به گزارش مشرق، مهدی نوربخش طی یادداشتی که در کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر منتشر کرد به بررسی مناظره نهایی ترامپ و بایدن پرداخت.

 مناظره‌ امشب (بامداد امروز به وقت ایران) بین دونالد ترامپ و جو بایدن، در مقایسه با مناظره پیشین، مناظره بسیار بهتری بود. ترامپ بسیار بهتر از دفعه پیش عمل کرد و بایدن هم بخاطر جو آرام‌تر مناظره، بسیار بهتر و راحت‌تر حرف‌های خود را می‌زد و برنامه‌های خود را یکی بعد از دیگری اعلام می‌کرد.

شاید نقطه عطف این مناظره آن بود که در بخش مربوط به کرونا، ترامپ گفت ما داریم یاد می‌گیریم با کرونا زندگی کنیم و بایدن بلافاصله گفت مردم دارند یاد می‌گیرند با آن بمیرند.

 در جای دیگری ترامپ فرمانداران دموکرات را به عدم مدیریت صحیح در زمان کرونا متهم کرد، اما بایدن گفت که برای او آمریکای دموکرات و جمهوریخواه وجود ندارد. ترامپ مجددا اطلاعات فراوان غلطی در مورد کرونا داد.

 دو کاندیدا در همه زمینه‌ها فرق‌های بسیار فاحشی باهم داشتند؛ اما شاید بزرگ‌ترین فرق آنها در برخورد با کرونا و اقتصاد بود.

ترامپ مرتب بایدن را به چیزی به غلط متهم  می‌کرد و بایدن بدون اینکه عصبانی شود، جواب او را با آرامش می‌داد و زمانی می‌گفت غلط می‌گویی.

 بایدن در مورد مهاجرین و جدایی بدون سرپرست ۵۵۰ کودک که معلوم نیست والدین آنها کجا هستند، ترامپ را به بی‌اخلاقی متهم کرد.

 بایدن در این مناظره کاملا بر اعصاب خود مسلط بود و به‌راحتی صحبت می‌کرد. زمانی به دوربین و مردم نگاه می‌کرد و می‌گفت برای دفاع از منافع شما کاندید شده‌ام.

 در مورد بیمه درمان، ترامپ کوشش کرد تا بایدن را به ایجاد یک سیستم درمانی سوسیالیستی متهم کند؛ اما بایدن به او اجازه نداد تا او موفق شود. بایدن به‌راحتی گفت ترامپ بنزین بر آتش تبعیض نژادی می‌ریزد.

 کلا در این مناظره مشخص شد که چه کسی بطور مشخص در زمینه‌های مختلف برنامه دارد و چه کسی فاقد برنامه مشخص برای حل بحران کرونا، اقتصاد، محیط زیست و... است. معلوم‌ بود بایدن خود را بسیار برای این مناظره آماده کرده بود.

 مجری برنامه امشب، خانم کریستین ولکر، بسیار حرفه‌ای و دقیق عمل کرد. اجازه نمی‌داد که ترامپ به عادت مناظره گذشته برگردد.

ترامپ آمده بود که فاصله خود را با بایدن در نظرسنجی‌ها کم کند، اما موفق نشد. بایدن آمده بود تا این فاصله را حفظ کند که در این کار موفق بود. شاید دیگر جایی برای افزایش فاصله بین این دو کاندیدا نباشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    7 6
    بایدن خیلی اروم خوب سخن گفت
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      11 5
      بایدن از ترامپ خطرناکتره
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      4 2
      قابل توجه علاقمندان به بایدن: کاندید ایشان برای وزارت خارجه ی آینده اش کسی نیست جز میت رامنی!
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    سایر تحلیل گران مستقل چه گفتند که بماند.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    10 5
    بزرگترین شباهتشون هم اینه که هر دو دزد و فاسد هستن، یعنی خاک بر سر آمریکا
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    13 5
    ترامپ برنده نهایی انتخابات آمریکا خواهد بود هر چند که این دوحزب طاغوتی هیچ فرقی باهم ندارند
  • ناشناس DE ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    10 7
    مرگ بر ترامپ بدذات ملعون تروریست نجس
  • تیمور DE ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    6 5
    مردک یاوه گوی ترامپ که در مناظره زنش تحویل نگرفت
  • DE ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    بزرگترین تفاوت ترامپ و بایدن در مناظره نهایی چه بود؟یکیشون عرعر میکرد چون از دسته اولاغ ها بود اون یکی شیپور میزد چون از دسته فیلها بود همین . هر کدوم رای بیارن سیاست خارجی یانکیکا را صهیون براشون دیکته میکنه.هر دو حزب دستشون به خون میلیونها انسان آغشته است تمام جنگ و خو نریزی ها اسلحه عمده اش از امریکاست و اکثر دیکتاتورهای خونین را هم همین دو حزب سرکار آوردند.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    این اقای مهدی نوربخش شهروند آمریکاست و طرفدار بایدن از قرار معلوم.............برای ما ایرانی ها مطمئن باشید اونیکه شمشیرو از رو میبنده بهتره تا اونیکه با خنده خنجر میزنه.... اگرم کسی فکر کرده بخاطر ترامپ وضعیت مملکت ما به این روز افتاده بدونه که سخت در اشتباس....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس