رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: دیپلماسی ترامپ در گرفتن عکس خلاصه می‌شود

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا، دونالد ترامپ را برای در پیش گرفتن دیپلماسی بی‌نتیجه گرفتن عکس‌های تبلیغاتی با سران دیگر کشورها هدف انتقاد قرار داد.

به گزارش مشرق، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در واکنش به آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دیپلماسی دونالد ترامپ را خلاصه در گرفتن عکس‌های تبلیغاتی دانست.

ریچارد هاس در واکنش به انتقادات جو بایدن از مذاکرات بی‌نتیجه با کره شمالی در حساب توییتری خود نوشت: رئیس جمهور شرایط دشوار با کره شمالی را به ارث برد. متاسفانه با تقویت زرادخانه کره شمالی و توانمندی‌های موشکی این کشور، اوضاع بدتر شده است. دیپلماسی فردی (ترامپ) فقط برای گرفتن عکس بود نه نتیجه!

این در حالیست که ترامپ در جریان مناظره بامداد جمعه خود با بیان اینکه داشتن رابطه خوب با کره شمالی و رهبران سایر کشورها چیز خوبی است، اظهار کرد: وقتی اوباما را دیدم، او به من گفت که کره شمالی توانایی هسته‌ای دارد و این یک خطر است. من مذاکره با آن‌ها را آغاز کردم و اکنون آن‌ها آزمایش‌های کمتری انجام می‌دهند. کره شمالی قصد داشت تا بایدن را ببیند، اما او قبول نکرد.

رئیس جمهور آمریکا به رغم برگزاری چند نشست تماما تبلیغاتی با رهبر کره شمالی، بدون آنکه به دستاورد چشمگیری در زمینه خلع سلاح پیونگ یانگ دست یابد، مدتهاست مذاکرات به بن‌بست رسیده را رها کرد. از خصیصه‌های بارز رئیس جمهور فعلی آمریکا تلاش برای زیر پا گذاشتن تعهدات صورت گرفته در دولت‌های پیشین و ثبت توافقات تازه به نام خود با دیگر کشورها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس