اعانه رژیم صهیونیستی به سودان در قبال عادی‌سازی روابط - کراپ‌شده

نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در راستای تقویت دولت سودان، محموله آرد به ارزش 5 میلیون دلار به این کشور آفریقایی کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از دو روز از توافق این رژیم با سودان بر سر عادی‌سازی روابط گفت که تل‌آویو برای خارطوم آرد فرستاده است.

او امروز یکشنبه گفت: «ما به دنبال صلح گرمی با سودان هستیم و فورا به دوستان جدید خود در آنجا محموله آرد به ارزش پنج میلیون دلار می‌فرستیم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت که این رژیم و ایالات متحده آمریکا همکاری قوی در راستای حمایت از فرآیند انتقال قدرت در سودان دارند.

ارتش سودان فروردین سال ۱۳۹۸ عمر البشیر رئیس جمهور این کشور را بعد از ماه‌ها اعتراضات مردمی که با افزایش قیمت نان جرقه خود، برکنار کرد و با توجه به اینکه این کشور در حال حاضر روزانه، یک و نیم میلیون دلار برای نان هزینه می‌کند، اعانه تل آویو کمتر از چهار روز آرد مورد نیاز سودان را تأمین می‌کند.

بنیامین نتانیاهو پیشتر به دلیل اینکه لباس‌های کثیف خود را برای شستن به آمریکا می‌برد، سوژه رسانه‌های این کشور شده بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهاراتش همچنین اقدام گواتمالا و استونی در «تروریست نامیدن» حزب‌الله را ستود و گفت: «شمار زیادی از کشورها علنا می‌گویند حزب‌الله تروریست است».

بعد از توافق تل آویو و خارطوم، منابعی در وزارت خارجه و کاخ سفید آمریکا فاش کردند که دوت جدید سودان متعهد شده است در قبال لغو تحریم‌های آمریکا و عادی‌سازی با رژیم تل آویو، حزب‌الله را تروریستی اعلام کند.

از سوی دیگر، یکی از پیش شرط‌های واشنگتن برای حذف نام کشور بحران زده سودان از لیست کشورهای تروریستی دریافت غرامت 335 میلیون دلاری از این کشور  برای قربانیان یکی از عملیات ادعایی تروریستی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    یعنی سودان اینقدر بدبخته؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس