رژیم اسرائیل| از اعتراف به بی‌خطر بودن حاکمان امارات برای اشغالگران تا افشای جزئیات سفارت مخفی در بحرین

یک ژنرال صهیونیست به اوج سرسپردگی حاکمان سازشکار امارات اعتراف کرد و گفت هیچ خطری از ناحیه مجهز شدن امارات به جنگنده های پیشرفته اف ۳۵ آمریکا، اسرائیل را تهدید نمی کند.

به گزارش مشرق، ژنرال  عاموس جلبوع ژنرال مطرح صهیونیست گفت که با فروش جنگنده های اف ۳۵ آمریکا به امارات مخالف نیست، زیرا هیچ خطر امنیتی در صورتی که ابوظبی این جنگنده ها را در اختیار بگیرد، تل آویو را تهدید نمی کند.

این ژنرال که رئیس بخش پژوهشی یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی(امان) بوده است، در مقاله ای در روزنامه معاریو گفته است توافقات میان  اسرائیل و کشورهای امارات و بحرین و عادی سازی روابط در مجموعه ای از اقدامات تبلور یافته است از جمله امضای توافقات، سفرهای هوایی میان فرودگاه بن گوریون و فرودگاه ابوظبی و فرصتهای اقتصادی و موارد دیگر،  اما در جهان عرب صدای اعتراضی شنیده نمی‌شود

بیشتر بخوانید:

وزیر داخلی اسرائیل: حکام عرب مانند خر موسی هستند برای سواری گرفتن +فیلم

وی درباره مسئله فروش جنگنده های پیشرفته اف ۳۵ آمریکا به امارات و  تاثیر آن بر برتری نظامی رژیم صهیونیستی گفت هیچ خطر امنیتی در فروش این جنگنده ها به امارات، تل آویو را تهدید نمی کند.

این ژنرال صهیونیست درباره توافق عادی سازی روابط با حکومتهای بحرین و امارات و ارتباط آن با مسئله فلسطین افزود مشکل فلسطین حل نمی شود، و البته بدون آن، صلحی وجود ندارد، این مسئله از نظر سیاسی حل نمی شود، زیرا طرف فلسطینی را در حال حاضر یک فرد سالخورده بیمار(اشاره به ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان) و سرسخت رهبری می کند و آماده هیچ چیزی نیست.

وی افزود در سایه این شرایط دولت اسرائیل باید در راستای حفظ ثبات مناطق کرانه باختری حداقل در زمینه اقتصادی و در سایه بهره برداری از عادی سازی روابط با شیخ نشین های خلیج(فارس) حرکت کند.

این ژنرال صهیونیست درباره طرح الحاق کرانه باختری هم اعلام کرد که اعمال حاکمیت اسرائیل بر دره اردن در راستای منافع امنیتی عالی اسرائیل قرار دارد.

افشای جزئیات سفارت مخفی رژیم صهیونیستی در منامه طی ۱۰ سال گذشته

رسانه های رژیم صهیونیستی جزئیاتی از وجود سفارت مخفی این رژیم در منامه از یازده سال پیش فاش کردند.

سایت والا رژیم صهیونیستی نوشت درخواست وزیر خارجه بحرین از مسئولان اسرائیلی برای افتتاح سفارت در منامه به این معنا نیست که اسرائیل قبلا سفارتی در بحرین نداشته است.

بیشتر بخوانید:

آکسیوس: اسرائیل ۱۱ سال در بحرین سفارت مخفی داشت

این رسانه به نقل از مقامات صهیونیست نوشته است که زیرساختهای موجود عملا تا حد زیادی به خاطر وجود سفارت مخفی(رژیم صهیونیستی) بوده است.

در گزارش مفصل سایت والا به نقل از مقامات صهیونیستی و بحرینی فاش شده است که وزارت خارجه اسرائیل، بیش از یک دهه است که هیئت دیپلماتیک مخفی در بحرین ایجاد کرده است و این دفتر نمایندگی دیپلماتیک در منامه تحت پوشش شرکت تشویق سرمایه گذاری تجاری فعالیت داشته است. به نوشته این رسانه، تا همین چند هفته پیش افشای وجود چنین سفارت مخفی ممنوع بوده است، چنین سفارت مخفی عمق روابطی را که میان اسرائیل و بحرین وجود داشته ولی مخفی بوده است را نشان می دهد.

این رسانه افزود اعلام عادی سازی روابط که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین، روز پانزدهم سپتامبر(۲۵ شهریور) در کاخ سفید امضا کردند، این روابط را علنی کرد و پوشش مخفی بودن را کنار زد.

این رسانه ادامه داد تماس ها درباره گشایش دفتر دیپلماتیک مخفی اسرائیل در منامه از سال های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ در سلسله دیدارهای سفری میان وزیر خارجه آن زمان اسرائیل، زیپی لیونی و شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه وقت بحرین آغاز شده بود.

سایت اسرائیلی افزود مسئولان وزارت خارجه اسرائیل به این نکته اشاره کردند که لیونی روابط نزدیکی با همتای بحرینی خود داشت، واقعیت این است که دولت قطر به خصومت با بحرین پرداخته و ضمن قطع روابط با اسرائیل، دفتر سیاسی اسرائیل در دوحه را در فوریه ۲۰۰۹ بست که این کار ، سبب شد تا حکومت بحرین به اسرائیل برای گشایش دفتر دیپلماتیک در منامه چراغ سبز نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

روایت رئیس موساد از صلح «غیرعادی» با اسراییل

این سایت رژیم صهیونیستی فاش کرد که روز سیزدهم جولای ۲۰۰۹ پس از گذشت چند ماه از آغاز نخست وزیری نتانیاهو، شرکتی موسوم به مرکز توسعه بین المللی در بحرین ثبت شد تا پوششی برای فعالیتهای دیپلماتیک اسرائیل در بحرین باشد، بر اساس اسناد ثبت شده شرکتها در بحرین، این شرکت نامش را در ژانویه ۲۰۰۳ تغییر داد، ولی به دلایل امنیتی، امکان افشای نام جدید آن وجود ندارد. این شرکت کارمندانی را به خدمت گرفت که همگی یک ویژگی بی نظیری داشتند : همه دیپلماتهای اسرائیلی با تابعیت دوگانه بودند.

در ادامه این گزارش افشاگرانه درباره سفارت مخفی رژیم صهیونیستی در منامه طی یازده سال اخیر که در پوشش تجاری فعالیت می‌کرد، آمده است : یکی از دست اندرکاران این شرکت، برایت جاناتان میلر شهروند اسرائیلی و دیپلمات وزارت خارجه بود که تابعیت آفریقای جنوبی را هم داشته است، وی در سال ۲۰۱۳ به عنوان کنسول اسرائیل در بمبئی هند منصوب شده بود. فرد دیگری به نام ایدو موید دیپلمات وزارت خارجه اسرائیل که همزمان تابعیت بلژیک را هم داشت و در حال حاضر رئیس بخش اینترنت بخش استراتژیک وزارت خارجه اسرائیل است. بر اساس اسناد، فرد دیگری به نام ایلان بلوس که تابعیت انگلیس هم دارد، و اکنون معاون مدیرکل امور اقتصاد وزارت خارجه اسرائیل است، از جمله دست  اندرکاران این شرکت در منامه بوده است، این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی رئیس اجرایی جدیدی را منصوب کرد که یک شهروند آمریکایی است، که البته نمی توان نامش را فاش کرد.

این سایت اسرائیلی افزود دیپلماتهای  اسرائیلی که در مناصب مختلف در این شرکت در منامه طی سالهای گذشته خدمت کردند، همگی در پوشش بازرگان در بحرین فعالیت کردند، حتی برخی از دیپلماتهای اسرائیلی به فعالیت در شبکه های ارتباط اجتماعی در پوشش دروغین بازرگان پرداختند.

این رسانه رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد که شماری از مقامات بلندپایه بحرینی هم از وجود این دفتر دیپلماتیک اسرائیلی اطلاع داشتند. طی بیش از یک دهه فعالیت در بحرین، اعضای دفتر دیپلماتیک مخفی، زمینه امضای صدها قرارداد اقتصادی را برای شرکتهای اسرائیلی فراهم کردند، آنها همچنین به عنوان کانال ارتباطی مخفیانه میان اسرائیل و بحرین عمل کردند به طوری که تماسهای اصلی آنها با وزیر خارجه بحرین و برخی مشاوران نزدیک وی بوده است.

خبر دیگر از رسانه های رژیم صهیونیستی اینکه در یک گزارش اذعان شده است که ارتش این رژیم همچنان به سرپوش گذاشتن بر جنایات شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی ادامه می دهد.

آوی تاتارسکی فعال اجتماعی صهیونیست در یک سایت محلی صهیونیستی فاش کرده است که ارتش و پلیس اسرائیل همگی در خدمت شهرک نشینان قرار دارند و هرگز علیه آنها اقدامی انجام نمی دهند و در حالیکه در هر حادثه ای در کرانه باختری، صاحب فلسطینی اراضی بازداشت می شود، اما در مقابل، شهرک نشینان(صهیونیست) آزادانه به اقدامات تجاوزکارانه خود ادامه می دهند.

در گزارش این فعال به حمایت همه جانبه نظامیان ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی از هر اقدام تجاوزکارانه و خشونت بار شهرک نشینان مهاجر صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری اذعان شده است و اینکه آنها هر جنایتی را که مرتکب می شوند، هرگز بازخواست نمی شوند بلکه مورد حمایت گسترده هم قرار می گیرند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس