کد خبر 1135027
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
بورس نمایه

کارشناسان بازار سرمایه خلأ اطلاعاتی را دلیل اصلی افت شاخص کل دانستند و صنایع صادرات محور را به عنوان برترین‌های این هفته معرفی کردند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه در ابتدای این هفته روند را با نزول آغاز کرده و شاخص کل کف حمایت تکنیکال خود را از دست داد، علت ریزش را در گفتگو با دو کارشناس جویا شدیم، یک کارشناس بازار سرمایه خلأ اطلاعاتی را دلیل اصلی افت شاخص کل دانست و صنایع صادرات محور را به عنوان برترین‌های این هفته معرفی کرد.کارشناس دیگر بازار سرمایه از تابیدن چراغ سبز از تالار شیشه‌ای به دلیل لغو شدن تعیین دستوری قیمت محصولات فولادی در بورس کالا، خبر داد.

بیشتر بخوانید:

رد پای پالایشی یکم و حقوقی‌ها در ریزش بورس

اطلاعات غیر شفاف باعث ریزش بورس

صفاری با اشاره به اینکه هفته جاری، هفته خوبی برای بورس خواهد بود، گفت: سبز پوش شدن بورس با توجه به منفی شدن بازارهای خودرو، طلا، ارز و دیگر بازارها، غیرممکن نیست.

وی در پایان عنوان کرد: صنایعی از جمله صنایع صادرات محور که متغیرهای ساختاری آن‌ها سود داشته‌اند می‌توانند این هفته برای سرمایه‌گذاری مناسب و روند افزایشی داشته باشند.

بورس انرژی تازه‌ای خواهد گرفت

یک کارشناس بازار سرمایه از تابیدن چراغ سبز از تالار شیشه‌ای به دلیل لغو شدن تعیین دستوری قیمت محصولات فولادی در بورس کالا، خبر داد.

مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه علت کاهش شاخص فلزات اساسی را اخبار پیرامون تعیین قیمت دستوری محصولات فولادی دانست و گفت: بازار سرمایه، بخصوص سهم فولادی‌ها تحت تأثیر طرح وزارت صمت برای تعیین قیمت دستوری محصولات فولادی قرار داشت.

وی افزود: این طرح با اعتراضات کارشناسان بازار سرمایه و کمپین به راه افتاده علیه آن، توسط نمایندگان مجلس لغو شد. در این میان، می‌توان امیدوار بود هفته آینده انرژی مضاعفی به سهام شرکت‌های فولادی و فلزی تزریق شود اما باید در نظر گرفت که این تنها عاملی نیست که هفته آینده سهام فلزی‌ها را سبزپوش کند.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه نمی‌توان به طور قطعی در مورد رشد یا افت شاخص کل نظر داد، عنوان کرد: عوامل دیگری در این بازار بر روند معاملات اثرگذار خواهند بود که مهم‌ترین آن‌ها انتخابات آمریکا است. دلیل دیگری هم که بورس را در این هفته درگیر خود کرد، روند نزولی نرخ دلار بود.

سوری درباره سرمایه‌گذاری علاقمندان در بورس، اشاره کرد: در حال حاضر توصیه می‌شود کسانی که اقدام به سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت می‌کنند، روی تک‌سهم‌هایی که دارایی مناسبی دارند و یا تحت حمایت سهامداران عمده هستند، سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: کسانی که با هدف میان‌مدت تصمیم به سرمایه‌گذاری کرده‌اند، روی گروه‌هایی مانند گروه‌های شوینده، دارویی یا لاستیک‌سازی تمرکز کنند که فروش داخلی دارند چرا که این گروه‌ها می‌توانند ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

منبع:سایت خبری بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    هر موقع تیم ملی قهرمان جام جهانی بشه اون موقع هست که بورس انرژی میگیره
  • سینا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    دولت بی رمق اوضاعش از بهتر نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس