ادعای پمپئو: حزب‌الله لبنان تهدیدی علیه آمریکا و متحدانش است

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد «تهدید» جنبش حزب‌الله لبنان علیه این کشور و متحدانش به قوت خود باقیست.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهای بی اساسی را علیه جنبش حزب الله لبنان مطرح کرد.

مایک پمپئو بامداد جمعه در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: حزب الله همچنان تهدیدی برای ایالات متحده و متحدان ماست. امروز ما دو مقام حزب الله را تحریم کردیم تا فعالیت‌های این گروه تروریستی را بیشتر عیان و شبکه‌های عملیاتی آن را مختل کنیم.

وزیر خارجه آمریکا سپس از دیگر کشورها خواست تا به کمپین ضد حزب الله دولت متبوعش بپیوندند. پمپئو افزود: همه کشورها باید تلاش کنند تا فعالیت‌های حزب الله را محدود و از خود محافظت کنند.

بیشتر بخوانید

وزارت خزانه داری آمریکا سفیر ایران در عراق را تحریم کرد

پیشتر نیز معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین با متهم کردن حزب‌الله به فساد تاکید کرد: به تحریم‌های خود علیه حزب‌الله و متحدان آن در لبنان ادامه خواهیم داد.

بنا بر بیانیه منتشره در سایت وزارت خارجه آمریکا، نبیل فاروق و حسن البغدادی، دو تن از اعضای ارشد جنبش حزب الله لبنان در فهرست تحریم‌های تازه واشنگتن قرار گرفتند.

چندی پیش روزنامه «واشنگتن فری بیکن» گزارش داد که گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در حال آماده کردن بسته تحریمی جدید علیه حزب‌الله لبنان هستند. این گروه از جمهوری‌خواهان کنگره مدعی هستند که تحریم‌های جدید «دسترسی حزب‌الله لبنان را به منابع مالی کلیدی» قطع خواهد کرد.

این طرح که نام «قانون ۲۰۲۰ جلوگیری از پولشویی حزب‌الله لبنان» برای آن انتخاب شده، وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم به بررسی این موضوع می‌کند که آیا برخی مناطق خاص در لبنان واجد شرایط «نگرانی‌های اولیه درباره پوشویی» هستند یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 1
    به امید نابودیشان. خسته شدیم از شنیدن نامشان
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      به امید نابودی امثال تو. خسته شدیم انقدر از شل مشنگهایی مثل تو فتنه و آشوب داخل و خارج دیدیم!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    خاک برسر اون ابرقدرتیکه صدای منم منمش گوش فلکو کرکرده.وازیه حزب میترسه .واونو براخودش تهدید حساب میکنه. بازم کدخداطلبان وشیفتگان ارربابان برده داری جهانی بگن امریکا درحال افول نیست
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    حزب‌الله پیروز باد
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    چقدر دلم میخواد یه گلوله فقط پیشونی این خوک کثیف شلیک کنم. به نظر من این سگ از ترامپ هم خبیث تره. ترامپ احمق و خرفته و زود گول می خوره .تمام تصمیمات پشت پرده در شهادت حاج قاسم از سوی همین پامپئو حروم زاده بوده است و این کفتار بوده که ترامپ رو مجاب به این جنایت بزدلانه کرده است.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    برو بشکه لاس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس