کد خبر 1133726
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
نژادپرستی در آمریکا

گروه‌ های نژادپرست و افراطی با تشویق رییس جمهور آمریکا، فعالیت‌های بی سابقه‌ای را در این کشور از خود نشان می‌دهند.

به گزارش مشرق، سال گذشته مرگبارترین سال مربوط به خشونت‌های افراط گرایان داخلی آمریکا از زمان بمب گذاری در شهر اوکلاهما در سال ۱۹۹۵ بوده است.

به گزارش گاردین، برتری طلبان سفیدپوست مسئول بیشترین خونریزی‌ها در سال ۲۰۱۹ بودند؛ ۳۹ مورد از ۴۸ مورد مرگ، مربوط به اقدامات آنها بوده است؛ از جمله ۲۳ نفر که به دست یک نژادپرست ضد لاتین تبارها در منطقه «ال پاسو» ایالت تگزاس کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

دومین راهپیمایی اعتراضی جنبش زنان آمریکا علیه ترامپ

در حالی که ممکن است مقام‎های فدرال، عزم جدیدی برای حل این مشکل نشان دهند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که افراط گرایان اخیرا عزم بیشتری برای اعمال نژادپرستانه نشان می‌دهند؛ این جنبش در سراسر آمریکا در حال قوت گرفتن است.

اگر سال ۲۰۱۹ مرگبارترین سال در ربع قرن برای تروریسم داخلی در آمریکا بود، سال ۲۰۲۰ سالی است که فعالیت نژادپرستان سفید پوست، گسترش بسیاری در آمریکا داشته است.

نژادپرست‌های سفید برتر پندار در آمریکا


برتری طلبان سفید پوست همزمان فرصت‌های دوگانه همه گیری ویروس کرونا و اعتراضات «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» را برای بیرون آمدن از سایه و ورود به خیابان‌ها به دست آورده اند؛ حتی پیش از شروع همه گیری ویروس کرونا، آنها در حال آماده شدن بودند.

یک کارشناس می‏‎گوید در ماه ژانویه یک تظاهرات با اسلحه در ریچموند ایالت ویرجینیا برگزار شد که هزاران نفر از افراط گرایان اسلحه‌ های نیمه اتوماتیک حمل می‌کردند.

به گفته وی، «اعضای شبه نظامیان از سراسر آمریکا و بسیاری از طرفداران ترامپ با اسلحه در این تظاهرات حضور داشتند؛ آنها از یکدیگر انرژی می‌گرفتند، شبکه‌های خود را بزرگتر می‌کردند و همین به تفکر افراط گرایانه آنها جسارت می‌بخشیدند».

از زمان آغاز همه گیری کرونا در اواخر ژانویه، روند افراط گرایی در آمریکا رشد کرده است؛ گروه‌های مسلح افراط خود را به عنوان «نگهبان» معرفی کرده اند که در طول اعتراضات، ضد رفتار خشن پلیس آمریکا به ظاهر از اموال عمومی محافظت می‌کردند، اما در حقیقت با معترضان درگیر می‌شدند؛ این درگیری‎ها هرج و مرج و خشونت که منجر به تلفات جانی شده است، به همراه داشت.

ببینید:

فیلم/ پایین کشیدن بنای نژادپرستانه در آمریکا

اگرچه مطالعات انجام شده به افزایش خشونت‌های راست گراهای افراطی در آمریکا از ۲۰۰۷ اشاره کرده اند، اما یک جنبه از فضای سیاسی امروز وجود دارد که سطح تهدید فعلی را به طور منحصر به فرد افزایش می‌دهد: دونالد ترامپ.

ترامپ در مناظره اخیر ریاست جمهوری با جو بایدن، از محکوم کردن گروه‌های افراطی خودداری کرد.

ترامپ بیش از خودداری از انتقاد از گروه‌های برتری طلب سفیدپوست به طور فعال از طریق خوراک رسانه‌ای و پیام‌های توییتری با این نوع افراد، ارتباط برقرار کرده است.

بر اساس آمارها، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸، ۷۳ درصد از آنچه حملات تروریستی در آمریکا خوانده شده، توسط آمریکایی‌های راست گرا و افراطی انجام شده است.

اخیرا نیز اعضای مسلح یک گروه افراط گرا و نژادپرست به طور غیرقانونی خارج از مقر پلیس یکی از مناطق ایالت ویرجینیا تجمع کردند.

رییس پلیس به جای دستگیری این افراد به دلیل نقض ممنوعیت حمل اسلحه گرم در سطح شهر، اجازه داد سرکرده این گروه از بلندگو برای سخنرانی کردن در جمع افراط گرایان استفاده کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس