شرکت نفت ونزوئلا قیمت نفت در سال آینده میلادی را ۳۵ دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند

محبوب ترین درجه نفتی ونزوئلا یعنی نفت «مری» از ابتدای سال جاری میلادی به طور متوسط ۲۷.۹۳ دلار در هر بشکه فروخته شده است بنابراین شرکت نفت این کشور انتظار دارد قیمت صادرات نفت آن در ۲۰۲۱ تنها ۳۵ دلار در هر بشکه باشد.

 به گزارش مشرق به نقل از اویل پرایس، شرکت نفت دولتی ونزوئلا یک پیش‌بینی بدبینانه برای قیمت نفت در سال آینده میلادی داشته و انتظار دارد قیمت صادرات نفت آن تنها ۳۵ دلار در هر بشکه باشد.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بانک جهانی از قیمت نفت در سال ۲۰۲۱

 تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس فروش نفت ونزوئلا را سخت کرده است، بنابراین این کشور مجبور شده تخفیف‌های سنگینی برای نفت خود ارائه دهد. محبوب ترین درجه نفتی ونزوئلا یعنی نفت «مری» از ابتدای سال جاری میلادی به طور متوسط ۲۷.۹۳  دلار در هر بشکه فروخته شده است.

 شرکت نفت ونزوئلا قصد دارد تولید روزانه نفت خود در ۲۰۲۱ را افزایش داده و به ۱.۸ میلیون بشکه در روز برساند. طبق  گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت، این شرکت در ماه سپتامبر کمتر از ۴۰۰ هزار بشکه در روز تولید داشت.

 ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفت خام جهان است ولی سالهاست به خاطر تحریم های آمریکا با هدف قطع دسترسی دولت مادورو به پول نقد، نمی‌تواند از این ذخایر خود بهره ببرد. بیشتر درآمد دولت ونزوئلا از صادرات نفت است.

 درآمد نفتی در ونزوئلا ۹۹ درصد از ۲۰۱۴ کاهش یافته ولی مادورو هنوز هم علیرغم ماه‌ها اعتراض و تلاش‌های اصلی‌ترین حزب مخالف آن به رهبری خوان گوایدو برای برگزاری انتخابات جدید، بر سر قدرت است. حتی حمایت کامل آمریکا از گوایدو هم موثر نبوده است.

شرکت‌های آمریکایی مجبور شده‌اند به خاطر تحریمها از ونزوئلا بیرون بروند و حالا تنها شرکت های چینی و روسی در شرکت نفت ونزوئلا برای افزایش تولید آن فعالیت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس