کد خبر 1134007
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
ترامپ: سعودی نیز با اسرائیل روابط برقرار خواهد کرد

رییس جمهوری آمریکا روز جمعه بعد از اعلام عادی سازی روابط میان تل آویو و خارطوم اعلام کرد که عربستان نیز بزودی با اسرائیل روابط برقرار خواهد کرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ روز جمعه پیش بینی کرد که عربستان سعودی پس از توافق سودان برای عادی سازی روابط با اسرائیل، بزودی روابط با اسرائیل را ایجاد خواهد کرد.

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران گفت: حداقل پنج کشور عربی دیگر خواهان پیوستن به باند دیپلماتیک هستند که ماه گذشته شاهد توافق نامه‌های مشابه بحرین و امارات متحده عربی با اسرائیل بود.

بیشتر بخوانید:

رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید افزود: ما حداقل پنج کشور داریم که می خواهند وارد این نوع روابط شوند.

وی ضمن تمجید از امیر عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد وی تاکید کرد: ما انتظار داریم که عربستان سعودی یکی از این کشورها باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اگرچه ترامپ به اسم دیگر کشورها اشاره نکرد، اما عمان و موریتانی از دیگر کشورهای منطقه هستند که برای عادی سازی روابط با اسرائیل از آنها خبر منتشر می شود.

تنها چند روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دونالد ترامپ خواهان کسب پیروزی در حوزه سیاست خارجی بویژه در منطقه خاورمیانه و تکمیل خیانت عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب این منطقه است.

در همین مورد با تلاش های فراوان دولت ترامپ با فشار شدید توانست سودان را به گشودن روابط با رژیم صهیونیستی راضی کند و رییس جمهوری آمریکا روز جمعه گشودن روابط میان سودان و رژیم اشغالگر قدس را اعلام کرد.

گشودن روابط میان سودان و اسرائیل پس از اعلام کردن ترامپ به کنگره مبنی بر این‌که وی قصد دارد سودان را از لیست حامیان مالی تروریسم خارج کند و پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار خسارت توسط سودان برای جبران خسارت قربانیان آمریکایی تروریسم صورت گرفت.

پیش تر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود، وزارت خارجه دولت ترامپ بشدت در حال وارد کردن فشار به دولت سودان برای اعلام عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است تا ترامپ بتواند از آن بهره برداری انتخاباتی کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    به نظر من عربستان روابطش رو با اسرائیل عادی نمی کنه دلیلش این که عربستان ریس سازمان همکاری اسلامی است اگه با اسرائیل روابطش عادی بشه ریاست این سازمان رو از دست خواهد داد عربستان مخفیانه با اسرائیل همکاری خواهد کرد
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    ترامپ رسما شده عمله صهیونیست ها
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    مگه جرأت داره نکنه؟؟ گاو شماست هر جا بکشیش میاد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس