که پول حرفه‌ای می‌گیرند، باید اصول حرفه‌ای را رعایت کنند، توضیح داد: به قول قدیمی‌ها از کوزه همان برون تراود که در اوست. وقتی مدیر به عنوان پدر باشگاه غیرحرفه‌ای رفتار می‌کند، فرزند هم اینگونه بار می‌آید. راحت بگویم اینکه بازیکنی بگوید پرسپولیس را دوست دارم، عاشق این تیم هستم، جانم را برایش می‌دهد به نوعی سیاه بازی است و واقعیت ندارد. در عمل همه چیز فرق می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی بازیکنان با احساس هوادار بازی می‌کنند. بازیکنی مثل محمد انصاری ثابت کرد پرسپولیس را دوست دارد. وی در اوج گرفتاری پرسپولیس به دلیل اینکه این تیم نمی‌توانست بازیکن جذب کند پیشنهاد تیم چینی را رد کرد. چنین آدم‌هایی در فوتبال ایران کم داریم که به خاطر تعصب و عشق به پیراهن بازی کنند.

مهاجم اسبق پرسپولیس تاکید کرد:‌ در همین دو سه روز اخیر دیدیم بازیکنی مثل محمد نادری که مرتب دم از پرسپولیسی بودن می‌زد به استقلال پیوست. ظاهر برخی بازیکنان با باطن آنها فرق دارد. اینکه بگویند عاشق فلان تیم هستم در عمل ثابت نمی‌شود و فقط حرف است. آنها در واقعیت پول را به پیراهن تیم ترجیح می‌دهند.

انتظاری افزود:‌ شک نکنید بازیکنانی مانند خلیل‌زاده در فوتبال قطر نمی‌توانند چنین رفتارهایی انجام دهند زیرا مدیران این کشور حرفه‌ای هستند و به همین راحتی اجازه نمی‌دهند بازیکن از تیم‌شان برود.

وی تصریح کرد:‌نکته مهم و عجیب این است بازیکنی که اکنون به شکلی تیم را پیچانده اگر یک سال دیگر بخواهد به پرسپولیس برگردد، برای وی فرش قرمز پهن می‌کنیم  و حرکتش را زود فراموش خواهیم کرد. بازیکنان زیادی بودند که در این چند سال در اوج نیاز تیم رفتند اما پس از یک سال با استقبال خوب هواداران به پرسپولیس برگشتند. نه تنها در پرسپولیس بلکه در تیم‌های دیگر چنین حالتی وجود دارد. اکنون اگر بعد از یک سال شجاع را در فوتبال قطر نخواهند برای وی در ایران فرش قرمز پهن می‌کنیم.

مهاجم مازندرانی اسبق پرسپولیس با اشاره به اهانت مهدی رسول‌پناه به مردم این استان گفت: وی در حدی نیست که بخواهد در مورد مردم این استان اصیل صحبت کند. برای شناختن یک فرد به نوع حرف زدن و رفتار وی دقت کنید. رسول پناه هم با به کار بردن آن کلمات برای ما مازنی‌ها بی‌نزاکتی‌اش را ثابت کرد. مهمان نوازی  مازندرانی‌ها و خونگرم بودن آنها زبانزد خاص و عام است و رسول پناه حق نداشت در مورد مردم یک استان شهیدپرور اینگونه حرف بزند.

انتظاری خاطرنشان کرد: رسول پناه گماشته وزارت ورزش بود و اکنون باید مسئولان این وزارتخانه از مردم خوب و مهربان مازندران به دلیل حرف زشت و وقیحانه رسول پناه عذرخواهی کنند. وی با چه جسارتی اینچنین به ما توهین کرد. از وزارت ورزش می‌خواهم از کنار این موضوع به راحتی نگذشته و بیانیه عذرخواهی صادر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    10 0
    نون رو به نرخ روز می خورن دیگه...
  • GB ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    7 0
    حزب باد (=پول)
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 0
    شما هم به جمع ماله کش ها پیوستی!!!؟
  • ناخدا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    3 0
    مگه بوسه برلوگوی باشگاه ی الریان قطر مدیرعامل زده....؟؟؟بعدش هم مگه این بازیکن بچه است که جوگیربشه؟بالای سی سال سن داره..ضمن اینکه آقای انتظاری آدم زنده وکیل ووصی نمیخواد.بهتره خودش پاسخگو ی عملکردش باشه.////وشما هیچ نسبتی باهاش نداریدکه ازطرف اون داریدصحبت می کنید.آقای خلیل زاده ازاین ناراحته که بیش از یک میلیون تواینستا آنفالوش کردن.همش مدیران مقصرنیستن بازیکنان هم پول پرست شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس