کد خبر 1134330
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
ویتامین ب نمایه ویتامین B

فارموکولوژیست دانشگاه علوم پزشکی خاسان شمالی اعلام کرد: کمبود ویتامین ب به طور قابل توجهی عملکرد سلول ها و سیستم ایمنی بدن را مختل می کند.

به گزارش مشرق، دکتر امیررضا افشاری گفت: ویتامین های گروه ب گروهی از ویتامین های محلول در آب است که به طور طبیعی در انواع غذاهای مختلف وجود دارد و نقش مهم آن در متابولیسم سلول ها و سنتز سلول های قرمز خون است.

بیشتر بخوانید:

مواد غذایی که ۴۰ ساله‌ها باید بخورند

دکتر افشاری با بیان این که ویتامین های گروه ب بیشترین فراوانی را در گوشت، تخم مرغ و لبنیات دارند، افزود: این ویتامین به ویژه در گوشت هایی نظیر بوقلمون، ماهی تن و جگر به مقادیر فراوان یافت می شود و از آن جا که در آب قابل حل هستند، به راحتی هم دفع می شوند ، این در حالی است که جذب، استفاده و متابولیسم فردی ممکن است متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

کمبود ویتامین‌تان را از چهره‌تان بپرسید!

وی به علایم و نشانه های کمبود ویتامین ب اشاره کرد و اظهار داشت: خستگی عمومی، ضعف، کم خونی، کاهش یا افزایش وزن، علایم آسیب عصبی نظیر سوزن سوزن شدن یا بی حسی در دست و پا، تضعیف سیستم ایمنی بدن و افسردگی از علایم کمبود ویتامین ب به شمار می رود که آگاهی از آن لازم و ضروری به نظر می رسد.

این عضو هیات علمی  دانشگاه یادآور شد: زناان باردار، افراد بالای ۵۰ سال، افراد دارای رژیم های محدود و بدون محصولات حیوانی نظیر پیروی از رژیم های گیاهی و .... بیشتر از دیگر افراد در معرض خطر کمبود ویتامین ب قرار دارند.

دکتر افشاری در خصوص استفاده از داروی نوروبیون توضیح داد: اگرچه مصرف نوروبیون ممکن است به جلوگیری از کمبود ویتامین ب کمک کند یا یک مورد خفیف را درمان کند، اما در برخی موارد ممکن است کافی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود شدید ویتامین ب ممکن است به دوزهای بیشتری که تحت نظر پزشک داده می شود، نیاز داشته باشد، بنابراین مصرف آن به طور حتم  با مشاوره پزشک انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح ...... ر IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    5 0
    خوراکی هایی که بیشترین درصد ویتامین ب رادارند قیمتشان پرواز کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس