کد خبر 1134118
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
نفت نمایه

بانک جهانی انتظار دارد متوسط قیمت نفت در سال آینده میلادی ۴۴ دلار در هر بشکه باشد یعنی کمی بالاتر از متوسط ۴۱ دلار در هر بشکه سال جاری.

 به گزارش مشرق به نقل از اویل پرایس، بانک جهانی در گزارش خود از دورنمای بازارهای کالا در روز پنجشنبه اعلام کرد قیمت انرژی مخصوصا نفت بیش از همه چیز از بحران کرونا ضربه خورده و در سال آینده هم افزایش قیمت چندانی نخواهد داشت. این بانک قیمت نفت در سال آینده میلادی را به طور متوسط ۴۴ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی پوتین با ولیعهد عربستان درباره نفت و کرونا

طبق گفته بانک جهانی، در شرایطی که محصولات کشاورزی و فلزی تقریباً ارزش خود قبل از بحران کرونا را به دست آورده‌اند ، قیمت نفت تا ۲۰۲۲ به سطح قبلی باز نمی‍‌گردد.

در گزارش این بانک آمده است:«علی رغم کاهش تولید شدید، روند بهبود قیمت ‌نفت اخیراً به خاطر نگرانی در مورد موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر مصرف نفت متوقف شده است».

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت دوباره کاهش یافت

تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی تقریباً در تمام کشورها به جز چین کمتر از سطح ۲۰۱۹ خواهد بود و در نتیجه قیمت نفت از سطح فعلی بالاتر نخواهد رفت.

بانک جهانی انتظار دارد متوسط قیمت نفت در سال آینده میلادی ۴۴ دلار در هر بشکه باشد یعنی کمی بالاتر از متوسط ۴۱ دلار در هر بشکه سال جاری. قیمت پیش بینی شده برای ۲۰۲۱ هنوز با متوسط ۶۱ دلار در هر بشکه سال ۲۰۱۹ فاصله زیادی دارد.

طبق گفته این بانک، قیمت گاز طبیعی در ۲۰۲۱ افزایش می یابد چون مصرف آن همگام با اقتصاد جهان رو به بهبود است.

همه گیری ویروس کرونا و افزایش تولید نفت لیبی بر قیمت نفت در بخش عرضه فشار وارد می‌کند ولی احتمال عدم افزایش تولید ائتلاف اوپک پلاس می‌تواند تاثیر مثبتی بر آن داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس