خبر ویژه

یک روزنامه حامی دولت معتقد است برخلاف تبلیغات دولت و رئیس‌جمهور کسی در کشور برای لغو تحریم تسلیحاتی جشن نگرفت چون وعده‌های برجامی، چیز دیگری بود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: آرمان در یادداشتی با عنوان «چرا کسی در جشن روحانی شرکت نکرد؟»، نوشت: رئیس‌جمهور اخیراً با آب و تاب از پیروزی گفت و اینکه طبق تقویم برجامی تحریم تسلیحاتی رفع شده است. تحریم‌هایی که بنا بود طبق توافق‌های برجام در ماه اکتبر برداشته شود. در طول این مدت البته که آمریکایی‌ها تلاش‌های زیادی در راستای جلوگیری از این موضوع کردند.

البته مقامات آمریکایی تهدید کرده‌اند که هر کشوری بخواهد به ایران تسلیحات بفروشد، تحریم خواهند کرد. در این میان مقامات دولت از شکست سیاسی ترامپ می‌گویند و البته گروهی هم معتقدند آنچه در عمل اتفاق می‌افتد چیزی است که در بحث تحریم‌های یکجانبه آمریکا بعد از خروج ترامپ از برجام علیه ایران رخ داد و آن همراهی سایر کشورها با آمریکاست. جدای از این موضوع اما بعضی سیاسیون معتقدند همین که ایالات متحده به صورت قطعنامه یا اقدامی دیپلماتیک نتوانسته حرفش را برای لغو رفع این تحریم‌ها به کرسی بنشاند باید جشن گرفت. اما از سویی دیگر آنچه در این میان عیان است اینکه آن پیروزی بزرگی که روحانی تلاش داشت تا در روز یکشنبه به مردم بگوید و جشن بگیرد، در میان ایرانیان چندان به چشم نیامده و از سویی چه بسا خود این سخنان روحانی نیز برعکس تفسیر شد.

مردم جشنی را که روحانی گفته بود لمس نمی‌کنند. حقیقت امر این است که در شرایط کنونی اقتصادی، دیگر اظهارات رسانه‌ای روحانی به چشم نمی‌آمد؛ اظهاراتی که نه تنها مورد استقبال قرار نگرفته بلکه ممکن است تأثیر معکوس نیز داشته باشد. مشکلات عدیده اقتصادی باعث شده تا کسی در جشن روحانی شرکت نکند. حسن روحانی تلاش داشت تا با بیان اینگونه اظهارات به برنده شدن از بعد حقوقی در مقابل آمریکا، از این اظهارات بهره‌برداری‌های سیاسی کند اما این ماجرا روی دیگری هم داشت روی دیگری که با این قرائت سیاسی و رسانه‌ای و شعارگونه متفاوت بود.

بی‌تردید مردم خواستار رفع مشکلات در بخش‌های اقتصادی هستند و نه خرید و فروش اسلحه. در این میان هم عده‌ای معتقدند که توان اقتصادی ایران در شرایط فعلی به گونه‌ای نیست که بخواهد حتی با بازگشت تبادلات تسلیحاتی، اقدام به خرید تسلیحات از کشورهای مختلف کند؛ به عبارتی ممکن است حتی با رفع این تحریم‌ها نیز ایران با توجه به وضعیت ارز، تبادلات و مشکلات اقتصادی خرید قابل توجه تسلیحاتی نتواند انجام دهد. ظاهراً مردم برای جشن گرفتن منتظر نبودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امانی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    البته فقط جناب ریاست جمهور وطیف 3گانه اصلاح طلبان خواستند این رویدادی را که 3سال پیش باید اتفاق می افتاد ونیفتد جشن بگیرند انهم نه برای اصل تهیه وفروش تسلیحات نظامی بلکه برای این که دستاوردی از برجام ودولت فخیمه تدبیر وامید بود وگرنه جناب روحانی دهها بار علنا تولید وتکثیر وقدرتمندتر شدن سلاححهای تولید داخل را که منبع اصلی امنیت کشور وباعث عدم حمله متجاوزان به کشور را شده است موردتقبیح قرار داداصلا ما نمیخواهیم به توصیه رهبر معظم انقلاب توهینی به هر کسی روا بداریم اما ایا این خود گواه واجب التوهین بودن این جماعت اسلام ستیز به معنای واقعی خوارج نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس