مسکن نمایه

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش سقف وام خرید مسکن گفت: منتظریم تا قیمت ها فروکش کند و سپس سر فرصت در این باره تصمیم گیری کنیم.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی درباره افزایش سقف وام مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن باید در شورای پول و اعتبار مطرح و تصویب شود اما ما در وزارت راه و شهرسازی تمهیداتی را در دست اقدام داریم تا جایگزین افزایش سقف وام مسکن شده و در واقع قیمت تمام شده را مهار کنیم.

همکاری وزارت راه و بنیاد مستضعفان برای خرید اعتباری مصالح ساختمانی

وی افزود: دستوراتی را در این خصوص از رئیس جمهور گرفته‌ایم و فرآیند آن را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم مثلاً آهن آلات را با نرخ مناسب‌تری بتوانیم تهیه کنیم؛ سیمان و سایر اقلام هم همینطور؛ با آقای فتاح تفاهم کرده‌ایم تا از کارخانجات وابسته به بنیاد مستضعفان، برخی اقلام مصالح ساختمانی را با قیمت مناسب‌تر و شرایط اعتباری تأمین کنیم که نرخ تورمی که در بخش مسکن اتفاق افتاد و فوق العاده حباب گونه و کشنده بود، بیش از این قیمت تمام شده ساخت و ساز را متأثر نکند.

بیشتر بخوانید:

بورس مسکن را گران کرد یا بی‌عملی دوستان آقای مشاور سابق؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: قصد داشتیم تا ابتدا از فضای روانی بازار عبور کنیم؛ اوضاع و جو فروکش کند، قیمت‌ها واقعی‌تر شود، سپس سر فرصت تصمیمی برای این کار بگیریم.

وی تصریح کرد: ما نگرانی مان این است که اقداماتی که خودش تورم زاست را پرهیز کنیم؛ چون اثرات روانی اش ما را گرفتار می‌کند؛ فعلاً برنامه مان این است که کار را بیشتر و پرحجم تر پیش ببریم.

اسلامی تأکید کرد: به دنبال آن هستیم تا آسیب پذیری هایمان را از تورم‌های هیجانی غیر عادی بتوانیم کاهش دهیم.

تعداد ثبت نام کنندگان وام ودیعه ۶۰۰ هزار نفر / ‏‬ تعداد دریافت کنندگان ۶۰ هزار نفر

وی درباره وام ودیعه مسکن نیز تصریح کرد: بار دیگر در مهر ماه امکان ثبت نام مجدد وام ودیعه مسکن را در سامانه مربوطه باز کردیم که در این مدت، حدود ۲۰۰ هزار نفر دیگر ثبت نام کردند؛ باید ثبت نام کنندگان را غربالگری کنیم تا ببینیم تعداد واجدان شرایط چند نفر هستند. سپس آنها را به ۴۳۰ هزار نفر قبلی اضافه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

کمتر از ۱ درصد مستاجران تسهیلات گرفتند

وزیر راه و شهرسازی افزود: برآورد ما صحیح بود؛ فکر می‌کردیم ۶۰۰ هزار متقاضی بیشتر نخواهیم داشت؛ الان در همین کانال در حرکت هستیم.

وی تأکید کرد: تا کنون ۱۸۰ هزار پرونده وام ودیعه در بانک‌های عامل تشکیل شده است. نکته مهم این است که وقتی مردم پرونده را تشکیل می‌دهند، بتوانند پرونده را کامل و وام را دریافت کنند.

اسلامی با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار نفر وام ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: متأسفانه پرداخت وام ودیعه روند کندی دارد؛ البته نمی‌توانیم بگویی بانک مقصر است؛ چون این موضوع یک ارتباط دو سویه است و انطباق‌هایی که در شعب بانک‌ها با مدارک ارائه شده از سوی مردم انجام می‌دهند، زمان بر است؛ من امیدوار هستم این روند با همراهی خودِ مردم مقداری سرعت بگیرد.

برخی با ارائه اجاره نامه غیر واقعی وام ودیعه گرفتند

وی ادامه داد: مشکلی که ما داشتیم این بود که مدارکی که برخی متقاضیان ارائه داده بودند، در فرآیند بررسی به مشکلاتی برخورد؛ تعدادی از مردم، اجاره نامه‌ها یا تمدید قراردادهایی که ارائه داده بودند، واقعی نبود؛ ای کاش این اتفاق رخ نمی‌داد و عرصه را برای کسانی که واقعاً نیاز دارند، تنگ نمی‌کردند؛ ما خیلی نیاز داریم تا از لحاظ فرهنگی از یکدیگر مراقبت کنیم؛ حواسمان باشد اگر جایی صفی هست، آن کس که اولویت دارد، در صف بایستد؛ نه اینکه فردی که اصلاً مشمول دریافت این وام نمی‌شود، بیاید به گونه‌ای از فرصت استفاده کند.

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی به ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: چهارشنبه شب (۲۹ مهر ماه) در شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای برای بخش مسکن گرفتیم که بر اساس آن، ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ساخت و ساز مسکن اختصاص داده می‌شود؛ بانک مرکزی سهمیه هر بانک از این مبلغ را تعیین می‌کند وزارت راه و شهرسازی نیز سامانه معرفی سازندگان را تهیه می‌کند تا بتوانند وام ساخت را دریافت کنند ۲۰ هزار میلیارد تومان رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وی افزود: کما اینکه وزارت صمت هم ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رفع موانع تولید بخش صنعت توانست مصوبه از شورای پول و اعتبار دریافت کند.

مراحل دریافت وام ساخت مسکن

اسلامی یادآور شد: ۴۶۰ هزار واحدی که ذیل طرح اقدام ملی ساخته می‌شود، تعیین تکلیف شده است؛ ضمن اینکه سازنده برای دریافت این تسهیلات، باید پروانه ساخت از شهرداری دریافت کرده باشد، برگه واگذاری زمین را اخذ کرده باشد، سپس قرارداد مربوطه را در دفترخانه اسناد رسمی به امضا برساند؛ در این صورت بانک قسط اول تسهیلات را به سازنده پرداخت می‌کند.

وی افزود: مردم برای طرح اقدام ملی مسکن تا کنون ۴۰ هزار میلیارد تومان واریز کرده‌اند؛ این اتفاق هم جمع کردن نقدینگی است و هم توان افزایی است تا بتوانیم این پول را به پروژه‌ها تزریق کنیم.

پرداخت ۱۶۰ هزار فقره وام مسکن یکم در سال ۹۸

اسلامی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶۰ هزار نفر از مردم از طریق صندوق پس انداز مسکن یکم تسهیلات گرفته و خانه دار شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شوکت محمدزاده هستم IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    مستجر هستم شوهرم کارگر درامدش ناچیز کارت ایثارگری داره ولی هیچ مزایایی تعلغ نگرفته تور خدا یه کاری بکنید به قشره ضعیفان اگر مسلمان هستید ۹۹۴۷

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس