کد خبر 1134397
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
آخرین وضعیت مدیریت باشگاه پرسپولیس/ همه به دنبال آقای مدیرعامل!

استعفای سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در فاصله کوتاه تا شروع رقابت های لیگ برتر معادلات وزارت ورزش را برهم زد تا تیمی که چهار دوره پیاپی قهرمان لیگ شده است، در برزخ قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد و این شانس را دارد که طلسم ۲۷ ساله قهرمان نشدن تیم‌های ایرانی در قاره کهن را بشکند، با جدایی چند بازیکن و انتشار دو ویدئو جنجالی مسئول اولش به حاشیه رفت و در آستانه شروع رقابت‌های فصل جدید در بلاتکلیفی به سر خواهد برد.

مهدی رسول پناه که دوست نزدیک مسعود سلطانی فر وزیر ورزش بود، از اواخر بهمن سال گذشته سرپرست مدیرعاملی باشگاه شد و با وجود انتقاداتی که از این انتخاب می‌شد توانست حضور در فینال لیگ قهرمانان و قهرمانی در لیگ نوزدهم را به نام خودش ثبت کند. هر چند که در رسیدن به این دو موفقیت کمترین سهم را داشت اما به هر حال این دو عنوان در دوره مدیریت وی رقم خورده است.

رسول پناه که گفته می‌شد کمترین تجربه را در مدیریت ورزش دارد و یک دندانپزشک است تا رسیدن سرخپوشان به فینال آسیا درگیر پرونده‌های مالی خارجی‌های پرسپولیس بود و شرایط سختی را تجربه می‌کرد اما بعد از این مسابقات با جدایی چند بازیکن وارد حاشیه‌هایی شد که قدرت مدیریت کردن آنها را نداشت و کار را تا جایی پیش برد که ناچار شد دست با افشاگری‌هایی بزند که تصورش را هم نمی‌کرد صندلی مدیریت باشگاه بزرگ تهران را از زیر پایش بکشد.

سرپرست خبرساز باشگاه پرسپولیس که نشان داد از مدیریت در فوتبال چیزی نمی‌داند در دو ویدئویی که از وی منتشر شد کلماتی زشت و ناشایست را به کار برد که باعث دلخوری مردم مازندران، مدیران استقلال، کادر فنی و برخی بازیکنان پرسپولیس شد و در نهایت زمینه استعفای خودش را هم فراهم کرد.

با استعفای مهدی رسول پناه از مدیریت باشگاه پرسپولیس این پرسش مطرح شد که چه کسی مسئولیت این باشگاه را برعهده خواهد گرفت؟ طبیعتاً وزارت ورزش باید در این زمینه آستین بالا می‌زد تا فردی را جایگزین رسول پناه کند که بتواند حاشیه‌های اخیر این باشگاه را جمع کند.

رسول پناه در حالی از مسئولیت خود کنار رفت که طی روزهای اخیر حجم انتقادات و حواشی در این باشگاه به شدت افزایش پیدا کرده بود و اگر ورود علی رغبتی و محمد علیپور نبود قطعاً اوضاع سرخ‌ها در وضعیتی بحرانی قرار می‌گرفت و مشخص نبود یحیی گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس در واکنش به اظهارات رسول پناه چه مصاحبه‌هایی می‌کردند و چه اوضاع آشفته ای را برای این باشگاه رقم می‌زدند.

با این حال پس از اتفاقات اخیر وزارت ورزش به دنبال سروسامان دادن به وضعیت پرسپولیس قبل از شروع لیگ برتر است اما مهمترین دغدغه مسعود سلطانی فر انتخاب فردی است که بتواند باشگاه پرسپولیس را اداره کند و این توانایی را داشته باشد که به وضعیت این باشگاه سروسامان دهد.

هنوز چند ساعت از استعفای مهدی رسول پناه نگذشته بود که پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌ای حمایت خود را از محمد دادکان برای مدیریت باشگاه اعلام کردند و از وزیر ورزش خواستند تا وی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کند.

بعد از پیشکسوتان برخی افراد نزدیک به وزیر ورزش هم گزینه‌هایی را به وی معرفی کردند که مدیرانی درجه سه و کم سابقه بودن عملاً نمی‌توانند گره‌ای از مشکلات این باشگاه را باز کنند. به همین خاطر سلطانی فر خیلی به نظرات آنها اهمیت نداد و به دنبال گزینه‌ای است که بتواند ثبات را به باشگاه برگرداند و اوضاع این تیم را آرام کند.

مهمترین دغدغه هیات مدیره و وزارت ورزش برای باشگاه پرسپولیس پیدا کردن فردی است که توانایی اداره این باشگاه را داشته باشد. هر چند برخی از حمیدرضا گرشاسبی به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر وزارت ورزش نام می‌برند اما بازنشسته بودن وی این اجازه را به سلطانی فر نمی‌دهد که زمینه حضورش را فراهم کند.

سایر گزینه‌هایی هم که معرفی می‌شوند در حد و اندازه مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس نیستند تا دست هیات مدیره و وزارت ورزش برای انتخاب فرد مورد نظر در پوست گردو بماند و همه دنبال پیدا کردن مدیری برای صندلی ریاست باشگاه باشند.

قرار است تا پایان هفته اعضای کم تعداد هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در نشستی با مسعود سلطانی فر وضعیت مدیریت این باشگاه را بررسی کنند. مقرر شده تا آن زمان اگر کسی گزینه قوی و کاربلدی داشت را پیشنهاد کند تا از بین گزینه‌ها یکی به عنوان مدیرعامل انتخاب شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین پورزاد پرسپولیسی IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام ما اگر بهترین مدیر عامل برای باشگاه بیاریم چون تو باشگاه پیسکیوت بزرگ پرسپولیس مثل علی پروین نییت داستان همین چون حبهه گیری زیاد تو باشگاه باید از بین بره تیم بزرگ پیشکسوت بزرگ می خواد که به تیم سر ویامان بده تا بازیکن بدون که پرسپولیس بزرگ داره نتون تو فصای مجازی رحز خوانی وارامش تیم بهم بریزه برای پول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس